متن خبر

هدف Sub.club تامین مالی فدیورس از طریق فیدهای ممتاز است

هدف Sub.club تامین مالی فدیورس از طریق فیدهای ممتاز است

شناسهٔ خبر: 719367 -




سرویس جدیدی از سازندگان اپلیکیشن Mammoth برای Mastodon قصد دارد اقتصاد خالق را به دنیای فدیورس ارائه دهد که به عنوان وب اجتماعی باز نیز شناخته می شود. Sub.club که در روز پنجشنبه راه اندازی می شود، به سازندگان در Mastodon - یک رقیب غیرمتمرکز توییتر/X - اجازه می دهد تا اشتراک ها و محتوای پولی را از طریق فیدهای ممتاز ارائه دهند. علاوه بر حمایت از سازندگان، sub.club فکر می‌کند که فیدهای پریمیوم می‌توانند موارد استفاده دیگری نیز داشته باشند، مانند پشتیبانی از ربات‌های مفید یا ایجاد بودجه برای کمک به حفظ سرور Mastodon یک جامعه، برای مثال.

مورد دوم به ویژه مفید خواهد بود زیرا امروز فدیورس از سرورهای مستقلی تشکیل شده است که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا یک وب اجتماعی باز غیرمتمرکز را تشکیل دهند که شامل Mastodon و سایر خدمات است. این سرورها معمولاً توسط جامعه پشتیبانی می شوند، که در هنگام جمع آوری سرمایه می تواند یک چالش باشد.

Sub.club که در چند ماه گذشته توسعه یافته است، منابع مهندسی و طراحی را با Mammoth، برنامه Mastodon که توسط Mozilla، Long Journey Ventures و Salesforce's Marc Benioff پشتیبانی می شود، به اشتراک می گذارد. اگرچه برخی از حامیان فدیورس ایده ورود VCها و کسب و کارهای انتفاعی را دوست ندارند، بارت دکرم، بنیانگذار ماموت، فکر می کند که آوردن پول به فدیورس می تواند به رشد آن کمک کند.

در حالی که او اعتراف می کند که این ایده مخالفت هایی خواهد داشت، Decrem می گوید که Mastodon و ActivityPub، پروتکلی که فدیورس را تامین می کند، می توانند از منابع بیشتری استفاده کنند.

او گفت: «من فکر می‌کنم برای رونق اکوسیستم مهم است که راهی برای داشتن محتوای ممتاز برای ایجاد کسب‌وکار در اینجا وجود داشته باشد. "این یک باور اساسی است. "

برای استفاده از sub.club، کاربران Mastodon می‌توانند فید ممتاز خود را با هر قیمتی که انتخاب می‌کنند تنظیم کنند، که دیگران می‌توانند از طریق وب در آن مشترک شوند. sub.club که برای اجرا بر روی پلتفرم ActivityPub طراحی شده است، یک فید ایجاد می کند که می تواند از داخل هر مشتری Mastodon در وب مصرف شود. همچنین یک API ارائه می دهد که به توسعه دهندگان برنامه Mastodon اجازه می دهد تا به طور بومی این فیدها را در برنامه های موبایل و دسکتاپ خود ادغام کنند. توسعه دهنده شخص ثالث، توماس ریکوارد، که برنامه Ice Cubes Mastodon را برای iOS و Mac می سازد، اولین کسی خواهد بود که فیدهای اشتراک را پیاده سازی می کند.

اعتبار تصویر: sub.club

ریکوارد به TechCrunch گفت: «من بسیار خوشحالم که می‌توانم با گسترش آپشن های Ice Cubes به اقتصاد سازندگان بیش از Mastodon و fediverse کمک کنم. "و ما معتقدیم sub.club به تامین مالی سازندگان و خدمات مختلف در سراسر فدرال کمک خواهد کرد که بسیار مورد نیاز است. "

Sub.club همچنین از روز جمعه در برنامه Mammoth منتشر خواهد شد و به کاربران این امکان را می دهد تا برای اشتراک در فیدهای پولی سازندگان روی دکمه ای کلیک کنند.

وقتی کاربران برای دنبال کردن فید مبتنی بر اشتراک کلیک می‌کنند، پیامی مستقیم دریافت می‌کنند که آنها را به صفحه پرداخت در وب پیوند می‌دهد. پرداخت‌ها در حال حاضر توسط Stripe انجام می‌شود، اما با گذشت زمان، sub.club ممکن است سایر ارائه‌دهندگان پرداخت را پشتیبانی کند.

برای ایجاد درآمد برای خود، sub.club 6٪ از تراکنش ها را کاهش می دهد - این کمتر از 8٪ یا 12٪ اشتراک Patreon از طریق برنامه های Pro و Premium است.

Decrem او میگوید sub.club از جهات دیگری نیز با Patreon متفاوت است، زیرا "بیشتر یک سرویس پشتیبان" است تا Patreon، نه اینکه مقصدی باشد که در آن محتوا را می‌توان کشف کرد.

(با این وجود، شایان ذکر است که اپل در حال حاضر Patreon را مجبور می‌کند از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای خود استفاده کند یا خطر حذف از اپ استور را تهدید می‌کند. Sub.club، حداقل در حال حاضر، ممکن است زیر رادار پرواز کند.)

اعتبار تصویر: sub.club

پتانسیل sub.club می تواند در کنار وب اجتماعی باز رشد کند. هنگامی که Meta's Threads به طور کامل با ActivityPub ادغام می شود، طبقه جدیدی از سازندگان را وارد فدیورس می کند، و آنها ممکن است به دنبال ابزارهای جایگزینی برای کسب درآمد فراتر از تبلیغات باشند، که عموماً fediverse از آن اجتناب می کند. (اما رشته ها ممکن است نباشند).

دکرم فکر می‌کند که این یک فعالیت بالقوه قابل کسب درآمد است، به همین دلیل است که شرکت مادر Mammoth و sub.club، The Blvd. شرکت، به دنبال افزایش دانه گرد است.

«اگر مردم شروع به ساخت اپلیکیشن‌های کوچک کنند، شروع به مشاهده فعالیت‌های کارآفرینانه و جریان پول از طریق سیستم خواهید کرد. و من فکر می کنم که این برای طبقه ای از سرمایه گذاران هیجان انگیز است.

تحت ایلان ماسک، X (توئیتر سابق)، به دنبال افزایش پروفایل های سازندگان است که به آنها اجازه می دهد از پست ها و ویدیوهای خود درآمد کسب کنند. اما برای حفظ تبلیغ‌کنندگان در میان محتوای بحث‌برانگیز و سمی که اغلب در شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود، تلاش کرده است. در نتیجه، این شرکت به پست‌هایی انگیزه می‌دهد که پاسخ‌های زیادی ایجاد می‌کنند، زیرا این پست‌ها می‌توانند واجد شرایط اشتراک درآمد باشند، که منجر به کلیک بیشتر در سراسر پلتفرم می‌شود و جیب‌های با ارزش‌تر گفتگو را کمرنگ‌تر می‌کند.

در همین حال، ماستودون تا حد زیادی از هیچ فشاری برای کسب درآمد از پست‌هایش دست نخورده است و در عوض از طریق Patreon، کمک‌های مالی و اخیراً کالاها، از خود حمایت می‌کند.

اینکه آیا فدراسیون جهانی واقعاً از محتوای پولی استقبال خواهد کرد یا خیر، باید دید.

Sub.club – که نباید با Sub Club از RevenueCat اشتباه گرفته شود – در ابتدا به عنوان پیش نمایش توسعه دهنده در دسترس است و در اواخر پاییز امسال ابزارهایی را عرضه خواهد کرد که به صاحبان سرور Mastodon امکان پشتیبانی مالی از نمونه خود را می دهد. برای آن محصول، sub.club از هزینه های خود و هزینه های Stripe خود برای 90 روز اول چشم پوشی می کند.

اولین پذیرندگان فیدهای ممتاز شامل ربات ممتاز "توله‌ها به جایی که تعلق ندارند" و حسابی از توسعه‌دهنده و مشاور باشگاه فرعی آنوج آهوجا هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است