متن خبر

Uber به شرکت‌های بیشتری از AV کمک می‌کند، Canoo یکی دیگر از بنیان‌گذاران را از دست می‌دهد و Waymo پتانسیل را در نوجوان سواران می‌بیند.

Uber به شرکت‌های بیشتری از AV کمک می‌کند، Canoo یکی دیگر از بنیان‌گذاران را از دست می‌دهد و Waymo پتانسیل را در نوجوان سواران می‌بیند.

شناسهٔ خبر: 719078 -




به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل. در اینجا به صورت رایگان ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید!

صنعت خودروهای برقی مطمئناً این روزها ناهموار است. و همه شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از خودروسازان قدیمی مانند فورد گرفته تا تازه‌کارها.

به عنوان مثال Polestar را در نظر بگیرید. استارت آپ EV که اکنون به صورت عمومی معامله می شود، سهم خود را از مشکلات داشته است. با این حال، توماس اینگنلث ، مدیرعامل Polestar ، پیام مثبت «ما در حال ساختن یک شرکت خودپایدار» در طی مصاحبه با او تلگراف کرد. در هفته اتومبیل مونتری Ingenlath کسی نخواهد بود که این ماموریت را تکمیل کند. او به عنوان مدیرعامل کنار گذاشته شد و جایگزینی برای او معرفی شد.

Polestar تنها شرکتی نیست که دستخوش تغییرات اجرایی شده است. گزارشگر ارشد ربکا بلان این هفته در مورد Fluid Truck ، استارت آپی که برای ایجاد اختلال در صنعت اجاره خودروهای تجاری تأسیس شده بود، تحقیقی داشت. TL;DR: بنیانگذاران خواهر و برادر - مدیرعامل جیمز ابرهارد و مشاور حقوقی ارشد جنیفر اسنایدر - در آنچه کارمندان آن را تصاحب خصمانه ای که توسط دو سرمایه گذار اقلیت در هیئت مدیره رهبری می شود، برکنار شده اند. داستان چیزهای بیشتری دارد. اینجا را تحلیل کنید

خوب، بیایید به بقیه اخبار بپردازیم! وروم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز
اعتبار تصویر: برایس دوربین

یک پرنده کوچک به ما بيان کرد که Joby Aviation با ویرجین آتلانتیک قراردادی امضا کرده است. و به نظر می رسد که این دو شرکت قصد دارند با عکاسی از eVTOL Joby در لندن با اعضای خدمه ویرجین، این همکاری را گرامی بدارند.

هنگامی که TechCrunch برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفت، Joby این معامله را تایید یا رد ن کرد. این موردی است که با توجه به همکار دیگر جوبی در حال حاضر شگفت‌انگیز نیست. استارتاپ eVTOL در سال 2022 یک قرارداد انحصاری دوجانبه با دلتا در ایالات متحده و بریتانیا اعلام کرد. دلتا تقریباً نیمی از ویرجین آتلانتیک را در اختیار دارد، پس وارد کردن آن شرکت هواپیمایی به این امر با ماهیت قرارداد جوبی با دلتا مطابقت دارد.

به عنوان بخشی از این معامله، مشتریان دلتا به یک سرویس ممتاز دسترسی خواهند داشت که آنها را مستقیماً از فرودگاه های محلی به فرودگاه تاکسی هوایی می کند. در ازای آن، دلتا زیرساخت های ورتیپورت مورد نیاز برای خدمات برخاست و فرود Joby را فراهم می کند. این معامله همچنین شامل سرمایه گذاری اولیه 60 میلیون دلاری از سوی دلتا بود که در صورت تحقق برخی نقاط عطف، 200 میلیون دلار اضافی خواهد داشت. مشارکت ویرجین آتلانتیک احتمالاً از نظر دامنه مشابه خواهد بود، اما مشخص نیست که آیا این شرکت هواپیمایی سرمایه‌گذاری بیشتری در Joby انجام می‌دهد یا خیر.

نکته ای برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec در kirsten.korosec@techcrunch.com، Sean O'Kane در sean.okane@techcrunch.com یا Rebecca Bellan در rebecca.bellan@techcrunch.com ایمیل بزنید. یا این دستورالعمل ها را تحلیل کنید تا یاد بگیرید چگونه از طریق برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده یا SecureDrop با ما تماس بگیرید.

معاملات!

پول ایستگاه
اعتبار تصویر: برایس دوربین

Wayve ، استارت‌آپ شلوغ بریتانیایی که در اوایل سال جاری 1.05 میلیارد دلار در دور سرمایه‌گذاری سری C جمع‌آوری کرد، توجه سرمایه‌گذاران متعددی مانند گروه سافت‌بانک، انویدیا و متا را به دلیل رویکرد خودآموزش در رانندگی خودران به خود جلب کرده است.

اکنون به نظر می رسد که Wayve بر اوبر نیز پیروز شده است. این شرکت‌ها شراکتی را اعلام کردند که شامل سرمایه‌گذاری استراتژیک اوبر در Wayve به‌عنوان توسعه دور جمع‌آوری سرمایه سری C است که قبلا اعلام شده بود. شرکت‌ها میزان این مبلغ استراتژیک را به اشتراک نمی‌گذارند، اما گزارشگر ارشد ربکا بلان جزئیات بیشتری در مورد این معامله ارائه می‌دهد.

یادداشت جانبی: Autonocast ، پادکستی که من با اد نیدرمایر و الکس روی میزبانی می‌کنم، اخیراً با الکس کندل یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Wayve مصاحبه کرده است. گوش کن

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

Enteligent ، یک استارت‌آپ کالیفرنیایی که شارژرهای DC-to-DC با انرژی خورشیدی را برای خودروهای الکتریکی تولید کرده است، ۶ میلیون دلار در یک دور به رهبری Taronga Ventures جمع‌آوری کرد. این شرکت از سال 2021 تاکنون 19 میلیون دلار جذب کرده است.

Nickelytics تبلیغات سمت کامیون و خدمات گرافیکی ناوگان TruckAds را برای رقمی نامشخص به دست آورد.

به سرعت ، پلت فرم داده های حمل و نقل، داده ها و شرکت تجزیه و تحلیل Hopthru را به دست آورد. شرایط مالی فاش نشد.

WeRide IPO خود را به تعویق انداخت. شرکت چینی AV قصد داشت حدود 110 میلیون دلار با ارزش بازار 5 میلیارد دلاری جذب کند.

Serve Robotics ، شرکت تحویل ربات‌های پیاده‌روی خودمختار، یک تمرین 20 میلیون دلاری استقرار خصوصی و حکم را تعطیل کرد. این شرکت همچنین با اعمال ضمانت نامه های موجود، 15 میلیون دلار دیگر به دست آورد. این حرکت همزمان با گسترش تجاری، به Serve پول نقدی سریع ارائه می کند. اما با صدور ضمانت نامه های جدید، می تواند سهامداران فعلی را رقیق کند.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

وسایل نقلیه خودران

به نظر می رسد کروز در حال آماده شدن برای بازگشت تجاری است. این شرکت یک شراکت چند ساله با اوبر امضا کرد تا رباتاکسی خود را در سال 2025 به پلتفرم سواری سواری برساند. در حالی که کروز نگفت که مشتریان دقیقا چه زمانی وسایل نقلیه خود را در پلتفرم اوبر ببینند، یکی از سخنگویان به TechCrunch بيان کرد که این همکاری طبق قوانین انجام خواهد شد. راه اندازی مجدد خدمات بدون راننده خود کروز.

همانطور که Waymo به گسترش خود ادامه می دهد، چرخه اخبار نیز افزایش می یابد. در اینجا چند داستان از این هفته وجود دارد:

طبق گزارش سانفرانسیسکو استاندارد، Waymo در حال تحلیل یک برنامه اشتراک است که به نوجوانان اجازه می‌دهد یکی از اتومبیل‌هایش را به صورت انفرادی بفرستند و هشدارهایی را برای والدین خود ارسال کنند.

Waymo همچنین شروع به ارائه دسترسی 24/7 به سوارکاران به پیکاپ‌های کناری و ترمینال‌های 3 و 4 فرودگاه بین‌المللی Phoenix Sky Harbor کرده است.

آه و فراموش نکردم…

هفته گذشته، من قول دادم چند نکته از مصاحبه مهندس نرم افزار سوفیا تونگ با مدیر تولید و عملیات Waymo ، Vishay Nihalani ، که به پخش زنده خود رفت تا در مورد هونک آتون عالی صحبت کند، به علاوه بسیاری از موارد دیگر، مانند به عنوان:

روباتاکسی‌های Waymo مستقیماً با یکدیگر در جاده ارتباط برقرار نمی‌کنند ( پس هیچ سلام دوستانه‌ای از طریق چراغ‌های چشمک زن یا بوق وجود ندارد).

روباتاکسی Waymo که برای ترک آماده می شود و سپس به دور پارکینگ می رسد؟ این یک سواری کنسل شده است.

این شرکت هزینه هایی روی مغز دارد. نیهلانی گفت: «از لحاظ تاریخی، ما در مورد مقیاس‌پذیری مسئولانه از منظر ایمنی صحبت می‌کنیم، اما اضافه می‌کنم که از منظر مالی نیز به‌طور مسئولانه مقیاس‌پذیری می‌کنیم و شارژ قطعه بزرگی است که ما واقعاً برای بهینه‌سازی جریان کار شارژ به آن نیاز داریم.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

Beam Mobility بعد از اینکه The Australian گزارش داد که استارتاپ اسکوتر الکترونیکی به اشتراک گذاشته شده صدها اسکوتر اضافی "فانتوم" را در خیابان های شهر در استرالیا و نیوزلند قرار داده است تا از پرداخت هزینه های ثبت نام خودرو به دولت های محلی جلوگیری کند، جایگاه داغی دارد.

دو نفر از افراد آشنا به خروج او به تک کرانچ گفتند که سهل مرچنت، مدیر ارشد فناوری Canoo شرکت را ترک کرده است. مرچنت یکی از اعضای تیم موسس کانو بود که این استارت آپ را در اواخر سال 2017 ایجاد کرد.

به گزارش NYT، پس از گذشت بیش از یک سال از انعقاد قراردادهایی از جمله فورد و جنرال موتورز برای دسترسی به شارژرها، شبکه سوپرشارژر تسلا هنوز برای خودروهای الکتریکی غیر تسلا در دسترس نیست.

متفرقه

Lyft با راه‌اندازی یک برنامه تأیید سوار، راه اوبر را دنبال می‌کند.

بندر سیاتل که فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما را نیز اداره می کند، مورد حمله سایبری احتمالی قرار گرفت.

چرخ های این هفته

نیسان لیف 2024 EV
اعتبار تصویر: Kirsten Korosec

من یک هفته را در یک نیسان لیف اس وی پلاس 2024 گذراندم و برای 37815 دلار (با احتساب هزینه مقصد) این یک کیسه مختلط بود. نیسان لیف در واقع خیلی پایین‌تر شروع می‌شود، اما مدلی که من رانندگی کردم مجهز به باتری بزرگ‌تر 60 کیلووات ساعتی بود که حدود 212 مایل برد داشت.

این یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر در بازار خودروهای برقی امروزی است، پس انتظار هیچ چیز لوکسی را نداشتم. با این حال، هر خودروی بیش از 30000 دلار باید دارای چند چیز باشد که Leaf فاقد آن بود – مانند یک دوربین پشتیبان با وضوح بالا.

و در حالی که Leaf کمی از خط تولید فاصله داشت و حتی با برخی از هونداهای مجهز در درایو آزمایشی معمولی کوهستانی من همگام بود، این پویاترین و بهترین خودروی برقی نبود که من در آن حضور داشتم. اما من فکر می کنم لیف آن نوع ماشین نیست.

لیف با نیازهای روزمره من مطابقت داشت، و شارژ کردن در خانه آسان بود. گلایه‌های بزرگ من صندلی‌های نه چندان راحت، رابط کاربری بود که باعث شد از داشتن Apple CarPlay تشکر کنم و انتخابگر دنده که بیشتر احساس تازگی داشت تا کاربردی.

"چرخ های این هفته" چیست؟ این فرصتی است تا در مورد محصولات حمل و نقل مختلفی که در حال آزمایش آن هستیم، بدانید، خواه یک ماشین الکتریکی یا هیبریدی، یک دوچرخه الکترونیکی یا حتی سواری در یک وسیله نقلیه خودران باشد. وسایل نقلیه آینده شامل برخی از دوچرخه های الکترونیکی و GMC Sierra EV و Chevrolet Equinox EV هستند .

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است