متن خبر

استارت‌آپ کدنویسی مولد هوش مصنوعی Magic سرمایه‌گذاری 320 میلیون دلاری را از اریک اشمیت، اطلسیان و دیگران دریافت می‌کند.

استارت‌آپ کدنویسی مولد هوش مصنوعی Magic سرمایه‌گذاری 320 میلیون دلاری را از اریک اشمیت، اطلسیان و دیگران دریافت می‌کند.

شناسهٔ خبر: 719075 -




Magic، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی که مدل‌هایی را برای تولید کد و خودکارسازی طیف وسیعی از وظایف توسعه نرم‌افزار توسعه می‌دهد، او میگوید که بخش زیادی از پول نقد را از سرمایه‌گذاران از جمله اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، جمع‌آوری کرده است.

مجیک در یک پست وبلاگی در روز پنجشنبه بيان کرد که دور جمع آوری کمک مالی 320 میلیون دلاری را با مشارکت اشمیت، جین استریت، سکویا، اطلسیان، نات فریدمن و دانیل گراس، الاد گیل، کپیتال جی و دیگران بسته است. این بودجه کل جمع آوری شده شرکت را به نزدیک به نیم میلیارد دلار (465 میلیون دلار) می رساند و آن را به گروهی از استارت آپ های کدنویسی مولد با بودجه بهتر شامل Anysphere، Codeium و Augment تبدیل می کند. (جالب است که اشمیت از Augment نیز حمایت می کند.)

مجیک همچنین از همکاری با Google Cloud برای ساخت دو "ابر رایانه" در Google Cloud Platform خبر داد. یکی - Magic-G4 - از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia H100 ساخته خواهد شد، در حالی که دیگری - Magic G5 - شامل تراشه‌های Blackwell نسل بعدی Nvidia خواهد بود.

Magic می گوید که هدف آن این است که خوشه دوم را به "ده ها هزار" GPU در طول زمان مقیاس کند.

اریک اشتاینبرگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل مجیک در بیانیه ای گفت: ما از شراکت با گوگل و انویدیا برای ساختن ابررایانه هوش مصنوعی نسل بعدی خود بر روی Google Cloud هیجان زده هستیم. سیستم [Blackwell] انویدیا تا حد زیادی کارایی استنتاج و آموزش را برای مدل‌های ما بهبود می‌بخشد، و Google Cloud سریع‌ترین جدول زمانی را برای مقیاس‌بندی و اکوسیستم غنی از خدمات ابری به ما ارائه می‌دهد.

اشتاین برگر و سباستین دی رو در سال 2022 مجیک را با هم تأسیس کردند. در دبیرستان، او و دوستانش کامپیوترهای مدرسه را برای آموزش الگوریتم یادگیری ماشین سیم کشی کردند. آن تجربه ای که بذر مدرک علوم کامپیوتر اشتاین برگر و شغل او در متا به عنوان محقق هوش مصنوعی را کاشت.

Magic ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد که برای کمک به مهندسان نرم افزار در نوشتن، بررسی، اشکال زدایی و برنامه ریزی تغییرات کد طراحی شده اند. ابزارها مانند یک برنامه نویس جفت خودکار عمل می کنند و تلاش می کنند تا در مورد زمینه پروژه های کدنویسی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بسیاری از پلتفرم‌ها همین کار را انجام می‌دهند، از جمله فیل در اتاق GitHub Copilot. اما یکی از ابداعات Magic در پنجره های زمینه فوق العاده طولانی مدل های آن نهفته است.

زمینه یک مدل، یا پنجره زمینه، به داده های ورودی (مثلاً متن) اشاره دارد که مدل قبل از تولید خروجی (مثلاً متن اضافی) در نظر می گیرد. یک سوال ساده - "چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پیروز شد؟" - می تواند به عنوان زمینه، مانند فیلمنامه، نمایش یا کلیپ صوتی، به عنوان زمینه عمل کند. و با بزرگ شدن پنجره‌های زمینه، اندازه اسناد (یا پایگاه‌های کد، بر حسب مورد) متناسب با آنها افزایش می‌یابد.

Magic ادعا می کند آخرین مدل آن، LTM-2-mini، دارای یک پنجره زمینه 100 میلیون توکن است. («Tokens» بیت‌های تقسیم‌بندی شده داده‌های خام هستند، مانند هجاهای «fan»، «tas» و «tic» در کلمه «fantastic».) 100 میلیون نشانه معادل حدود 10 میلیون خط کد است - یا 750 رمان. و این تا حد زیادی بزرگترین پنجره زمینه هر مدل تجاری است. بزرگ‌ترین مدل‌های پرچم‌دار جمینی گوگل با 2 میلیون توکن هستند.

Magic می گوید که - به لطف زمینه طولانی خود - LTM-2-mini قادر به پیاده سازی قدرت سنج رمز عبور برای یک پروژه منبع باز و ایجاد یک ماشین حساب با استفاده از یک چارچوب UI سفارشی بود.

این شرکت اکنون در حال آموزش یک نسخه بزرگتر از این مدل است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است