متن خبر

Spotify به دلیل تغییر ناخواسته در فناوری کنترل صدا انگشت خود را به سمت اپل نشانه می رود

Spotify به دلیل تغییر ناخواسته در فناوری کنترل صدا انگشت خود را به سمت اپل نشانه می رود

شناسهٔ خبر: 719071 -




اسپاتیفای ادعا می‌کند که اپل ممکن است دوباره مقررات اروپایی، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را نقض کند، که نیاز به همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری به نام «دروازه‌بان» دارد. این بار، موضوع مربوط به خریدهای درون برنامه‌ای، لینک‌ها یا اطلاعات قیمت نیست، بلکه به این موضوع مربوط می‌شود که چگونه اپل فناوری‌ای را که به کاربران Spotify اجازه می‌دهد صدا را در دستگاه‌های متصل خود کنترل کنند، متوقف کرده است.

هنگام پخش جریانی به دستگاه‌های متصل از طریق Spotify Connect در iOS، کاربران قبلاً می‌توانستند از دکمه‌های فیزیکی کنار آیفون خود برای تنظیم صدا استفاده کنند. در نتیجه تغییر، این دیگر کار نخواهد کرد.

برای حل این مشکل، کاربران iOS Spotify در عوض به استفاده از نوار لغزنده صدا در منوی Spotify Connect در برنامه هدایت می‌شوند تا صدا را در دستگاه‌های متصل کنترل کنند.

اعتبار تصویر: Spotify

این شرکت خاطرنشان می کند که این مشکل بر روی کاربرانی که صدا را در جلسات بلوتوث iOS یا AirPlay کنترل می کنند و همچنین کاربران اندروید را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این فقط برای کسانی که از طریق Spotify Connect در iOS گوش می دهند اعمال می شود.

در نتیجه، کاربران iOS Spotify در سراسر جهان از تاریخ 3 سپتامبر به استفاده از نوار لغزنده حجم داخل برنامه جدید هدایت خواهند شد.

شایان ذکر است، این شرکت همچنین ادعا می کند که حرکت اپل برای توقف فناوری مورد استفاده خود می تواند نقض DMA تلقی شود - به ویژه ماده 6 (7)، که می گوید:

«6(7): «دروازه‌بان باید به ارائه‌دهندگان خدمات و ارائه‌دهندگان سخت‌افزار، به‌صورت رایگان، قابلیت همکاری مؤثر با، و دسترسی برای اهداف قابلیت همکاری به همان آپشن های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که از طریق سیستم‌عامل یا کنترل می‌شوند، اجازه دهد. دستیار مجازی فهرست شده در تصمیم تعیین بر اساس ماده 3 (9) به گونه ای که برای خدمات یا سخت افزار ارائه شده توسط دروازه بان در دسترس است.

* علاوه بر این، دروازه بان باید به کاربران تجاری و ارائه دهندگان جایگزین خدمات ارائه شده همراه با یا در حمایت از خدمات پلت فرم اصلی، به صورت رایگان، قابلیت همکاری موثر با، و دسترسی برای اهداف قابلیت همکاری به همان سیستم عامل، سخت افزار اجازه دهد. یا آپشن های نرم‌افزاری، صرف‌نظر از اینکه آیا آن ویژگی‌ها بخشی از سیستم عامل هستند، که در هنگام ارائه چنین خدماتی در دسترس آن دروازه‌بان است یا توسط آن استفاده می‌شود.»

استریمر می گوید که از اپل درخواست کرده است تا راه حلی مشابه برای توسعه دهندگان شخص ثالث ارائه دهد که قابل مقایسه با آنچه قبلاً به کاربران دستگاه های Apple HomePod یا Apple TV ارائه شده است. با این حال، اپل به Spotify بيان کرد که برای دسترسی به فناوری کنترل صدا در آیفون‌ها، برنامه‌ها را ملزم به ادغام با HomePod می‌کند.

این بدان معناست که Spotify قادر به استفاده از همان فناوری Apple Music در iOS نیست. اسپاتیفای خاطرنشان می کند که این متفاوت از نحوه مدیریت شرکت های دیگر مانند گوگل و سامسونگ برای دسترسی به فناوری مشابه است.

این استریمر ادعا می کند که فناوری Spotify که برای اتصال استفاده می کرد، قبل از اینکه متوقف شود، تخریب شده بود. Spotify بيان کرد که تجربه استفاده از دکمه‌های ولوم آیفون اغلب ناپایدار بوده و در نتیجه باگ‌هایی مانند افزایش صدا در طول جلسات ایجاد می‌شود. این رابط کاربری جدید امکان کنترل صدای سازگارتر را فراهم می کند.

اطلاعات بیشتر در مورد این تغییر در صفحه پشتیبانی مشتری Spotify ثبت شده است. اپل فوراً درخواستی برای اظهار نظر نداد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است