متن خبر

حرکت کنید، اپل: با فروشگاه های اپلیکیشن جایگزینی که به اتحادیه اروپا می آیند آشنا شوید

حرکت کنید، اپل: با فروشگاه های اپلیکیشن جایگزینی که به اتحادیه اروپا می آیند آشنا شوید

شناسهٔ خبر: 704917 -




مردم اتحادیه اروپا اکنون به لطف قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، مقررات جدیدی که برای تقویت رقابت در اکوسیستم اپلیکیشن ها طراحی شده است، اجازه دسترسی به فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین را دارند. مانند اپ استور اپل، بازارهای اپلیکیشن های جایگزین امکان دسترسی آسان به دنیای گسترده تری از برنامه ها را فراهم می کنند، اما به جای اینکه برنامه ها از فرآیند تحلیل اپلیکیشن اپل عبور کنند، برنامه های موجود در این بازارهای شخص ثالث باید فرآیند تایید اسناد رسمی را طی کنند تا اطمینان حاصل شود که مطابقت دارند. اپل او میگوید برخی «استانداردهای یکپارچگی پلتفرم پایه» مانند عاری بودن از بدافزار. با این حال، هر فروشگاهی می‌تواند برنامه‌ها را طبق خط‌مشی‌های خود تحلیل و تأیید کند. فروشگاه ها همچنین مسئول هر گونه مسائل مربوط به پشتیبانی و بازپرداخت هستند، نه اپل.

برای اجرای یک بازار برنامه جایگزین، توسعه دهندگان باید شرایط تجاری جایگزین اپل را برای برنامه های سازگار با DMA در اتحادیه اروپا بپذیرند. این شامل پرداخت هزینه فناوری هسته جدید 0.50 یورو برای هر اولین نصب سالانه برنامه بازار آنها می‌شود، حتی قبل از برآورده شدن آستانه 1 میلیون نصب، که نواری برای سایر برنامه‌های اتحادیه اروپا است که تحت شرایط تجاری DMA اپل توزیع می‌شوند.

با وجود قوانین پیچیده جدید، تعداد معدودی از توسعه دهندگان از این فرصت برای توزیع برنامه های خود در خارج از دیوارهای اپل استفاده کرده اند.

در زیر فهرست ی از برخی از فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین که کاربران آیفون در اتحادیه اروپا می توانند امروز امتحان کنند، آورده شده است.

AltStore PAL

اعتبار تصویر: AltStore

AltStore PAL که توسط توسعه دهنده Riley Testut، سازنده برنامه شبیه ساز بازی نینتندو Delta ساخته شده است، یک بازار برنامه جایگزین رسمی در اتحادیه اروپا است. فروشگاه برنامه منبع باز به توسعه دهندگان مستقل اجازه می دهد تا برنامه های خود را در کنار برنامه های سازندگان AltStore، دلتا، و یک مدیر کلیپ بورد به نام Clip توزیع کنند.

برخلاف اپ استور اپل، برنامه‌های AltStore توسط توسعه‌دهنده میزبانی می‌شوند. برای کار، توسعه دهندگان یک بسته توزیع جایگزین (ADP) را دانلود کرده و آن را در سرور خود آپلود می کنند، سپس یک «منبع» ایجاد می کنند که کاربران برای دسترسی به برنامه های خود به AltStore اضافه می کنند. این بدان معناست که تنها برنامه‌هایی که در AltStore می‌بینید، برنامه‌هایی هستند که خودتان اضافه کرده‌اید.

برخی از برنامه های محبوبی که کاربران اضافه می کنند شامل برنامه ماشین مجازی UTM است که به شما امکان می دهد ویندوز و سایر نرم افزارها را بر روی iOS یا iPad اجرا کنید. OldOS، بازآفرینی iOS 4 که در SwiftUI ساخته شده است. Kotoba، فرهنگ لغت iOS در دسترس به عنوان یک برنامه مستقل. برنامه تورنت iTorrent; مشتری از راه دور qBittorrent برای دستگاه های iOS به نام qBitControl. و پلتفرم کشف اجتماعی PeopleDrop.

Setapp Mobile

اعتبار تصویر: Setapp

MacPaw's Setapp یکی از اولین شرکت هایی بود که با شرایط تجاری جدید DMA اپل موافقت کرد تا یک فروشگاه برنامه جایگزین برای کاربران اتحادیه اروپا راه اندازی کند. این شرکت مدت‌هاست که یک سرویس مبتنی بر اشتراک شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های مدیریت‌شده برای مشتریان iOS و Mac ارائه می‌دهد. پس از اجرای DMA، Setapp Mobile را منتشر کرد، یک فروشگاه برنامه جایگزین برای کاربران iOS فقط در اتحادیه اروپا. مشابه سایر پیشنهادات اشتراک خود، فروشگاه برنامه جدید شامل ده ها برنامه تحت یک قیمت اشتراک تکراری است و تعداد برنامه ها در طول زمان افزایش می یابد. برنامه‌ها بدون خرید درون‌برنامه یا تبلیغات هستند و عموماً با کیفیت بالا در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، این برنامه شامل برنامه های معروف مانند فیس بوک، اوبر، نتفلیکس و دیگران نمی شود.

Setapp Mobile به صورت رایگان در دسترس کاربران در طرح های اشتراک Setapp "Power User" و "AI Expert" است. در غیر این صورت، کاربران می توانند از طریق یک طرح جدید "iOS Advanced" ثبت نام کنند که شامل برنامه iOS از اشتراک اصلی Setapp و Setapp Mobile با قیمت 9.99 دلار / 9.49 یورو ماهانه یا 107.88 دلار / 102.48 یورو در سال است.

علاوه بر این، همه مشترکین Setapp (به جز «خانواده» و «تیم‌ها») می‌توانند Setapp Mobile را به صورت رایگان در طول دوره بتای فقط دعوت‌شده امتحان کنند.

فروشگاه اپیک گیمز

Epic Games، سازنده Fortnite، فروشگاه اپلیکیشن iOS جایگزین خود را در تاریخ 16 آگوست در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌هایی از جمله Fortnite خودش و سایر موارد مانند Rocket League Sideswipe و Fall Guys را با بازی‌های بیشتری دانلود کنند. این شرکت بيان کرد که بازی‌های خود را به دیگر فروشگاه‌های برنامه جایگزین، از جمله AltStore PAL، که اکنون از طریق کمک مالی از آن پشتیبانی می‌کند، و همچنین فروشگاه iOS Aptoide در اتحادیه اروپا و ONE Store در اندروید، می‌آورد.

حرکت برای عرضه Fortnite در بازار جایگزین iOS بیش از چهار سال پس از حذف این بازی از اپ استور توسط اپل به دلیل نقض قوانین، پیش از چالش قانونی اپیک با انحصار ادعایی اپ استور انجام شد. در حالی که دادگاه های ایالات متحده تصمیم گرفتند که اپل درگیر رفتارهای ضد تراست نیست، این شکایت راه را برای توسعه دهندگان هموار کرد تا برای کاهش کمیسیون به وب سایت های خود پیوند دهند.

آپتوئید

اعتبار تصویر: Aptoide

یک فروشگاه بازی جایگزین برای آیفون، Aptoide مستقر در لیسبون یک راه حل منبع باز برای توزیع برنامه است. این شرکت که قبلاً به‌خاطر جایگزین Google Play خود شناخته شده بود، او میگوید که برنامه‌ها را اسکن می‌کند تا مطمئن شود که برای دانلود و نصب ایمن هستند و همچنین از مطابقت آنها با DMA اطمینان حاصل می‌کند.

نسخه iOS فروشگاه Aptoide به‌عنوان نسخه آزمایشی فقط دعوت‌شده در ماه ژوئن راه‌اندازی شد، پس برای دریافت کد دسترسی باید ایمیل خود را در فهرست انتظار قرار دهید. Aptoide به‌عنوان یک فروشگاه رایگان، هزینه‌ای از کاربرانش برای پوشش هزینه فناوری اصلی پرداختی به اپل دریافت نمی‌کند، اما از خریدهای درون‌برنامه‌ای در iOS 10 تا 20 درصد پورسانت دریافت می‌کند، بسته به اینکه آیا این خریدها توسط آن‌ها ایجاد شده است یا خیر. بازار یا نه

در تمام پلتفرم‌ها، از جمله اندروید، وب، ماشین و تلویزیون، Aptoide 1 میلیون برنامه را به بیش از 430 میلیون کاربر خود ارائه می‌کند.

بازار موبیونشن

اعتبار تصویر: Mobivention

یک فروشگاه اپلیکیشن متمرکز بر B2B، بازار Mobivention به شرکت‌های اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد برنامه‌های داخلی خود را که توسط کارمندان استفاده می‌شود، اما نمی‌توانند - یا نباید - در اپ استور اپل منتشر شوند، توزیع کنند. این شرکت همچنین توسعه یک بازار اپلیکیشن سفارشی را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند به کارکنان فروشگاه اپلیکیشن خود را فقط برای برنامه‌های شرکتی خود ارائه دهند، ارائه می‌دهد. شرکت‌های بزرگ‌تر حتی می‌توانند مجوز فناوری Mobivention را برای شخصی‌سازی عمیق‌تر بازار اپلیکیشن بر اساس نیازهای خود صادر کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است