متن خبر

چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند از قدرت بهره وری هوش مصنوعی استفاده کنند

چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند از قدرت بهره وری هوش مصنوعی استفاده کنند

شناسهٔ خبر: 704614 -




فناوری هوش مصنوعی، تاجر نمایش گرافیک مجازی جهانی اتصال <a href= به اینترنت Chatgpt چت با هوش مصنوعی، هوش مصنوعی." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DVffQnnibMWmNpx2Wfb5Se.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock/SomYuZu)

مشکل بهره‌وری در بریتانیا وجود دارد و متأسفانه کسب‌وکارهای کوچک از آن مصون نیستند. اگرچه یک موضوع طولانی مدت است، اما بهره وری ضعیف با رشد اقتصادی پایین تر از روند و رویدادهای یکباره مانند برگزیت ترکیب شده است - قطعاً در خارج از کشور سخت است! گزارش Xero «بهره‌وری کسب‌وکارهای کوچک: روندها، پیامدها و استراتژی‌ها» این تغییرات کلان اقتصادی را منعکس می‌کند و نشان می‌دهد که بهره‌وری کسب‌وکارهای کوچک بریتانیا بین آگوست 2022 تا دسامبر 2023 به میزان 7 درصد کاهش یافته است و اکنون بسیار پایین‌تر از محدوده قبل از همه‌گیری در بریتانیا است.

بدون بهبود بهره‌وری نیروی کار، ما در معرض خطر یک اثر دومینویی هستیم که به موجب آن، کسب‌وکارهای کوچک برای سرمایه‌گذاری مجدد برای رشد تلاش می‌کنند. صاحبان مشاغل نمی توانند فقط بنشینند و منتظر بمانند تا شرایط اقتصادی مساعدتر شود و پس به طور قابل درک به دنبال راه هایی برای افزایش بهره وری عملیات خود هستند.

برای بسیاری، این بدان معناست که توجه خود را به فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) معطوف کنند تا ببینند آیا می توانند به حل مشکل بهره وری کمک کنند یا خیر. هوش مصنوعی به طور فزاینده ای به دلیل توانایی کمک به خودکارسازی فرآیندها و رهایی صاحبان مشاغل از کارهای سنگین و زمان بری که بهره وری را مختل می کند، مورد توجه قرار می گیرد. زمان اغلب گرانبهاترین کالا برای کسب و کارهای کوچک است، و هوش مصنوعی شروع به نشان دادن این است که چگونه می تواند زمان را به صاحبان بازگرداند، پس آنها می توانند دوباره بر روی کارهای مهم تر تمرکز کنند.

البته، فناوری هوش مصنوعی مشکل بهره‌وری را به‌طور کامل حل نمی‌کند، و همچنین برای هر کسب‌وکار کوچک «یک اندازه مناسب» نیست – به‌ویژه زمانی که هوش مصنوعی خود دارای فناوری‌ها و قابلیت‌های مختلف باشد. اما برخی ملاحظات کلیدی برای صاحبان مشاغل کوچک وجود دارد که به دنبال مهار و استفاده مؤثر از این فناوری هستند - یعنی درک اینکه کجا می‌تواند برای آنها مفید باشد، محدودیت‌ها چیست، و یافتن راه‌هایی برای آزمایش ایمن با ابزارهای نوظهور اما مرتبط.

جیمز برگین

تحقیق و حمایت فناوری EGM در Xero.

بهینه سازی وظایف، فرآیندها و گردش کار با هوش مصنوعی

یک نقطه شروع خوب، نگاه به فرآیندهای کلیدی کسب و کار و شناسایی فعالیت های حیاتی است که از طریق نیاز به مداخله دستی و تکراری باعث انسداد بهره وری می شوند. از آنجا، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند آزمایش‌هایی را تنظیم کنند که تحلیل کنند چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به خودکارسازی یا افزایش این وظایف کمک کند، در نتیجه تلاش لازم برای تکمیل آنها در مقیاس را کاهش می‌دهد.

برخی از کسب‌وکارها از ساده‌سازی وظایفی مانند تهیه پیش‌نویس ایمیل‌ها و تولید اسناد برای ذینفعان سود می‌برند، که در غیر این صورت می‌تواند زمان را به خود اختصاص دهد. انواع مختلفی از هوش مصنوعی می‌تواند به شروع و در برخی موارد، تکمیل سریع‌تر و دقیق‌تر این کار کمک کند و کارکنان را آزاد کند تا زمان بیشتری را برای کارکردهایی که یا ضروری‌تر هستند یا به خلاقیت بیشتری نیاز دارند، صرف کنند.

فراتر از آن، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند بینش‌های مهمی را به‌دست آورند که می‌تواند تصمیمات هوشمندانه‌تری را ممکن کند. به عنوان مثال، تحقیقات ما به ما می گوید که اکثر مشاغل کوچک برای حفظ جریان نقدی سالم تلاش می کنند. قابلیت‌های هوش مصنوعی که امروزه در دسترس هستند، می‌توانند با کمک به پاسخگویی به سؤالات عمیق‌تر در مورد امور مالی سازمان، تولید پیش‌بینی‌ها، و ارائه تجزیه و تحلیل از کجا شروع به جستجوی بیشتر در هنگام جستجوی مشاوره حرفه‌ای، به رسیدگی به این نقطه فشار کمک کنند. این می تواند منجر به این شود که صاحبان مشاغل پرمشغله کنترل بیشتری بر جریان نقدی خود داشته باشند و بدانند تلاش های خود را کجا متمرکز کنند و آنها را قادر می سازد تا برای ماه های بالقوه لاغرتر آماده شوند.

در کنار بهینه‌سازی وظایف و فرآیندها، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های مکالمه جدید که توسط هوش مصنوعی مولد باز شده است، به دنبال فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی گردش کار خود باشند. یکی از نمونه‌های آن استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که در جایی که کار را انجام می‌دهید ملاقات می‌کند، در زمان شما و نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

آگاهی از ریسک هنگام استفاده از هوش مصنوعی

همچنین در حال به دست آوردن درک بهتری از محدودیت‌های فناوری هوش مصنوعی و همچنین برخی از خطرات ذاتی استفاده از آن، مانند اطلاعات غلط، تبعیض و سوگیری هستیم. برای کارکردهایی مانند امور مالی و حسابداری، مشکل توهم – که در آن نقاط داده توسط مدل ساخته می‌شوند – می‌تواند مرکب شود اگر مجموعه داده‌هایی که استفاده می‌شوند، برای این کار مناسب نباشند یا به‌روز نباشند.

و هنگامی که از داده‌های به‌روز اما حساس یا اختصاصی استفاده می‌شود، چه ابزار هوش مصنوعی مستقیماً توسط یک کسب‌وکار کوچک مدیریت شود یا در محصولات و خدماتی که توسط آن‌ها استفاده می‌شود، ساخته شده باشد، مهم است که اقداماتی را برای جلوگیری از افشای این داده‌ها توسط LLMها به دیگران انجام دهید. ، احزاب غیر مجاز این امر به ویژه هنگام استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی «رایگان» یا عمومی مهم است: صرف زمان برای تحلیل نحوه استفاده و محافظت از داده‌های ارائه‌شده به آن‌ها برای مدیریت خطر مرتبط با استفاده از آنها کلیدی است.

این یک ماراتن است، نه دوی سرعت

مانند هر فناوری پیشرفته، حدس و گمان در مورد میزان و سبک "صحیح" اجرای هوش مصنوعی در مشاغل کوچک قابل انتظار است و در واقع باید از آن استقبال کرد. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک سهم فزاینده‌ای در نحوه استفاده از فناوری برای بهبود بهره‌وری در دنیای خود دارند و باید فرصت‌هایی برای ارزیابی اینکه کجا می‌تواند بیشترین استفاده را برای آنها داشته باشد، داشته باشند.

سوالاتی مانند اینکه هوش مصنوعی در کجا بیشترین ارزش را در کسب و کار من دارد؟ چه زمانی شروع به تولید بازده بهتر برای زمانی که برای کاوش و استفاده از آن نیاز دارم، خواهد داشت؟ و مهمتر از همه، چگونه می توانم بهترین استفاده را از فناوری با توجه به اهداف و اهداف کسب و کارم داشته باشم؟ - مهم است که بپرسید، زیرا می توانند برای کمک به تمرکز تلاش ها در جهت یابی در چشم انداز فرصت بسیار مفید باشند. همچنین، صحبت با مشاوران مورد اعتماد می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا در سفر تحول خود و آینده‌ای که هوش مصنوعی در کنارشان است، مطمئن‌تر شوند.

وقتی نوبت به استفاده از هوش مصنوعی و باز کردن پتانسیل آن برای تسریع و بهبود بهره‌وری می‌رسد، صاحبان مشاغل کوچک باید به خوبی آگاه باشند. درک توانایی‌ها، محدودیت‌ها، ریسک‌ها و پاداش‌های هوش مصنوعی به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا تصمیمات بهتری در مورد آزمایش و پیاده‌سازی این فناوری‌ها در کسب‌وکار خود بگیرند. به این ترتیب، بهره وری را می توان به تدریج باز کرد، یک فرآیند بهبود یافته و مبتنی بر هوش مصنوعی در یک زمان.

ما بهترین برنامه های بهره وری iOS را فهرست می کنیم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

جیمز برگین، پژوهشگر و حمایت از فناوری EGM در Xero است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است