متن خبر

با توجه به انتشار CO2 از زنجیره های تامین، هدف این استارتاپ مزارع است

با توجه به انتشار CO2 از زنجیره های تامین، هدف این استارتاپ مزارع است

شناسهٔ خبر: 703992 -




تاکنون پلتفرم های حسابداری کربن و مدیریت انتشار گازهای گلخانه ای فراوانی وجود دارد. با این حال، استارت‌آپ‌هایی که مشکلات انتشار را ردیابی می‌کنند، ابتدا به سراغ پایین‌ترین میوه‌ها رفته‌اند: انتشار مستقیم گازهای گلخانه‌ای از منابع متعلق به یک شرکت. در اصطلاح صنعت آب و هوا، اینها را "Scope 1" می نامند. انتشارات "Scope 2" همه در مورد انتشار گازهای گلخانه ای از انرژی یک شرکت است. حال، اگر Scope 1 و 2 را کنار هم قرار دهید، آنها تنها حدود 25٪ از کل انتشار جهانی را تشکیل می دهند. بقیه تحت انتشارات Scope 3 قرار دارند و اینها در زنجیره تامین پنهان هستند و ردیابی آنها بسیار سخت است.

استارت‌آپ‌ها شروع به مقابله با این انتشارات زنجیره تامین کرده‌اند. به عنوان مثال، Clearly اخیراً مبلغ 4.3 میلیون دلار را برای مقابله با انتشار زنجیره های تأمین مرتبط با حمل و نقل جمع آوری کرده است.

نمونه دیگری از این موضوع این است که چگونه انتشار 113 میلیون تن دی‌اکسید کربنی که نستله تولید می‌کند، برابر با کل انتشار گازهای گلخانه‌ای بلژیک است: بیش از 107 میلیون تن در سراسر زنجیره تأمین منتشر می‌شود.

اکنون یک بازی "عمودی" دیگر در حال جذب سرمایه گذاران است. این بار به شکل استارتاپی که به دنبال کربن زدایی زنجیره تامین در کشاورزی است.

Root به شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی کمک می کند تا داده های اولیه را در مورد زنجیره تامین کشاورزی خود جمع آوری کنند. پلتفرم RootOS در اکتبر 2023 توسط بنیانگذاران اریک اوانسیا و موریس هنسل راه اندازی شد و اکنون مشتریانی از کارخانه های لبنیات و زنجیره های فست فود دارد، اگرچه این شرکت تاکنون از ذکر نام مشتریان خود خودداری کرده است. تا به امروز با بیش از 10000 کشاورز کار می کند.

روت در حال حاضر با مشارکت پروژه A، HelloWorld، Arc Investors و سایر اپراتورهای استارت آپی مانند فارغ التحصیل P9، Robin Dechant و Cargo.one، Mike Rötgers، یک دور اولیه 8 میلیون یورویی به رهبری کریستوف جانز در Point Nine جمع آوری کرده است.

روت او میگوید تیم‌های تدارکات و پایداری در شرکت‌های مواد غذایی از پلتفرم آن برای جمع‌آوری داده‌های اولیه قابل تأیید از کشاورزان استفاده می‌کنند که فقط به چند سؤال ساده پاسخ می‌دهند. سپس بقیه داده های مورد نیاز برای محاسبات انتشار گازهای گلخانه ای از اسناد موجود و سایر منابع داده بازیابی می شود.

سپس روت ردپای محیطی هر محصول را مدل می‌کند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا «نقاط داغ انتشار» را در زنجیره تأمین خود ببینند.

Oancea فکر می‌کند شرکت‌های ردیابی انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند Watershed، Sweep و Normative بیش از حد «یک اندازه» هستند. اوآنسا گفت: «کاری که این شرکت‌ها انجام می‌دهند استفاده از داده‌های ثانویه و معیارهای صنعت است، برای محاسبه، مثلاً، به طور متوسط، یک قطعه آلومینیوم دارای ردپای کربن 5 کیلوگرم CO2 است. "یا 1 لیتر شیر دارای ردپای کربن 2 کیلوگرم CO2 است. اما در واقعیت، این اعداد به طرز باورنکردنی متفاوت هستند.»

او او میگوید صنعت غذا باید از استفاده از راه‌حل‌های نرم‌افزار عمومی یا مشاوره‌های آب و هوایی که از معیارهای بازار استفاده می‌کنند، به سمت سیستم یا فرآیندی که در آن شما به‌عنوان یک شرکت در واقع شروع به جمع‌آوری داده‌های فعالیت از زنجیره تامین خود می‌کنید، فاصله بگیرد.

البته این یعنی خیلی دانه بندی شدن. به عنوان مثال، صدها هزار کشاورز که ممکن است مک دونالد را بر اساس مجموعه‌ای گیج‌کننده از متغیرهایی مانند تعداد گاو، غذا دادن به آنها، کود مورد استفاده و غیره CO2 تولید کنند.

Oancea او میگوید که این متغیرها "به تفاوت‌های عظیم در انتشار گازهای گلخانه‌ای بین تامین‌کنندگان منجر می‌شوند و پس تا زمانی که به آنجا نرسیم و داده‌های این تامین‌کنندگان را جمع‌آوری نکنیم، تصمیم‌گیری بهتر برای کاهش کربن غیرممکن است. "

او می گوید که پلت فرم Root توسط مدیران پایداری و مدیران تدارکات در شرکت های بزرگ مواد غذایی استفاده می شود که از آن برای تعامل با تامین کنندگان خود مانند کشاورزان استفاده می کنند. می تواند به یک سیستم اطلاعات مدیریت مزرعه متصل شود و داده های مربوطه را جذب کند. ما آن را در ماشین حساب کربن خود قرار می دهیم، و با آن، هر تامین کننده امتیازی متناسب با واقعیت در مزرعه خود دریافت می کند.

در حال حاضر Root فقط در بازار آلمانی زبان DACH و در برخی از کشورهای اروپای شرقی موجود است، اما قصد دارد امسال در سراسر اروپا گسترش یابد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است