متن خبر

حساب‌های تجاری OneDrive بدون مجوز به‌طور خودکار توسط مایکروسافت قفل می‌شوند – و حتی برای بازگرداندن آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

حساب‌های تجاری OneDrive بدون مجوز به‌طور خودکار توسط مایکروسافت قفل می‌شوند – و حتی برای بازگرداندن آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

شناسهٔ خبر: 697994 -




لوگوی OneDrive روی گوشی هوشمند در مقابل دستگاه ثابت
(اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

مایکروسافت برنامه‌های خود را برای بایگانی خودکار حساب‌های OneDrive Business بدون مجوز که بیش از ۹۰ روز غیرفعال بوده‌اند، تأیید کرده است.

این تغییر که قرار است در ژانویه 2025 اعمال شود، امیدوار است امنیت را افزایش دهد و مدیریت ذخیره سازی ابری را برای مشتریان سازمانی ساده کند.

با این حال، پس از بایگانی، کاربران دسترسی به حساب‌های OneDrive بدون مجوز خود را از دست می‌دهند و تنها راه بازیابی آن‌ها، فعال کردن صورت‌حساب حساب بدون مجوز توسط سرپرست است.

بایگانی کسب و کار Microsoft OneDrive

این فرآیند در بایگانی مایکروسافت 365 برای هر گیگابایت هزینه ماهانه 0.05 دلار خواهد داشت و فعال سازی مجدد حساب بایگانی شده 12 برابر بیشتر، 0.60 دلار به ازای هر گیگابایت هزینه خواهد داشت.

این شرکت همچنین خاطرنشان می کند که فعال سازی مجدد ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد.

مایکروسافت در صفحه پشتیبانی اعلام کرد که «حساب‌های OneDrive بدون مجوز می‌توانند خطرات امنیتی و انطباق را به همراه داشته باشند» و همچنین منجر به «گیج‌سازی و تکراری شدن فایل‌ها» در سازمان‌ها شوند.

چنین حساب‌هایی ممکن است در مواردی ظاهر شوند که خط‌مشی‌های حفظ و نگهداری از حذف آن‌ها جلوگیری می‌کند، حتی زمانی که مجوز معتبر OneDrive دیگر وجود ندارد.

برای آماده شدن برای تغییرات آتی، مایکروسافت به مدیران توصیه می‌کند تا حساب‌های بدون مجوز را به طور فعال مدیریت کنند: «می‌توانید حساب‌های OneDrive بدون مجوز را با استفاده از مرکز مدیریت شیرپوینت شناسایی کنید تا گزارش‌هایی درباره حساب‌های بدون مجوز تولید کنید.» گزارش ها را می توان با موارد زیر پیدا کرد: گزارش ها > گزارش های کاربر > استفاده از OneDrive > کاربران بدون مجوز.

این گزارش از 26 جولای در مرکز مدیریت موجود است، اما برخی از کاربران ممکن است تا فردا این گزینه را مشاهده نکنند.

به منظور جلوگیری از هزینه‌های غیرمنتظره مرتبط با حساب‌های بدون مجوز، مایکروسافت او میگوید که مدیران باید مجوزها را مجدداً اختصاص دهند یا حساب‌های آسیب‌دیده را به طور کامل حذف کنند.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است