متن خبر

مایکروسافت باگ امنیتی را که باعث بوت شدن رایانه‌های شخصی در حالت بازیابی می‌شد، برطرف می‌کند

مایکروسافت باگ امنیتی را که باعث بوت شدن رایانه‌های شخصی در حالت بازیابی می‌شد، برطرف می‌کند

شناسهٔ خبر: 696047 -




فهرست مرور Microsoft BitLocker
(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

مایکروسافت یک باگ امنیتی را برطرف کرده است که باعث می‌شد رایانه‌های شخصی ویندوز به جای فرآیند بوت‌آپ معمولی، به بازیابی BitLocker بوت شوند.

BitLocker یک ویژگی رمزگذاری کامل دیسک است که در برخی از نسخه های ویندوز گنجانده شده است. این برای محافظت از داده ها با رمزگذاری کل حجم ها طراحی شده است و از دسترسی کاربران غیرمجاز به هر گونه اطلاعات روی دستگاه جلوگیری می کند. تنها راه خواندن فایل ها ارائه کلید رمزگشایی صحیح است.

در حالی که این ویژگی مطمئنا قابل تحسین است، به نظر می رسد مایکروسافت با جدیدترین به روز رسانی امنیتی خود آن را شکسته است و کاربرانی که ویژگی رمزگذاری دستگاه را فعال کرده اند، به ویژه تحت تأثیر قرار گرفته اند.

نسخه های تحت تأثیر

مایکروسافت گفت: «پس از نصب به‌روزرسانی امنیتی ژوئیه 2024 ویندوز، که در 9 ژوئیه 2024 منتشر شد، ممکن است صفحه بازیابی BitLocker را هنگام بوت کردن دستگاه خود مشاهده کنید. "این صفحه معمولاً پس از به‌روزرسانی ویندوز ظاهر نمی‌شود. اگر گزینه Device Encryption را در تنظیمات در بخش Privacy & Security -> Device encryption فعال کرده باشید، بیشتر با این مشکل مواجه خواهید شد."

اینها نسخه های سیستم عامل ویندوز هستند که تحت تأثیر این باگ قرار گرفته اند:

مشتری: ویندوز 11 نسخه 23H2، ویندوز 11 نسخه 22H2، ویندوز 11 نسخه 21H2، ویندوز 10 نسخه 22H2، ویندوز 10 نسخه 21H2.

سرور: Windows Server 2022، Windows Server 2019، Windows Server 2016، Windows Server 2012 R2، Windows Server 2012، Windows Server 2008 R2، Windows Server 2008.

اکنون، ردموند اصلاحی را منتشر کرد و از همه کاربران دعوت کرد تا آن را اعمال کنند: مایکروسافت گفت: "ما به شما توصیه می کنیم آخرین به روز رسانی را برای دستگاه خود نصب کنید، زیرا شامل بهبودهای مهم و حل مشکلات است، از جمله این مورد."

همانطور که توسط BleepingComputer توضیح داده شده است، حالت بازیابی BitLocker تنها زمانی فعال می شود که کامپیوتر تغییرات سخت افزاری یا به روز رسانی های TPM (Trusted Platform Module) را شناسایی کند تا دوباره به درایوهای محافظت شده دسترسی پیدا کند. کاربران می توانند با ورود به پورتال صفحه بازیابی BitLocker با حساب مایکروسافت خود، کلید بازیابی BitLocker خود را پیدا کنند.

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است