متن خبر

پروژه ربات مخفی و شایع اپل ممکن است یک چیز داشته باشد – ارزان تر از Vision Pro

پروژه ربات مخفی و شایع اپل ممکن است یک چیز داشته باشد – ارزان تر از Vision Pro

شناسهٔ خبر: 696038 -




روباتیک اپل
(اعتبار تصویر: Getty Images / Adobe Firefly AI (apple))

شایعاتی مبنی بر اینکه اپل سخت در حال کار بر روی یک ربات رومیزی خانگی است، همچنان ادامه دارد و آخرین گزارش قیمت بالقوه این ربات متحرک را حدود 1000 دلار تخمین زده است.

بر اساس گزارش جدیدی در بلومبرگ ، اپل صدها نفر را روی این پروژه کار می کند که اکثر آنها توسط مغز متفکر سابق اپل واچ (و مردی که پشت پروژه ماشین بدبخت ) یعنی کوین لینچ هدایت می شوند. اپل هنوز اظهار نظری نکرده است، پس بسیاری از آنچه که ما فکر می کنیم در مورد پروژه ربات می دانیم حدس و گمان محض است.

ممکن است شبیه iMac G3 کلاسیک سال 2001 باشد، با صفحه نمایش بزرگ و نازک که از آرمیچر مفصلی آویزان شده است. تفاوت این است که این بازوی نازک متحرک خواهد بود و ربات احتمالاً به لطف سیری و شاید Apple Intelligence به دستورات و درخواست‌ها پاسخ می‌دهد.

سال‌ها، اگر نگوییم یک ابد، از ورود می‌گذرد، اما بلومبرگ ادعا می‌کند که حداقل تلاشی هماهنگ برای حفظ قیمت در محدوده 1000 دلار وجود دارد.

این همان چیزی است که برای من جذاب است.

یک نوار بالا برای موفقیت

در حال حاضر، من به این پروژه (با نام رمز، به گفته بلومبرگ، پروژه J595) اعتقاد زیادی ندارم . به نظر می‌رسد که اپل، اگر شایعات درست باشد، تقریباً (به روشی بسیار گران‌قیمت) با این ایده بازی می‌کند، همان‌طور که با پروژه تایتان، پروژه ماشین اپل که اکنون مرده است، بازی می‌کند. این جسورانه، هیجان انگیز است و می تواند یک تغییر صنعت بازی باشد، اما همچنین مانند یکی از پروژه های مهتابی گوگل است. می دانید، آنهایی که گوگل راه اندازی می کند و مرتباً از آنها استفاده می کند.

رباتیک حتی برای کل شرکت هایی که به آنها متعهد هستند سخت است. ممکن است مسابقه‌ای برای ساخت اولین ربات انسان‌نمای خانگی وجود داشته باشد، اما من تردید دارم که بگویم هر شرکتی از دیگری جلوتر است یا حتی نزدیک به تحویل یک ربات به خانه من است.

یک ربات رومیزی ممکن است جاه طلبی بسیار کمتری داشته باشد، اما تلاش ممکن است کمتر پربار باشد. من هنوز جیبو را به یاد دارم، یک ربات رومیزی خانگی شایان ستایش با سر چرخان و صفحه نمایش که می‌توانست به پرسش‌ها پاسخ دهد و کمی مکالمه را ادامه دهد. حتی با وجود اینکه Jibo سال‌ها قبل از مولد هوش مصنوعی وارد شد، توسعه‌دهندگان آن را یک ربات اجتماعی نامیدند. در نهایت، مهم نبود که آن را چه می نامند. مصرف کنندگان علاقه ای نداشتند.

با توجه به پیشرفت‌های سخت‌افزاری، سیلیکون و به‌ویژه هوش مصنوعی، تلاش‌های شایعه شده اپل ممکن است بهتر عمل کند. با این حال، خیلی به هدف اپل بستگی دارد. آیا این کار برای آوردن رباتیک به خانه است یا اینکه بالاخره اپل را به درستی وارد فضای خانه هوشمند می کند؟

هیچ کاری که اپل تاکنون انجام نداده است، آن را در موقعیتی برابر با گوگل و آمازون در مورد ادغام خانه های هوشمند قرار نداده است. آیا یک ربات رومیزی بسیار بزرگ و با شخصیت می تواند همه چیز را با هم جمع کند؟ ممکن است این ایده اصلی گمشده در استراتژی خانه هوشمند اپل باشد.

شاید، و این مقداری را به قیمت بازمی گرداند.

قیمت باید مناسب باشد

اپل قبلاً درس سختی را با Vision Pro آموخته است، یک قطعه فوق‌العاده از فناوری واقعیت ترکیبی پوشیدنی که تعداد کمی از آن‌ها مالک آن هستند زیرا به سادگی توانایی پرداخت آن را ندارند یا نمی‌توانند پرداخت تقریباً 3500 دلار را برای چیزی که روی سر خود می‌پوشند توجیه کنند.

اگر اپل بخواهد در تلاش‌های ربات خانگی خود موفق شود، ربات اپل نمی‌تواند 3500 دلار قیمت داشته باشد و نمی‌تواند قیمتی معادل 2000 دلار داشته باشد. حتی 1000 دلار ممکن است کشش باشد. حالا، یک ربات خانگی 499 دلاری اپل، این چیزی است.

احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا بفهمیم که آیا تلاش‌های توسعه اپل نتیجه داده است و آیا ثمره تلاش‌های آن‌ها یک هلو با روکش طلا است یا یک سیب قرمز براق که هر کسی می‌تواند آن را بخرد و مصرف کند.

اگر نمی تواند مورد دوم باشد، من به اپل پیشنهاد می کنم اکنون پروژه شایعه ربات خود را قطع کند و آن را درست در کنار خودروی افسانه ای اپل قرار دهد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است