متن خبر

گوگل برای راه اندازی پیکسل خود رویکردی کاملا غیر اپل را در پیش گرفت، اما پس از آن همیشه در مورد Gemini بود.

گوگل برای راه اندازی پیکسل خود رویکردی کاملا غیر اپل را در پیش گرفت، اما پس از آن همیشه در مورد Gemini بود.

شناسهٔ خبر: 693736 -




لوگوی گوگل در Made by Google
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

اگر به یادآوری نیاز دارید که گوگل اپل نیست، فقط نگاهی به نحوه ارائه جشنواره محصول Made By Google Pixel این غول جستجو در تاریخ 13 آگوست بیندازید. به جای اینکه ما را با چهار تلفن پیکسل جدید ، دو ساعت پیکسل جدید و یک Pixel Buds Pro 2 جدید، گوگل 30 دقیقه اول را صرف صحبت کردن به طور انحصاری در مورد Gemini کرد.

اگر دقت کرده‌اید، این موضوع جای تعجب ندارد. گوگل امواج المپیک پاریس را با تبلیغات ویدیویی سریعی پر کرد که نشان می داد ورزشکاران المپیک از Gemini استفاده می کنند (همراه با یک تبلیغ شوم درباره پدری که احتمالاً بیش از حد از آن استفاده می کند)، و پاسخ های نمای کلی هوش مصنوعی با کمک Gemini اکنون در بالای 70٪ (حداقل) گوگل من ظاهر می شوند. پرس و جوهای جستجو برای گوگل، فناوری مهم تری وجود ندارد و گوگل از بزرگترین رویداد محصول سال خود برای نمایش و تبلیغ آن استفاده کرد.

این فقط تمرکز بر جمینی نیست، بلکه چگونگی انجام آن توسط گوگل است. تصور کنید اپل هوش اپل ، سیری یا برخی از فناوری‌های اصلی دیگر را روی سخت‌افزار دیگران به نمایش می‌گذارد. میدونم یه ایده مسخره با این حال، گوگل واقعاً به نحوه اجرای Gemini روی چندین گوشی اندرویدی، از جمله Samsung Galaxy Z Fold 6 ، Motorola Razr و Samsung Galaxy S24 متمایل شد.

باز هم، گوگل بسیار فراتر از یک اشاره صرف رفت. قابلیت‌های اصلی مانند استفاده از Gemini برای تجزیه و تحلیل یک عکس و از طریق اعلان‌ها، انجام اقدام، در این مورد، خواندن متن از پوستر کنسرت و سپس پرسیدن یک سوال دقیق در مورد تاریخ نمایش و نحوه عملکرد آن با تقویم آنها را نشان داد.

نسخه ی نمایشی دو بار شکست خورد ، اما گوگل با جدیت روی یک گوشی دیگر سامسونگ اصرار کرد تا بالاخره آن را به کار انداخت. گوگل بدون ترس، دستیار نوشتن Gemini را در S24 نشان داد.

دوستان گوگل

ساخته شده توسط Google Demo

گوگل دوست دارد Gemini را در دستگاه های شریک نمایش دهد. (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

چرا گوگل زمان زیادی را صرف نشان دادن این قابلیت های قدرتمند Gemini در گوشی یک شرکت دیگر می کند؟ زیرا Gemini یک سفیر هوش مصنوعی برای تلفن های اندرویدی بی شماری در سراسر جهان است. برخلاف اپل که فقط باید به اکوسیستم عمودی کنترل شده خود فکر کند، گوگل حداقل در دو بعد فکر می کند. این مجموعه نرم‌افزار، سیلیکون و سخت‌افزار در حال رشد خود را دارد و سپس دایره تلفن‌های اندرویدی را دارد که از مجموعه‌ای از قابلیت‌های Gemini استفاده می‌کنند.

گوگل اساساً از قسمت اول رویداد Made By Google به عنوان سیگنال یا چراغ راهنمایی برای شرکای Android و دارندگان تلفن های اندرویدی استفاده کرد تا بدانند کلمه Google Gemini باز است و برای بسیاری از تلفن هایشان آماده است.

با این حال، زمانی که گوگل در نهایت شروع به صحبت در مورد سخت افزار جدید خود کرد، احساس نکرد که کم کاری شده است. مطمئناً، جدا از تراشه Tensor G4، گوگل زمان کمی گرانبها را روی مشخصات دقیق Google Pixel 9 ، Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL صرف کرده است. Pixel 9 Pro Fold کاملاً بازسازی‌شده ظاهری دقیق‌تر دارد، اما این دستگاه‌ها بیشتر شبیه رگ‌هایی برای روح Gemini هستند.

انصافاً، بسیاری از این قابلیت های Gemini هیجان انگیز و حتی الهام بخش هستند. Add Me بزرگترین اتفاقی است که برای عکاسی گروهی از زمان ثبت سلفی رخ داده است. گرامپس و عمه بتی دیگر هرگز کنار گذاشته نخواهند شد. پسر عموی جف موضوع دیگری است.

جوزا به اندازه کافی هیجان انگیز است

رویداد Google Pixel 9

Google در حال ساخت نوع جدیدی از پشته فناوری (تصویر اعتبار: Google)

برنامه Screenshots یکی از کاربردهای هوشمندانه هوش مصنوعی مولد است که راه حلی واقعا مفید را برای یک مشکل بسیار مرتبط اعمال می کند. موفق باشید کسی را پیدا کنید که برای به خاطر سپردن یا سازماندهی اسکرین شات نمی گیرد. یک برنامه برای انجام این کار پا برای شما عالی است.

موضوع اصلی گوگل برای Gemini Nano (طعم جمینی که در گوشی‌های پیکسل زندگی می‌کند) فلاش و عجیب و غریب بودن کمتر و مفید بودن بیشتر است. من Call Notes را تقریباً به همین شکل می بینم. به خاطر سپردن مکالمات و پیگیری مصاحبه های تلفنی سخت است. Call Notes می‌تواند به بازی کودک کمک کند، با این نکته مهم که همه باید با ضبط تماس راحت باشند (و بله، همه مطلع می‌شوند).

اگر رویکرد معکوس گوگل نقطه ضعفی داشته باشد، این است که بدون Gemini، سخت افزار جدید (شاید به جز Pixel 9 Pro Fold) ممکن است ضعیف به نظر برسد.

گوگل مرزهای برتری عکاسی را با لنزهای جدید و بزرگ و مگاپیکسل های بیشتر از آنچه که می توانید در آن تکان دهید (بیشتر بهترین بیت های جدید همگی به لطف Gemini و خط لوله تصویر بهبودیافته است. تراشه Tensor G4 شبیه به آن است) پیش نرفت. ممکن است قدرتمند باشد، اما گوگل هیچ مقایسه مستقیمی با Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 یا Apple A17 Pro انجام نداد، و باید فکر کرد که آیا یک بار دیگر شکاف عملکردی وجود دارد یا خیر.

گوگل کارهای زیادی برای ارتقای طراحی همه گوشی‌هایش انجام داده است، به طوری که پیکسل 9، 9 پرو و ​​9 پرو ایکس‌ال تا حدودی شبیه آیفون به نظر می‌رسند، به جز آن دسته دوربین عظیم. من هنوز طرفدار نیستم، اما از تعهد گوگل به این عنصر طراحی قدردانی می کنم.

برای جمع‌بندی: Made By Google، شاید هرگز به تمام سخت‌افزارهای رونمایی شده در روز سه‌شنبه در Mountain View اشاره نکرده است و در عوض، تماماً در مورد یک پلتفرم نرم‌افزاری قدرتمند Generative AI Generative است که به آرامی اما مطمئناً گوگل را زنده می‌خورد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است