متن خبر

PayZen تسهیلات بدهی 32 میلیون دلاری سری B و 200 میلیون دلاری را تضمین می کند تا محصول “اکنون مراقب باشید، بعدا پرداخت کنید”

PayZen تسهیلات بدهی 32 میلیون دلاری سری B و 200 میلیون دلاری را تضمین می کند تا محصول “اکنون مراقب باشید، بعدا پرداخت کنید”

شناسهٔ خبر: 692931 -




هزینه های مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است، اما بخشی از این هزینه ها توسط بیماران حتی سریع تر افزایش یافته است. تنها دو دهه پیش، هزینه های پرداخت شده توسط بیماران تنها 5 درصد از درآمد بیمارستان ها و پزشکان را تشکیل می داد، اما تا سال 2017، این هزینه ها 35 درصد از درآمد را تشکیل می دادند.

این روند ناگزیر باعث شد میلیون ها شهروند ایالات متحده بدهی های پزشکی قابل توجهی جمع کنند که بر اساس تخمین های شرکت مستقل تحقیقاتی سیاست سلامت، KFF، اکنون بالغ بر حداقل 220 میلیارد دلار است.

در حالی که هیچ راه حل ساده ای برای این مشکل رو به رشد بدهی وجود ندارد، یک استارت آپ پنج ساله به نام PayZen، هدفش مقرون به صرفه تر کردن مراقبت های بهداشتی است و بیماران را قادر می سازد تا صورتحساب های خود را با بهره و اقساط بدون کارمزد در طول زمان پرداخت کنند.

محصول این شرکت، که آن را با نام «مراقبت کن، بعداً بپرداز» نام‌گذاری می‌کند، کشش قوی در بین مصرف‌کنندگان داشته است – PayZen ادعا می‌کند که درآمد در هر یک از دو سال گذشته شش برابر شده است.

این رشد قوی اخیراً به PayZen کمک کرد تا سری B 32 میلیون دلاری به رهبری NEA را ببندد، که همچنین شاهد مشارکت حامیان موجود از جمله 7WireVentures، Signal Fire و Viola Ventures بود. همراه با دور سهام، این شرکت یک تسهیلات اعتباری انبار جدید 200 میلیون دلاری را از Viola Credit و سندیکای شرکت های بیمه تضمین کرد.

به گفته یکی از افراد آشنا با این معامله، ارزش این شرکت بیش از 200 میلیون دلار است.

به نظر می رسد این ترتیب به نفع سیستم های مراقبت های بهداشتی نیز باشد. ایتزیک کوهن، موسس PayZen، گفت: «به طور متوسط، ارائه دهندگانی که با PayZen کار می کنند، نرخ مجموعه خود را 35 درصد افزایش می دهند.

اگرچه ممکن است PayZen در سال‌های اخیر پیشرفت کرده باشد، کوهن اذعان می‌کند که متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای ارائه محصولی «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» در ابتدا چالش‌برانگیز بود.

کوهن به TechCrunch گفت: «از اینکه [بیشتر] ارائه دهندگان BNPL این بازار عظیم را فرصتی برای خود نمی‌دانستند شگفت‌زده شدم. «بعد از ورود به آن، دلیل آن را فهمیدم. این یک بازار بسیار پیچیده است. مثل تجارت الکترونیک نیست.»

فروش فناوری به سیستم های مراقبت های بهداشتی بسیار دشوار است.

علاوه بر PayZen، چندین استارت‌آپ سعی کرده‌اند محصولات «اکنون مراقب باشید، بعدا پرداخت کنید» ارائه کنند، اما کوهن بيان کرد که بیشتر این رقبا از جمله Walnut از ارائه وام‌های بدون بهره به بیماران دور شده‌اند.

به گفته کوهن، PayZen تنها شرکت فین‌تک است که وام‌های پزشکی ارائه می‌دهد که مستقیماً در پورتال‌های پرونده پزشکی بیماران، مانند MyChart اپیک، ادغام می‌شود. رقبای آن، از جمله شرکت‌هایی مانند Clear Balance و Access One، هنوز به مراکز تماسی که توسط افراد اداره می‌شوند، متکی هستند. به همین دلیل کوهن به آنها به عنوان رقیب مستقیم نگاه نمی کند.

کوهن گفت: «ارائه دهندگان به یک راه حل یکپارچه علاقه مند هستند. «همه در حال حرکت به سمت Epic هستند. پس ادغام شدن در Epic به ما مزیتی می‌دهد."

PayZen در حال حاضر با بیش از 60 سیستم بهداشتی و گروه های بزرگ پزشک مانند Geisinger پنسیلوانیا و Common Spirit چند ایالتی کار می کند که محصول استارت آپ را در دسترس همه بیمارانی قرار می دهد که از آنها مراقبت می کنند.

علاوه بر ارائه وام های پس از مراقبت، PayZen اخیرا یک کارت پیش مراقبت را معرفی کرده است. کوهن گفت: "ما متوجه شدیم که بسیاری از مردم اکنون ملزم به پرداخت سپرده قبل از برنامه ریزی مراحل هستند." این شرکت همچنین از داده ها و هوش مصنوعی خود برای کمک به سیستم های بهداشتی استفاده می کند تا مشخص کنند کدام بیماران واجد شرایط کمک مالی دولت هستند.

کوهن بر کمک مثبت PayZen به جامعه تاکید کرد: "ما افرادی را داریم که به دلیل ماموریت ما به ما می پیوندند." "ما هر شب به خواب می رویم و می دانیم که تأثیر خوبی بر جهان داریم."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است