متن خبر

Anduril 1.5 میلیارد دلار با ارزش 14 میلیارد دلار افزایش می دهد

Anduril 1.5 میلیارد دلار با ارزش 14 میلیارد دلار افزایش می دهد

شناسهٔ خبر: 684867 -




استارت‌آپ فناوری دفاعی Anduril آنچه را که تقریباً مطمئناً یکی از بزرگترین دوره‌های تأمین مالی سال خواهد بود، بسته است: قراردادی 1.5 میلیارد دلاری که ارزش شرکت را 14 میلیارد دلار می‌کند.

اندوریل جاه طلبی دارد که به پیمانکار دفاعی بزرگ بعدی آمریکایی تبدیل شود و به دسته ای از شرکت ها بپیوندد که تنها به پنج شرکت بزرگ کوچک شده اند: لاکهید مارتین، RTX، نورثروپ گرومن، بوئینگ و جنرال داینامیکس. این شرکت‌ها میلیاردها درآمد از تجارت با وزارت دفاع ایالات متحده به دست می‌آورند و محدودیت آنها در تولید دفاع تقریباً مطلق است.

اما استارت آپ دفاعی تاسیس شده توسط پالمر لاکی به دنبال تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای این پادشاهان قدیمی است و پیروزی های اخیر آن توجه ها را جلب کرده است. در اوایل سال جاری، این شرکت در برنامه ای برای توسعه و آزمایش نمونه های اولیه جت های جنگنده بدون سرنشین کوچک، لاکهید، نورثروپ و بوئینگ را شکست داد. Anduril همچنین شرط می‌بندد که می‌تواند صرفاً با حرکت سریع‌تر از رقبای خود در قراردادها برتری داشته باشد: آوردن ذهنیت سیلیکون ولی به تولید دفاعی، که به آرامی حرکت می‌کند.

این دور اخیر یک گام بزرگ از ارزیابی قبلی 8.5 میلیارد دلاری Anduril است که در دسامبر 2022 تعیین شده بود. طبق گزارش ها، این شرکت به سرمایه گذاران گفته است که درآمد خود را در سال گذشته دو برابر کرده و به حدود 500 میلیون دلار رسانده است، که به این معنی است که ارزش فعلی 28 برابر تعیین شده است. این میزان در بسیاری از استانداردها برای استارت آپ های مرحله آخر بالاست، اما به ویژه برای شرکت های دفاعی سنتی: چند برابر درآمد لاکهید مارتین بر اساس ارزش فعلی آن و درآمد سال گذشته حدود 1.9 برابر است، در حالی که بوئینگ 1.3 برابر است. اگرچه این چند برابر کمتر مربوط به درآمدهایی است که میلیاردها دلار بیشتر است: طبق گزارش لاکهید مارتین در سال 2023، 18.9 میلیارد دلار درآمد داشته است، و درآمد بوئینگ برای سال 2023 نزدیک به 78 میلیارد دلار بوده است.

دور جدید سرمایه گذاری Anduril توسط Founders Fund، که دور اولیه Anduril را در آگوست 217 و سری A آن را رهبری کرد، و Sands Capital، که از زمان عرضه عمومی ویزا در سال 2008 در چندین IPO شرکت کرده بود، انجام شد. با این حال، با توجه به شرط طولانی مدت شرکت بر روی Anduril. یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی شرکت، Trae Stephens، نیز یکی از شرکای Founders Fund است. این دور همچنین شاهد مشارکت جدیدی از سوی برخی سرمایه گذاران نهادی بزرگ، مانند شرکت مدیریت و تحقیقات فیدلیتی و بیلی گیفورد بود.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که بودجه جدید به گسترش پلت فرم تولید نرم افزاری جدید به نام "آرسنال" کمک می کند که با کارخانه Arsenal-1 شروع می شود. این تأسیسات فضای تولید Anduril را بیش از پنج میلیون فوت مربع افزایش می دهد تا "ده ها هزار سیستم نظامی خودمختار" در سال با نیروی کار بیش از 1500 نفر تولید شود.

یک مانیفست جداگانه، منطق اندوریل را برای مقیاس بندی تولید به طور خاص تشریح می کند. هدف این شرکت تولید دفاعی در مقیاس فوق العاده و تولید سیستم های دفاعی در مقیاسی است که در حال حاضر برای سیستم های نظامی نفیس امکان پذیر نیست. اما Anduril روی ساخت چند سیستم بسیار گران قیمت و نفیس متمرکز نیست. تمرکز آن بر تولید چندین برابر محصولات ارزان‌تر است، که می‌توان آن را با یک کارخانه راه‌اندازی مجدد، مقیاس‌پذیر کرد. آرسنال دقیقاً همین است: یک مدل قابل انطباق و تکرار که "به طور نامحدود مقیاس می شود و بازسازی زرادخانه دموکراسی را ممکن می کند."

نه تنها این: اندوریل او میگوید مرکزیت نرم‌افزار همچنین کارخانه را در طول زمان کارآمدتر می‌کند و سیستم عامل آرسنال تولید سریع‌تر و ارزان‌تر را تسهیل می‌کند. این بدون شک بر روی خود محصولات تأثیر خواهد گذاشت، که Anduril می گوید به گونه ای توسعه می یابد که کمتر به نیروی کار بسیار تخصصی وابسته باشد، می تواند به حداکثر استفاده از اجزای آسان در دسترس کمک کند و تغییرات تکراری را به سرعت در محصولات ایجاد کند.

موفقیت این شرکت هفت ساله با دولت و سرمایه گذاران خصوصی به رونق علاقه به فناوری دفاعی کمک کرده است، بخشی که قبلاً به دلیل زمان طولانی در قراردادهای دولتی تصور می شد تقریباً غیرقابل سرمایه گذاری است. با این حال، مشخص نیست که آیا افزایش جزر و مد اندوریل واقعاً همه قایق‌ها را بلند می‌کند، یا اینکه آیا اندوریل (همانطور که اغلب در دره سیلیکون اتفاق می‌افتد) استثنا خواهد بود، نه یک قاعده.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است