متن خبر

شبکه اجتماعی تازه راه اندازی شده Maven یکی از بنیانگذاران خود را از دست داد

شبکه اجتماعی تازه راه اندازی شده Maven یکی از بنیانگذاران خود را از دست داد

شناسهٔ خبر: 684010 -




تنها سه ماه پس از راه‌اندازی عمومی Maven، کنت استنلی - محقق سابق OpenAI که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را که برای تسهیل تعاملات بی‌نظیر طراحی شده بود، تأسیس کرد - کناره‌گیری می‌کند.

استنلی در Maven و X پست کرد که علیرغم پاسخ‌های مشتاقانه به راه‌اندازی این پلتفرم، Maven «نمی‌توانست به منحنی رشدی دست یابد که سرمایه‌گذاران می‌خواهند برای توجیه افزایش سرمایه‌گذاری ببینند، و احتمالاً هنوز یک عنصر گمشده برای این نوع رشد وجود دارد».

به منظور گسترش باند Maven، استنلی و یکی از بنیانگذاران او، Blas Moros، تصمیم گرفتند فرصت های دیگری را دنبال کنند. جیمی سیکرتن، مدیر ارشد فناوری Maven به TechCrunch بيان کرد که این شرکت چند ماه از باند فرود باقی مانده است.

استنلی در یک مصاحبه تلفنی به TechCrunch گفت: "ما کاری را انجام دادیم که انجام دادیم زیرا این راهی بود که بسیار کارآمد و یک کشتی تنگ تر شدیم." من ترجیح می‌دهم بودجه بگیرم و بمانم، اما این به ما اجازه می‌دهد تا یک روز دیگر زنده بمانیم و بجنگیم. بسیاری از مردم فکر می کنند که این یک دلیل خوب است، پس من فکر کردم که ما باید آن را حفظ کنیم و آن را ادامه دهیم."

در رسانه‌های اجتماعی، استنلی به این نکته اشاره کرد و بيان کرد که اینترنت به چیزی مانند Maven نیاز دارد، «چیزی که ما را از رقابت بی‌پایان محبوبیت همگرا دور کند و به خوشبختی نزدیک‌تر شود».

Secretan در نقش خود به عنوان مدیر ارشد فناوری برای هدایت نوآوری محصول و مراحل بعدی باقی خواهد ماند. بنیانگذاران تصمیم گرفتند که Secretan گزینه واضحی برای ماندن در آن باشد زیرا او کسی بود که بیشتر برنامه را ساخت.

Maven در ماه ژانویه به صورت نرم افزاری راه اندازی شد و TechCrunch اولین عرضه عمومی این پلتفرم را در ماه می پوشش داد. بنیانگذار توییتر ایو ویلیامز و مدیر عامل OpenAI سام آلتمن از جمله حامیان Maven هستند که در سال 2023 به یک دور اولیه 2 میلیون دلاری کمک کردند. استنلی در آن زمان به TechCrunch بيان کرد که این دو رهبر فناوری در Maven سرمایه گذاری کردند زیرا به ماموریت آن برای کمک به مردم اعتقاد داشتند. شانس خوشبختی آنها را افزایش دهد.

این که آیا Maven می‌توانست بودجه بیشتری را جمع‌آوری کند یا پایگاه کاربران لازم برای رشد در این ماموریت را جذب کند، همیشه یک سوال باز بود. Maven به مردم اجازه می دهد موضوعاتی را که به نظرشان جالب است دنبال کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند - از علوم اعصاب گرفته تا فرزندپروری - اما هیچ لایک، رای مثبت، ریتوییت، فالو یا راهی برای تقویت محتوا برای توده ها وجود ندارد. در حالی که آن ویژگی های رسانه های اجتماعی مسلما آن را سمی تر می کند، آنها همچنین کاربران را درگیر می کنند.

هنگامی که استنلی در ماه مه با TechCrunch صحبت کرد، در مورد مسیرهای ممکن برای کسب درآمد برای جذب سرمایه گذاران بیشتر، مانند مدل اشتراک یا تبلیغات فکر کرد.

Secretan به TechCrunch بيان کرد که Maven قبل از اینکه به دنبال کسب درآمد باشد باید پایگاه کاربران خود را افزایش دهد.

سیکرتن به TechCrunch گفت: «در Maven، ما در وادار کردن مردم به گفتگوهای عمیق درباره چیزهای واقعاً جالب و به ویژه علایق غیرمنتظره و غافلگیرکننده بسیار خوب بودیم. بخشی از مشکل این است که آن نوع مکالمات عمیقی که در آنها برتری داریم، خیلی ویروسی نیستند ... رشد را کمی سخت‌تر می‌کنند، زیرا اشتراک‌گذاری آنها سخت است.

پس از خروج یکی از بنیانگذاران، Maven کمک طراحی محصول را بر اساس قرارداد برای حفظ این فلسفه و همچنین جذب کاربران بیشتر ارائه خواهد کرد.

Secretan گفت: "ما فقط به نوعی راه آسان را انتخاب نمی کنیم و فید را فقط با محبوب ترین و کمترین مخرج مشترک غرق می کنیم." پس من فکر می کنم راهی برای نخ زدن آن سوزن وجود دارد.

بنیانگذار همچنین اشاره کرد که Maven یک برنامه spinoff به نام Ryff ایجاد کرده است که از هنر هوش مصنوعی مولد برای کمک به کاربران برای دنبال کردن علایق خود و کشف فضاهای جدید استفاده می کند.

استنلی به TechCrunch بيان کرد که او به دنبال "فرصت های جدید" است و در نهایت " هیجان زده است که دوباره به هوش مصنوعی فکر کند." او اشاره کرد که کاری که بعدا انجام می‌دهد ممکن است ارتباطی با «پایان باز» داشته باشد، حوزه‌ای از تحقیقات هوش مصنوعی که به الگوریتم‌هایی می‌پردازد که برای اختراع و حل مداوم وظایف جدید طراحی شده‌اند. استنلی این مفهوم را به عنوان پادزهری برای بهینه‌سازی توصیف کرده است، جایی که هوش مصنوعی نتیجه‌ای برای دستیابی به آن داده می‌شود و باید مسیر رسیدن به آن را پیدا کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است