متن خبر

Google Lens اکنون به شما امکان می دهد با صدا و تصاویر خود جستجو کنید

Google Lens اکنون به شما امکان می دهد با صدا و تصاویر خود جستجو کنید

شناسهٔ خبر: 680839 -




لنز گوگل
(اعتبار تصویر: گوگل)

به لطف به‌روزرسانی اخیر، Google Lens اکنون به شما امکان می‌دهد صداهای ضبط شده را به جستجوهای تصویر اضافه کنید و به سؤالات زمینه حیاتی می‌دهد. به نظر می‌رسد این ویژگی توسط پلیس اندروید پس از مواجهه با یک انیمیشن درخشان جدید در برنامه کشف شده است. بر اساس این گزارش، درخشش بر روی نماد ذره بین بود و ضربه زدن روی آن باعث می شود که راهنمای ابزار «جستجو با صدا» روی صفحه ظاهر شود و آنها را از تغییر مطلع کند.

با نگه داشتن دکمه شاتر آن را گسترش می دهد و پیامی ظاهر می شود که به شما می گوید "اکنون صحبت کنید تا در مورد این تصویر بپرسید". سپس به صدور فرمان یا پرسیدن سوال ادامه می دهید و آنچه می گویید به عنوان رونویسی متن شناور روی صفحه ظاهر می شود. Google Lens به زودی پس از رها کردن دکمه و با در نظر گرفتن ضبط، جستجوی خود را آغاز می کند.

میشال رحمان، متخصص اندروید، نمایشی از این ویژگی در عمل منتشر کرد. او از گوگل لنز خواست شمارش کند که در بشقابش چند بلوبری وجود دارد. رحمان او میگوید پرسش‌ها در جستجوی Google نمایش داده می‌شوند، جایی که «جمینی تلاش می‌کند پاسخی را ارائه دهد» در یک مرور کلی هوش مصنوعی.

اکنون می توانید از صدای خود برای گفت ن زمینه به جستجوهای Google Lens استفاده کنید! دکمه شاتر را در لنز فشار دهید و نگه دارید، و می گوید "اکنون صحبت کنید تا در مورد این تصویر بپرسید." پس از بیان سوال خود، دکمه را رها کنید و Google Gemini سعی خواهد کرد پاسخی را ارائه دهد. pic.twitter.com/uHkgjNQOog 5 اوت 2024

کارایی

کلمه کلیدی در جمله آخر "تلاش" است زیرا Google Lens همیشه همه چیز را درست نمی کند. ما به‌روزرسانی را روی تلفن اندرویدی خود دریافت کردیم و بلافاصله شروع به آزمایش آن کردیم و نتایج ما کاملاً متفاوت بود.

در یک آزمایش، از اپلیکیشن پرسیدیم که از کجا می‌توانیم یک برند خاص آب گازدار بخریم. گوگل لنز، با کمی کمک جمینی، فروشگاه‌های اطراف را که همان مارک را می‌فروشند به ما نشان داد. سپس از آن خواستیم غذایی را که می‌خوردیم شناسایی کند و نرم‌افزار به درستی آن را به‌عنوان pico de gallo شناسایی کرد. با این حال، وقتی به شما گفته شد که دکمه‌های یک کنترلر PS5 را بشمارید، لنز گوگل یا شکست خورد یا پاسخ اشتباهی داد.

این ابزار در بیشتر موارد به خوبی کار می کند، اگرچه می تواند گهگاهی پاسخ را به هم بزند. با این حال، به‌روزرسانی برای چیزی که یک چرخش سریع را شاهد بود، بسیار خوب عمل می‌کند. نکاتی از آن برای اولین بار حدود یک ماه پیش توسط غواص صنعتی AssembleDebug در X (پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می شد) "در حال توسعه" مشاهده شد.

و اکنون تقریباً در کمترین زمان به یک ویژگی کامل تبدیل شده است. پلیس اندروید بیان می کند که این به روز رسانی یک فشار سمت سرور است، پس باید در حال حاضر در تمام گوشی های هوشمند اندرویدی موجود باشد. اگر آن را نمی‌بینید، مطمئن شوید که آخرین وصله‌های مربوط به برنامه‌های جستجوی Google و لنز را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کرده‌اید.

در حالی که ما از شما می‌خواهیم خلاصه‌ای از بهترین گوشی‌های اندرویدی سال 2024 توسط TechRadar را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است