متن خبر

هوش مصنوعی خاموش است؟ مشتریان فناوری ظاهرا در حال حاضر از دستگاه های هوشمند خسته شده اند – و ممکن است به فروش برسد

هوش مصنوعی خاموش است؟ مشتریان فناوری ظاهرا در حال حاضر از دستگاه های هوشمند خسته شده اند – و ممکن است به فروش برسد

شناسهٔ خبر: 675781 -




دستی <a href= که برای لمس رندر آینده‌نگر یک پردازنده هوش مصنوعی دراز است. " class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock / NicoElNino)

تحقیقات جدید ادعا می کند که مصرف کنندگان به طور جدی با ذکر هوش مصنوعی (AI) در هنگام خرید، به ویژه با محصولات پرخطر، ناامید می شوند.

یک مطالعه دانشگاه ایالتی واشنگتن که در مجله بازاریابی و مدیریت مهمان‌نوازی منتشر شد، بیش از 1000 بزرگسال آمریکایی را مورد تحلیل قرار داد تا ارتباط بین افشای هوش مصنوعی و قصد خرید را ارزیابی کند، که نشان‌دهنده بی‌اعتمادی احساسی احتمالی به هوش مصنوعی است که به طور بالقوه می‌تواند به فروش آسیب برساند.

این تیم از محصولات و توضیحات یکسانی استفاده کردند، تنها تفاوت در گنجاندن عبارت «هوش مصنوعی» بود، و دریافتند که در هشت دسته بندی محصولات و خدمات فناوری مختلف، نتایج یکسانی تولید شده است - هوش مصنوعی همیشه محبوبیت کمتری داشته است.

آیا شرکت ها باید توضیحات هوش مصنوعی را کنار بگذارند؟

محصولات پرخطر مانند تشخیص‌های پزشکی و وسایل نقلیه خودکار واکنش منفی قوی‌تری را به همراه داشتند و مخاطبان نسبت به محصول احساس اضطراب یا عدم اطمینان داشتند.

محصولات کم خطر، مانند جاروبرقی و ربات های ارائه دهنده خدمات اتاق، مثبت تر درک شدند. با این حال، حتی محصولات کم خطری که به هوش مصنوعی اشاره می‌کردند، نسبت به همتایان غیر AI خود مطلوبیت کمتری داشتند.

مسوت چیچک، نویسنده اصلی این مقاله، پیشنهاد کرد که علیرغم تصویر مدرن آن، پیامدهای منفی بالقوه هوش مصنوعی مشتریان را مضطرب کرده است.

او گفت: «وقتی هوش مصنوعی ذکر می‌شود، اعتماد عاطفی را کاهش می‌دهد که به نوبه خود قصد خرید را کاهش می‌دهد. ما دریافتیم که اعتماد عاطفی نقش مهمی در درک مشتریان از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.

این مطالعه به شرکت‌ها توصیه کرد از عباراتی مانند «فناوری پیشرفته» یا فناوری پیشرفته برای کاهش ابهامات در پایگاه‌های مصرف‌کننده و افزایش فروش استفاده کنند. مدیران همچنین باید بر شفافیت استفاده از هوش مصنوعی تأکید کنند و بر ایجاد یک تصویر برند قابل اعتماد برای کاهش نگرانی‌های مصرف‌کنندگان تمرکز کنند.

بیشتر از TechRadar Pro

نویسنده کارکنان

الن تقریباً چهار سال است که با تمرکز بر سیاست های پس از کووید در حالی که در مقطع کارشناسی سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف تحصیل می کند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سیاسی می نویسد. قبل از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان یک نویسنده جوان، او برای تیم محتوای MVC در Future Publishing کار می کرد و با بازرگانان و خرده فروشان برای آپلود محتوا کار می کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است