متن خبر

برکشایر هاتاوی وارن بافت نیمی از سهام اپل خود را می فروشد

برکشایر هاتاوی وارن بافت نیمی از سهام اپل خود را می فروشد

شناسهٔ خبر: 674824 -




بر اساس یک پرونده SEC، شرکت Berkshire Hathaway متعلق به وارن بافت، دارایی اپل خود را تقریباً به نصف کاهش داد و به 84.2 میلیارد دلار رساند.

در حالی که اپل تا کنون بزرگترین سهام شرکت باقی مانده است، بافت قبلاً در اوایل سال جاری 13 درصد از سهام خود را کاهش داده بود، و اشاره کرد که به دلایل مالیاتی از فروش "یک اپل کوچک" بدش نمی آید.

طبق محاسبات فایننشال تایمز، برکشایر هاتاوی از این فروش سود زیادی به دست آورد. بافت قبل از شروع به خرید سهام اپل در سال 2016 تا حد زیادی از سرمایه گذاری در فناوری اجتناب کرده بود. این می تواند نشانه ای از این باشد که بافت اعتماد خود را به اپل از دست داده است، یا ممکن است فقط در حال فروش باشد - به عنوان مثال، او سهام دیگر را نیز فروخته است. 3.8 میلیارد دلار از سهام بانک آمریکا.

این پرونده پس از آن منتشر شد که اپل درآمد سه ماهه سوم خود را در روز پنجشنبه اعلام کرد و رشد آیپد نقطه درخشانی را به همراه داشت زیرا فروش جهانی آیفون برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافت که تا حدی به دلیل رقابت در چین از سوی شرکت هایی مانند هواوی بود.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت، بيان کرد که این شرکت منابع را برای آماده شدن برای راه اندازی Apple Intelligence - مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی که قصد دارد در پاییز منتشر کند، منحرف کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است