متن خبر

این است که چرا دیوید ساکس، پل گراهام و دیگر نام‌های بزرگ سیلیکون ولی در مورد X بر سر رفتار VC نزاع کردند.

این است که چرا دیوید ساکس، پل گراهام و دیگر نام‌های بزرگ سیلیکون ولی در مورد X بر سر رفتار VC نزاع کردند.

شناسهٔ خبر: 653919 -




یک درام ده ساله شامل وی سی دیوید ساکس و پارکر کنراد، بنیانگذار ریپلینگ، بر سر شرکت قبلی آنها Zenefits، این هفته در یک دعوای انگشت اشاره در X با بسیاری از نخبگان دره سیلیکون منفجر شد.

اما، همانطور که ممکن است برای ناظران سرگرم کننده باشد، برخی معتقدند که چنین دعواهایی برای همه VC ها مضر هستند.

این هول پس از آن آغاز شد که ساکس در پست ایکس روز چهارشنبه با استفاده از کلمات "کودتای جعلی" نظری سیاسی درباره جمهوری خواهان و دموکرات ها منتشر کرد. کنراد با پرتاب خار در پاسخ گفت: "اجازه دهید به شما بگویم، کودتا تخصص این مرد است. "

اشاره کنراد به فروپاشی Zenefits، شرکت فناوری منابع انسانی قبلی بود که او تأسیس کرد. ساکس یک سرمایه گذار در Zenefits بود که به عنوان مدیر ارشد اجرایی به این شرکت پیوست. کنراد از Zenefits اخراج شد پس از اتهاماتی که در مورد صدور مجوز نامناسب کارکنان و ساکس به عنوان مدیر عامل شرکت. (Sacks پس از مدت کوتاهی Zenefits را ترک کرد. در سال 2022، این شرکت به TriNet فروخت.)

ظاهراً کنراد هرگز ساکس را به خاطر عدم انتشار یک اطلاعیه دوستانه برای خروج بنیانگذار نبخشید. بیانیه مطبوعاتی در آن زمان، کنراد را مقصر مسائل حکومتی دانست. کنراد در ادامه شرکت فناوری منابع انسانی دیگری را راه‌اندازی کرد که به‌عنوان مدیرعامل آن را رهبری می‌کند، ریپلینگ، و ارزش آن را به 13.5 میلیارد دلار رساند.

ساکس در X به کنراد پاسخ داد: «تو توسط SEC تحریم شدی. هیچکس دیگه فقط تو اما شما دهه گذشته را صرف این کرده اید که به خاطر اخلاق ضعیف خود، تقصیر را به گردن دیگران بیندازید.»

لازم به ذکر است که Conrad و Zenefits یک تحقیق SEC را حل و فصل کردند و بدون اعتراف تقصیر جریمه پرداخت کردند. اما مهم نیست، تقریبا بلافاصله پس از ارسال پاسخ ساکس، شمشیرها در سراسر سیلیکون ولی کشیده شد.

پل گراهام، یکی از بنیانگذاران Y Combinator وارد گفتگو شد و نوشت: «آیا واقعاً می‌خواهید داستان کامل کاری که با پارکر کردید به طور عمومی گفته شود؟ زیرا این بدترین مورد بدرفتاری یک سرمایه‌گذار با بنیانگذار است که من تا به حال شنیده‌ام و عملاً همه آنها را شنیده‌ام.» در پست دیگری او ساکس را "شر" نامید.

ساکس پاسخی طولانی و کوبنده نوشت و بيان کرد که این دو هرگز ملاقات نکرده‌اند، به تحقیقات SEC اشاره کرد و گراهام را به برخی رفتارهای پنهانی نسبت به VCهای یهودی متهم کرد، اگرچه ساکس (که یهودی است) شواهدی برای حمایت از چنین ادعاهایی ارائه ن کرد.

سپس متیو پرنس، یکی از بنیانگذاران Cloudflare، با کنراد در مقابل ساکس، که به گفته او در کالج می‌شناخت، کنار آمد. «این داستان را بدانید. آن خیلی بد است. نمی دانم آیا دیوید بدترین فرد در SV است یا خیر. رقابت زیاد.»

سایر VCها اشاره کردند که بنیانگذاران باید بدانند چه کسانی را به شرکت خود اجازه می دهند. وی سی توییتر این هفته مانند یک تبلیغ راهپیمایی برای تامین مالی شخصی بود، lol. افراد زیادی در آنجا وجود دارند که هرگز نمی خواهید با آنها در یک اتاق باشید، چه رسد به اینکه روی میز کلاه خود. شاید بهترین وجه تمایز، فقط یک انسان شایسته بودن باشد!» Climate VC Jason Jacobs، بنیانگذار MCJ Collective نوشت.

اریک بان از HustleFund به Jacobs پاسخ داد: "VC یک مشکل جدی با نام تجاری دارد. تمام مشاجره‌ها، اشاره انگشت، نام‌خوانی، حملات ad hominem در صنعت مورد توجه بنیانگذاران قرار گرفته است. انسان های VC خوبی در این طرف میز هستند، اما این دلقک بودن باعث می شود همه ما بد به نظر برسیم."

مطمئناً این ظاهری نیست که VC ها معمولاً سعی می کنند ارائه دهند. به طور معمول، VCهای Silicon Valley به سمت عقب خم می شوند تا خود را به عنوان "بنیانگذار دوستانه" نشان دهند. اگر بخواهند بهترین کارآفرینان را برای همکاری با آنها ترغیب کنند، مجبورند. سرمایه گذاران مخاطره آمیز سهام مالکیت را به طور کامل با حق رای می خرند، گاهی اوقات پست های هیئت مدیره را خریداری می کنند و اغلب این کار را با این فرض انجام می دهند که از این قدرت برای اخراج بنیانگذاران از شرکت های خود استفاده نخواهند کرد.

البته، هیئت‌هایی که شامل VC هستند هنوز هم می‌توانند بنیان‌گذاران را برکنار کنند، که بسیاری از بنیان‌گذاران از آن بیم دارند. (به همین دلیل است که پیتر تیل شرکت خود را Founders Fund نامید، زیرا یکی از اصول آن این است که هرگز علیه بنیانگذاران رأی ندهند.)

در واقع، این رفت و آمد عمومی در روزگاران گذشته تکان دهنده بود. اما اکنون برخی از موفق‌ترین بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی به طور معمول دستکش‌ها را برمی‌دارند.

آخرین انفجار پس از انفجار آخر هفته بین VC Vinod Khosla، حامی دموکرات و Elon Musk حامی ترامپ، بر سر انتخاب های سیاسی خود با کلماتی مانند "فساد" بحث می شود. و بعد از یکی در ماه مارس بین Khosla و VC Marc Andreessen بر سر مقررات هوش مصنوعی که وارد قلمرو "میهن پرستی" شد.

شاید تماشای عمومی همان چیزی باشد که آنها می خواهند. گراهام، همسر VC جسیکا لیوینگستون، در حالی که با Sacks در حال گفتگو بود، موفق شد به طور مخفیانه به پریز برای پادکست Social Radar او وارد شود.

و دعوای گراهام و ساکس با دوست ساکس، چمات پالیهاپیتیا، به اوج خود رسید، نه به دلیل پشتیبانی صوتی، بلکه برای وصل کردن پادکست معروفی که این دو با همکار وی سی جیسون کالاکانیس، All-In انجام می‌دهند.

Palihapitiya در X پست کرد، "در این مورد حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. ما این هفته در @theallinpod در مورد همه آن مستند و صحبت خواهیم کرد. PS - با رسید (حتی موارد حذف شده!).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است