متن خبر

هوش مصنوعی Beeble 4.75 میلیون دلار برای راه اندازی یک پلت فرم تولید مجازی برای فیلمسازان مستقل جمع آوری می کند

هوش مصنوعی Beeble 4.75 میلیون دلار برای راه اندازی یک پلت فرم تولید مجازی برای فیلمسازان مستقل جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 642542 -




جلوه‌های بصری (VFX) به‌عنوان ضروری در فیلم‌سازی ظاهر شده‌اند و با تکنیک‌های دیجیتال متنوع، داستان‌سرایی و خلاقیت را در صنعت فیلم متحول کرده‌اند. با این حال، هزینه بالای ابزارهای VFX اغلب باعث می‌شود فیلم‌سازان مستقل و سازندگان محتوا با بودجه‌های متوسط ​​کار کنند تا با تولیدات بزرگ‌تر رقابت کنند. یک شرکت جدید به نام Beeble AI برای حل این مشکل به هوش مصنوعی روی آورده است.

استارت‌آپ VFX مستقر در کره جنوبی راه‌حل‌های نورپردازی مجازی را برای فیلم‌سازان و هنرمندان جلوه‌های بصری توسعه داده است تا به هزینه‌های بالای ایجاد جلوه‌های بصری در سطح بالای هالیوود پرداخته و زمینه بازی در صنعت فیلم را هموار کند و فیلمسازان مستقل و تولیدکنندگان محتوا را توانمند کند. برای رقابت با تولیدات بزرگتر

هون کیم، مدیر عامل Beeble AI و یکی از بنیانگذاران، به TechCrunch گفت: این استارتاپ اکنون 4.75 میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری Basis Set Ventures با مشارکت Fika Ventures به ارزش 25 میلیون دلار دریافت کرده است.

هوش مصنوعی Beeble در سال 2022 توسط پنج عضو بنیانگذار که قبلاً در تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ناشر بازی کره جنوبی Krafton کار می کردند، تأسیس شد. بنیان‌گذاران، که در تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مشارکت داشتند، متوجه شدند که هیچ استارت‌آپ هوش مصنوعی روی «نورپردازی» تمرکز نکرده است، که به نظر آنها عنصری حیاتی در فیلم‌سازی و عکاسی است که منجر به تولد هوش مصنوعی بیبل شد.

محصول اصلی Beeble SwitchLight Studio است، یک برنامه دسکتاپ که نورپردازی و ترکیب بندی را در محیط های مجازی ارائه می دهد. (کیم بيان کرد : استودیو SwitchLight در سه ماهه سوم سال جاری به استودیوی مجازی تغییر نام خواهد داد.)

کیم در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «در حالی که تمرکز اولیه ما بر روی نورپردازی مجازی بود، اکنون به سمت توسعه استودیوهای [تولید] مجازی جامع می رویم. ما آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن تیم‌های کوچک کمتر از 10 هنرمند بتوانند محتوایی تولید کنند که با استودیوهای بزرگ هالیوود رقابت کند.»

تولید مجازی مستلزم ترکیب تنظیمات مجازی و فیزیکی در خلق فیلم است. ممکن است صفحه سبز را دیده باشید، پس‌زمینه‌ای که در فیلم‌برداری استفاده می‌شود تا به تدوین‌گرها اجازه دهد VFX را در طول پس‌تولید ترکیب کنند. کیم توضیح داد که یک صفحه نمایش LED بزرگ جایگزین صفحه سبز در تولید مجازی پیشرفته شد، اما دیوار LED هنوز برای فیلمسازان مستقل گران است.

تولید مجازی با استفاده از موتور Unreal Engine و دیوارهای LED غول پیکر، توهم عکسبرداری در محل را بدون سفر واقعی ایجاد می کند. با این حال، این فناوری به دلیل هزینه و پیچیدگی بالا تنها برای فیلمسازان با بودجه میلیون دلاری قابل دسترسی بوده است.

مدیر عامل شرکت به TechCrunch گفت، برخلاف شرکت‌های تولید مجازی سنتی که از دیوارهای LED برای وارد کردن محیط‌های مجازی به دنیای واقعی استفاده می‌کنند، پلتفرم تولید مجازی Beeble بازیگران واقعی را به دنیای مجازی مجازی می‌کند. او اضافه کرد که تنها با یک دوربین تلفن، کاربران می توانند به مکان های بی نهایت، نور و گزینه های دوربین دسترسی داشته باشند، همه در یک محیط مجازی.

کیم بيان کرد که "ماندالوریان" محصول دیزنی پلاس یکی از نمونه‌های فیلمی است که با استفاده از یک تولید مجازی برای فیلمبرداری و جلوه‌های لحظه‌ای فیلمبرداری شده است. تولید مجازی به سرعت به یکی از زمینه های در حال رشد جلوه های بصری و فیلمبرداری تبدیل شده است.

به گفته کیم، کاربران بالقوه پلتفرم تولید مجازی آن نه تنها کاربران B2C (سازندگان محتوا و فیلم‌سازان) بلکه شرکت‌های B2B مانند ReelShort، یک برنامه پخش ویدیوی کوتاه و متخصص در درام‌های سریالی هستند.

شرکت‌های مولد هوش مصنوعی، مانند OpenAI's Sora و Runway، به ساخت ویدیو از متن کمک می‌کنند، که می‌تواند به طور کامل صنعت انیمیشن و فیلم را مختل کند. با این حال، کیم بيان کرد که مدل‌های مولد هوش مصنوعی، از جمله Sora و Runway، اغلب محتوای تصادفی تولید می‌کنند و تصویر یا ویدیوی اصلی را حتی برای کارهای ساده تغییر می‌دهند. Beeble برای پیش بینی و سهولت دستکاری با قابلیت هوش مصنوعی طراحی شده است. کیم ادامه داد: «برای بیان یک داستان جذاب، باید کنترل کاملی بر جزئیات کوچک پروژه، از جمله محیط، شخصیت‌ها، دوربین و نور داشته باشید.

یک رابط سریع مبتنی بر متن راهی برای انجام این کار نیست، و اجازه تکرار دقیق برای کامل کردن عکس‌های شما را نمی‌دهد. Beeble قصد دارد ایجاد ویدیوی کاملاً قابل کنترل با هوش مصنوعی را فعال کند.

این استارت آپ می گوید، کلید دستیابی به کاهش قابل توجه هزینه ها، مدل پایه هوش مصنوعی آنها در هسته است، که به شما امکان می دهد نور، محیط و حرکات دوربین را در مرحله پس از تولید تنظیم کنید.

طبق گزارشی که توسط اعضای مؤسس در CVPR 2024 منتشر شد، مدل پایه هوش مصنوعی "به طور خودکار فیلم های دو بعدی از عملکرد یک بازیگر را به یک نمایش سه بعدی دقیق از نظر فیزیکی دیجیتالی می کند." بازیگر بازسازی شده در یک فضای سه بعدی دارای هندسه و بافت های دقیق است و به هنرمندان اجازه می دهد تا در تغییر نور، محیط و زوایای دوربین آزادی کامل داشته باشند. هوش مصنوعی Beeble ادعا می کند که این قابلیت به طور قابل توجهی محدودیت های بودجه را کاهش می دهد و به سازندگان اجازه می دهد تا در درجه اول بر داستان سرایی تمرکز کنند. کاربران می توانند تنها با استفاده از یک آیفون در اتاق نشیمن خود نماهای سینمایی بسازند.

هوش مصنوعی Beeble می گوید که در اکتبر گذشته شروع به درآمدزایی کرده است. حدود 3 میلیون کاربر اپلیکیشن موبایل SwitchLight را دانلود کرده اند که یک برنامه ویرایشگر عکس هوش مصنوعی است. این استارت آپ همچنین بيان کرد Caption AI در حال یکپارچه سازی SDK خود برای ارائه ویژگی های نورپردازی پیشرفته در برنامه خود است.

با سرمایه جدید، می خواهد تجارت خود را به یک پلت فرم استودیو تولید مجازی گسترش دهد. این شرکت قصد دارد از سرمایه جدید برای پیشبرد مدل پایه هوش مصنوعی، توسعه محصول بیشتر و استخدام کارکنانی که اکنون متشکل از هفت کارمند است، استفاده کند.

سرمایه گذاران قبلی عبارتند از Mashup Ventures و Kakao Ventures.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است