متن خبر

آیا زمانی که استارت آپ ها خراب می شوند، سرمایه گذاران خطرپذیر باید پاسخگو باشند؟

آیا زمانی که استارت آپ ها خراب می شوند، سرمایه گذاران خطرپذیر باید پاسخگو باشند؟

شناسهٔ خبر: 636753 -




به TechCrunch Fintech خوش آمدید! هفته گذشته در ایالات متحده تعطیل بود، پس اخبار کمی سبکتر از حد معمول بود. اما هنوز موارد مرتبط با فین‌تک برای گزارش وجود داشت، از جمله نمایش درام در حال انجام پیرامون Synapse و شریک Evolve Bank، سال رکورد Revolut و موارد دیگر.

برای دریافت خلاصه‌ای از بزرگ‌ترین و اصلی ترین داستان‌های فین‌تک TechCrunch که هر سه‌شنبه ساعت ۸:۰۰ صبح به وقت PT به صندوق ورودی شما تحویل داده می‌شود، در اینجا مشترک شوید.

داستان بزرگ

نقض اطلاعات بانک Evolve هنوز در فین‌تک ادامه دارد و چندین استارت‌آپ تأثیر این آشفتگی را احساس می‌کنند. هفته گذشته Yieldstreet تأیید کرد که برخی از مشتریان خود تحت تأثیر قرار گرفته اند. در همین حال، جیسون میکولا، نویسنده Fintech Business Weekly، بيان کرد که نامه توقف و توقفی از بانک دریافت کرده است که از او خواسته شده بود فایل‌های وب تاریک را با هیچ شرکتی که گفته می‌شود تحت تأثیر فین‌تک قرار گرفته است، به اشتراک نگذارد. میکولا به TechCrunch گفت: «همانطور که من متوجه شدم، برخی از فین‌تک‌ها درباره موارد نقض شده «تأیید» از Evolve دریافت نکرده بودند و پس برای کاهش خطر یا اطلاع دادن به کاربران اقدامی نکرده بودند. و گروهی از سناتورها گرد هم آمدند تا از صاحبان سیناپس و شرکای فین‌تک و بانکی (از جمله Evolve) بخواهند «فورا دسترسی مشتریان به پولشان را بازگردانند». به عنوان بخشی از خواسته‌های خود، سناتورها هم شرکا و هم سرمایه‌گذاران شرکت مانند آندریسن هوروویتز (a16z) را مسئول کمبود وجوه مشتریان دانستند.

آخرین مورد در این حماسه شامل یک مناقشه جدید بین واسطه فین‌تک Synapse و ارائه‌دهنده پایگاه داده آن، MongoDB است که تلاش‌های مشاوران مستقل را برای بازگرداندن پول به میلیون‌ها مشتری اپلیکیشن‌هایی مانند Juno و Yotta تهدید می‌کند. هفته ها، بلومبرگ گزارش می دهد.

تحلیل هفته

Revolut هفته گذشته فاش کرد که سود کل سال قبل از مالیات آن پس از به دست آوردن 12 میلیون مشتری در طول سال به رکورد 545 میلیون دلار در سال 2023 افزایش یافت. (بله، سود . چشمگیر.) نیکولای استورونسکی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Revolut، به CNBC بيان کرد که بانک دیجیتال در مورد تضمین مجوز بانک بریتانیایی خود "اطمینان دارد". این بانک همچنین در گزارش سالانه خود به عرضه اولیه عمومی سهام اشاره کرد و بيان کرد که کنترل های مالی خود را به روشی که «شرکت های بورسی» انجام می دهند، «تقویت» کرده است. اگر/زمانی که عمومی شود، برخی از مدیران سابق ممکن است از ترک شرکت کمی پشیمان شوند. Revolut آخرین بار زمانی که در سال 2021 800 میلیون دلار جمع آوری کرد، 33 میلیارد دلار ارزش داشت.

دلار و سنت

به گزارش مانیش سینگ، سرمایه‌گذاران روی استارت‌آپ‌های فناوری ثروت هند شرط می‌بندند، زیرا طبقه متوسط ​​رو به رشد به سمت تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌ها روی می‌آورد و استارت‌آپ‌ها مشاوران مالی سنتی را برای مشتریان با ارزش خالص به چالش می‌کشند. Premji Invest در مراحل پیشرفته مذاکرات برای هدایت یک دور سرمایه گذاری 30 تا 40 میلیون دلاری در Dezerv است، برنامه ای که مجموعه ای از راه حل های سرمایه گذاری را به ثروتمندان هند ارائه می دهد. و Lightspeed Venture Partners در حال مذاکره پیشرفته برای هدایت دور سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون دلار در Centricity، یک پلت فرم مدیریت ثروت دیجیتال است. بیشتر در اینجا.

دیگه چی مینویسیم

دوین کولدیوی از TechCrunch به خوانندگان می گوید که نباید نگران باشند که مکالمات مخفی ChatGPT آنها در یک نقض اخیر گزارش شده در سیستم OpenAI به دست آمده است. او می نویسد: «خود هک، اگرچه نگران کننده است، به نظر می رسد سطحی بوده است – اما این یادآوری است که شرکت های هوش مصنوعی در کوتاه مدت خود را به یکی از جذاب ترین اهداف برای هکرها تبدیل کرده اند. واقعیت ساده این است که این شرکت‌های هوش مصنوعی به دروازه‌بان حجم عظیمی از داده‌های بسیار ارزشمند تبدیل شده‌اند.» ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

عناوین با علاقه بالا

Trever ، یک ارائه‌دهنده سیستم عامل نهادی برای دارایی‌های دیجیتال، اخیراً سرمایه‌گذاری اولیه 2.4 میلیون یورویی را با رهبری TX Ventures (CH) و Market One Capital (LUX) اعلام کرد. فین تک گلوبال گزارش می دهد که این بودجه با هدف تقویت حضور آن در بازار اروپا صورت می گیرد.

MUFG از فین‌تک تک‌شاخ تایلندی Ascend Money با بودجه ۱۹۵ میلیون دلاری حمایت می‌کند.

آیا می خواهید با یک نکته ارتباط برقرار کنید؟ به من ایمیل بزنید maryann@techcrunch.com یا برای من پیامی در سیگنال به شماره 408.204.3036 ارسال کنید. همچنین می‌توانید یک یادداشت برای کل خدمه TechCrunch در tips@techcrunch.com ارسال کنید. برای ارتباطات ایمن تر، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل در اینجا ) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است