متن خبر

کمبود فضای مرکز داده نیویورک: چه معنایی ممکن است برای شهر نزدیک شما داشته باشد

کمبود فضای مرکز داده نیویورک: چه معنایی ممکن است برای شهر نزدیک شما داشته باشد

شناسهٔ خبر: 635919 -




رک های سرور در <a href= داخل یک مرکز داده." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Y96NPtHmdHd8chvYnfUqaV.jpg">
(اعتبار تصویر: آینده)

از سال 2024، شهر نیویورک از لندن و سنگاپور پیشی گرفته و به جذاب ترین مرکز مالی جهان تبدیل شده است. نه تنها محل استقرار NYSE و NASDAQ، بزرگترین بازارهای سهام جهان است، بلکه به عنوان سرمایه شرکت نیز در نظر گرفته می شود. دفتر مرکزی بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ در این شهر قرار دارد و از مجموع 220000 کسب‌وکار که تصمیم گرفتند شهر نیویورک را خانه خود بنامند، تقریباً 89 درصد به عنوان کسب‌وکارهای کوچک یا استارت‌آپ در نظر گرفته می‌شوند که نیویورک را به عنوان یک مرکز تجاری تعریف می‌کند.

جدا از افراد و سرمایه، یک دارایی نامشهود بسیار مهم وجود دارد که همه مشاغل به آن نیاز دارند - خانه ای برای داده های آنها. در حال حاضر، کمبود شدید فضای مرکز داده در نیویورک وجود دارد. در چند سال گذشته، بازار مرکز داده نیویورک با چالش های مهمی مواجه شده است که ناشی از کمبود فضا در مرکز شهر است. نه املاک و نه ظرفیت نیرو برای ساخت مراکز داده جدید در دسترس است - تنها گزینه در نیویورک تبدیل ساختمان های موجود به مراکز داده است.

نتیجه این بوده است که سرمایه گذاری های مرکز داده در شهر نیویورک از سایر بازارهای اصلی عقب مانده است. برای مثال، طبق داده‌های JLL و Arthur D. Little، در حالی که نیویورک بزرگ تنها شاهد رشد 4 درصدی در توسعه ظرفیت مرکز داده (اندازه‌گیری شده بر حسب مگاوات) در طول دهه گذشته بود، شهرهایی مانند دالاس (با فضای کافی برای وسایل جدید). پروژه های عمرانی) 250 درصد افزایش را تجربه کردند.

با کاهش بیشتر، نیویورک تنها 0.7٪ رشد داشته است، در حالی که نیوجرسی، که هنوز بخشی از کلان شهر نیویورک است، ده برابر بیشتر، با 7.9٪، لذت برده است. این نابرابری فشار فزاینده بر زیرساخت‌های مرکز داده منهتن را نشان می‌دهد که با افزایش تقاضای هوش مصنوعی و محاسبات ابری که به فضا و منابع قابل توجهی نیاز دارد، ترکیب شده است.

پس ، چه چیزی باعث افزایش تقاضا برای فضای محدود در نیویورک شده است؟ رشد محاسبات ابری بیش از یک دهه پیش، تفنگ آغازین را برای یکپارچگی به کار انداخت. رشد انفجاری هوش مصنوعی نیاز به فضای مرکز داده در همه جا را تسریع کرده است و بسیاری از شرکت ها را وادار به جستجوی گزینه های جایگزین مرکز داده در خارج از مرکز شهر کرده است. مراکز داده‌ای که به طور رسمی چند مستاجر بودند که در آن طیفی از شرکت‌ها می‌توانستند فضا پیدا کنند، اکنون به تسهیلات تک مستاجر تغییر می‌کنند. و برخی از تسهیلات چند مستاجر فقط شرکت‌های استراتژیک در مقیاس بزرگ مانند شرکت‌های بزرگ مقیاس‌کننده یا چندملیتی بزرگ را در خود جای می‌دهد.

از آنجایی که سایر مشاغل فضای مرکز داده خود را به خارج از منهتن منتقل می کنند، با چالش های عملیاتی فزاینده ای مانند احتمال افزایش تاخیر و مشکلات دسترسی به شبکه هایی که در مرکز شهر هستند، مواجه می شوند. با فضای پریمیوم مرکز داده، اکنون به راه حل هایی نیاز است تا اطمینان حاصل شود که مراکز داده دورتر همچنان می توانند بخشی از اکوسیستم مهم نیویورک باشند.

ایوو ایوانف

مدیرعامل DE-CIX.

اثر موجی بر کسب و کارها

جابجایی مراکز داده از شهر نیویورک به مناطق اطراف مانند نیوجرسی، لانگ آیلند، بروکلین، یا حتی دورتر، چندین چالش لجستیکی و عملیاتی را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند. حرکت فیزیکی زیرساخت داده می تواند منجر به خرابی قابل توجهی شود، عملیات تجاری را مختل کند و بر ارائه خدمات تأثیر بگذارد. تأخیرهای احتمالی در دسترسی به داده های حیاتی به دلیل افزایش فاصله فیزیکی می تواند عملکرد را کاهش دهد، به ویژه برای مشاغلی که به پردازش داده های بلادرنگ و اتصال با تأخیر کم نیاز دارند.

در نتیجه، اتصال به شبکه های مربوطه می تواند چالش برانگیزتر شود. در جایی که قبلاً شرکت‌ها از اتصالات متقابل برای دسترسی به شبکه‌ها در یک مرکز استفاده می‌کردند، یا از طریق یک تبادل اینترنت در شهر همتا می‌کردند، انتخاب یک مرکز داده دورافتاده ممکن است باعث شود که برای دسترسی به شبکه‌های شهر به IP Transit متوسل شوند. انتقال IP امنیت جریان داده را کاهش می دهد، زیرا کنترل از دست شرکت خارج می شود. داده ها باید از طریق اینترنت عمومی جریان داشته باشند، بدون هیچ تضمینی در مورد مسیرها، نقاط تحویل، یا عملکرد و تأخیر.

انطباق با چشم انداز داده های جدید

ذکر این نکته مهم است که جابجایی عملیات داده به یک شهر یا منطقه جدید چیز بدی نیست. در حالی که برخی ممکن است به دلیل کمبود فضای مرکز داده انگشت خود را متوجه شرکت‌های بزرگتر یا ابر مقیاس‌کننده‌ها کنند، این به سادگی نشانه‌ای است که نیازهای مرکز داده منطقه با سرعت بیشتری نسبت به ساخت زیرساخت‌ها در حال رشد هستند. در واقع، می توان استدلال کرد که مسائل فضایی مرکز داده شهر نیویورک به طور کلی برای منطقه خوب است و سرمایه گذاری زیرساختی در مناطق اطراف را افزایش می دهد. به عنوان مثال، نیوجرسی و لانگ آیلند شاهد افزایش سرمایه گذاری در مراکز داده چند مستاجر بوده اند که برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد رایانش ابری و هوش مصنوعی طراحی شده اند.

ما شاهد روند مشابهی در مناطق دیگر هستیم، جایی که سرمایه گذاری در مرکز داده قوی بوده است اما فضا در حال حاضر کمیاب می شود. شهرهایی مانند ریچموند در ویرجینیا به دلیل فضای در دسترس و موقعیت استراتژیک خود به عنوان قطب های جدیدی برای رشد مرکز داده در حال ظهور هستند و فشار را از مناطقی مانند ویرجینیای شمالی که در حال حاضر فضا و ظرفیت کمتری برای ساخت و سازهای جدید وجود دارد، از بین می برند. این بازارهای جدید نه تنها فشار بر شهرهای پرجمعیت را کاهش می دهند، بلکه فرصت هایی را برای گسترش و نوآوری بیشتر در صنعت مرکز داده فراهم می کنند.

برای کسب‌وکارهایی که نیاز به استقرار مجدد یا گسترش عملیات داده‌های خود دارند، راه‌حل‌های اتصال متقابل در قالب یک مبادله اینترنتی بی‌طرف مرکز داده و توزیع‌شده حیاتی می‌شوند. این پلتفرم‌ها ارتباط مستقیم و ابری را در چندین مرکز داده، بدون توجه به اینکه اپراتور مرکز داده است، امکان‌پذیر می‌سازد و اطمینان می‌دهد که داده‌ها می‌توانند سریع و ایمن بین مکان‌ها حرکت کنند. با استفاده از ارتباطات ایمن، مستقیم و کم تأخیر، کسب‌وکارها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که عملیات آنها کارآمد و بدون وقفه باقی می‌ماند، حتی زمانی که مراکز داده آن‌ها در خارج از شهرشان واقع شده است. به عنوان مثال، در نیویورک، این بدان معنی است که یک شرکت می تواند در یک مرکز داده در نیوجرسی یا لانگ آیلند مستقر شود و همچنان دسترسی میلی ثانیه ای کم به شبکه های مرکز داشته باشد.

نیویورک در بازار اتصالات داخلی به عنوان تنها شهری در ایالات متحده که میزبان دو صرافی اینترنتی بزرگ، توزیع شده و مرکز داده/حامل خنثی است، NYIIX نیویورک (که 7 مرکز داده را به هم متصل می کند) و DE-CIX نیویورک (با اتصال 30 مرکز داده) متمایز است. مراکز داده در کل منطقه شهری). پس ، یک شرکت انتخاب بیشتری برای محل اقامت در خارج از منهتن دارد و همچنان بخشی از اکوسیستم پر رونق شهر است. چنین اتصال متقابلی نه تنها تأثیر انتقال مراکز داده را کاهش می دهد، بلکه انعطاف پذیری و افزونگی زیرساخت دیجیتال کلی را نیز افزایش می دهد. با استفاده از چندین مرکز داده به هم پیوسته، کسب و کارها می توانند بار داده خود را به طور مؤثرتری توزیع کنند و از تداوم و قابلیت اطمینان در خدمات دیجیتال خود اطمینان حاصل کنند، صرف نظر از اینکه مراکز داده انتخابی آنها در کجا واقع شده است یا اپراتور آنها چه کسی است.

آینده رشد مرکز داده احتمالاً شاهد افزایش تمرکز بر توسعه و تقویت این اکوسیستم‌های اتصال متقابل خواهد بود، زیرا شهرهای دیگر با چالش‌های مشابهی روبرو می‌شوند. از آنجایی که تقاضا برای پردازش، ذخیره سازی و تبادل داده ها همچنان در حال افزایش است، توانایی اتصال موثر مکان های مراکز داده مختلف برای حفظ مزیت رقابتی و اطمینان از کارایی عملیاتی برای مشاغل کلیدی خواهد بود. کسانی که در اتصالات سرمایه گذاری می کنند، موقعیت بهتری برای عبور از چالش های بازار مرکز داده محدود خواهند داشت و اطمینان حاصل می کنند که می توانند نیازهای زیرساخت دیجیتال خود را هم اکنون و هم در آینده برآورده کنند.

ما بهترین فضای ذخیره سازی ابری را فهرست می کنیم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

ایوو ایوانوف مدیرعامل DE-CIX است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است