متن خبر

درج آگهی سمت سرور YouTube، تلاش‌های مسدود کردن تبلیغات را پیچیده می‌کند

درج آگهی سمت سرور YouTube، تلاش‌های مسدود کردن تبلیغات را پیچیده می‌کند

شناسهٔ خبر: 635427 -




شخصی <a href= که از لپ تاپ استفاده می کند." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/s8FbqGbJZdMYMDuuArKqFU.jpg">
Videoredigering- برنامه نویس رایگان رایگان در سال 2022 (اعتبار تصویر: Shutterstock)

یوتیوب تاکتیک جدیدی برای مسدود کردن مسدودکننده‌های تبلیغاتی ارائه کرده است از طریق روشی به نام «درج آگهی در سمت سرور»، تبلیغات را مستقیماً در خود محتوای ویدیو ترکیب می‌کند. این رویکرد به طور قابل‌توجهی وظیفه مسدودکننده‌های تبلیغاتی را در شناسایی و مسدود کردن تبلیغات پیچیده می‌کند. با این حال، در حالی که هیچ راه حل آماده ای برای این مشکل وجود ندارد، ما در حال حاضر در حال تحلیل راه هایی برای مبارزه با این تاکتیک جدید هستیم و نسبت به رفع این مانع در آینده خوش بین هستیم.

چگونه شروع شد

حدود یک سال است که یوتیوب نبرد خود را با مسدودکننده‌های تبلیغاتی تشدید کرده است. در ابتدا، پیام‌های پاپ‌آپ را آزمایش کرد که به کاربران اطلاع می‌داد «مسدودکننده‌های آگهی در YouTube مجاز نیستند». متعاقباً، پلتفرم متعلق به گوگل شروع به آزمایش خط مشی سه حمله کرد و به بینندگان هشدار داد که پخش ویدیو پس از سه ویدیو متوقف می شود مگر اینکه برنامه های گفت نی خود را غیرفعال کنند. برخی از اخطارها حتی دارای یک ساعت شمارش معکوس بودند که می‌توانست تا 60 ثانیه طول بکشد و به کاربران نشان می‌دهد که قبل از نمایش مجدد پیام، چقدر زمان برای «اجازه تبلیغات YouTube» یا «امتحان YouTube Premium» باقی مانده است.

آندری مشکوف

یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Adguard.

چگونه پیش می رود: یک تشدید جدید

در طول این دوره، مسدودکننده‌های تبلیغات همچنان ادامه داشته‌اند و تا حد زیادی با روش‌های مسدودکننده مسدودکننده تبلیغات YouTube سازگار شده‌اند. مسدودکننده های تبلیغات و یوتیوب در یک بازی همیشگی طناب کشی قفل شده اند، جایی که هیچ یک از طرفین به پیروزی قطعی دست نیافته اند.

اکنون، به نظر می رسد یوتیوب با پرده برداری از آنچه که امیدوار است برگ برنده آن باشد، در این نبرد ادامه دارد. همانطور که برای اولین بار توسط 9to5Google گزارش شد، یوتیوب با استفاده از روشی به نام تزریق تبلیغات سمت سرور مشاهده شد. در حال حاضر، ما شاهد واکنش هایی از سوی توسعه دهندگان برنامه های گفت نی مسدودکننده تبلیغات هستیم.

برای مثال، توسعه‌دهنده یک برنامه گفت نی مسدودکننده تبلیغات جمع‌سپاری شده، SponsorBlock اعلام کرد که این برنامه گفت نی برای کاربرانی که در این آزمایش گرفتار شده‌اند کار نمی‌کند (زیرا تزریق تبلیغات سمت سرور در حال حاضر آزمایشی محدود به نظر می‌رسد) در کوتاه مدت.

تیم AdGuard روش جدید درج آگهی را نیز رعایت کرده است. پس چگونه کار می کند و چه تفاوتی با آنچه YouTube قبلا انجام می داد دارد؟

درج آگهی در سمت سرور: کاملاً جدید نیست

درج آگهی در سمت سرور با تکنیک های معمول درج آگهی YouTube در درجه اول در نحوه ارائه تبلیغات به بینندگان متفاوت است. در روش‌های سنتی، تبلیغات جدا از محتوای ویدئویی ارائه می‌شوند و به مسدودکننده‌های تبلیغات اجازه می‌دهند آنها را رهگیری و مسدود کنند. با این حال، با تزریق تبلیغات سمت سرور، تبلیغ به بخشی از جریان ویدیو تبدیل می‌شود و آن را از محتوا غیرقابل تشخیص می‌کند. این به این معنی است که مسدود کننده های تبلیغاتی کمتر موثر هستند زیرا نمی توانند بین تبلیغات و ویدیوی واقعی تفاوت قائل شوند.

با این حال، اگرچه یوتیوب قبلاً از این روش در وب استفاده نکرده بود، اما از تاکتیک بسیار مشابهی در برنامه های تلفن همراه خود استفاده کرده است. برای تحلیل نکات فنی، YouTube از پروتکل UMP برای بارگیری فراداده ویدیو، فراداده تبلیغات و خود ویدیوها در درخواست های *.googlevideo.com استفاده کرده است. این دامنه که توسط Google مدیریت می‌شود، به‌عنوان بستری برای میزبانی و ارائه انواع محتوای ویدیویی در سراسر سرویس‌های Google از جمله YouTube عمل می‌کند.

شباهت بین این پروتکل و تاکتیک‌های جدید درج آگهی YouTube در رویکرد آن به بسته‌بندی و تحویل داده‌ها نهفته است. همانطور که درج آگهی سمت سرور، تبلیغات را مستقیماً در محتوای ویدیویی ادغام می کند، UMP نیز ویدیو و ابرداده آگهی، تبلیغات و محتوا را در قالبی ساده بسته بندی می کند.

برای مسدود کننده های تبلیغات چه معنایی دارد؟

به طور خلاصه، تاکتیک‌های جدید درج آگهی مشکلات بیشتری را برای مسدودکننده‌های تبلیغات ایجاد می‌کند. این به طور قابل‌توجهی توانایی مسدودکننده‌های تبلیغات را برای فیلتر کردن مؤثر تبلیغات از پاسخ‌های ارسال شده توسط YouTube به درخواست‌های دستگاه شما برای پخش ویدیو، مختل می‌کند. افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات در مقایسه با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات دسک‌تاپ در برابر این تاکتیک‌ها آسیب‌پذیر هستند، زیرا منابع کمتری برای مقابله با این روش در دسترس دارند.

در حال حاضر، هیچ راه حلی برای این موضوع وجود ندارد، اما این مطلقاً به این معنی نیست که در آینده ظاهر نخواهد شد. توسعه دهندگان فیلتر در حال حاضر روی اصلاحات کوتاه مدت کار می کنند و فعالانه به دنبال راه حل پایدارتری هستند.

ارتباط دادن!

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

آندری مشکوف یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Adguard است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است