متن خبر

Fizz، برنامه اجتماعی ناشناس Gen Z، یک بازار برای دانشجویان اضافه می کند

Fizz، برنامه اجتماعی ناشناس Gen Z، یک بازار برای دانشجویان اضافه می کند

شناسهٔ خبر: 617305 -




تدی سولومون به تازگی به خانه جدیدی در پالو آلتو نقل مکان کرد، پس برای تجهیز اتاقش به جامعه استانفورد در فیز مراجعه کرد.

Solomon، یکی از بنیانگذاران Fizz، به TechCrunch گفت: "هر بار که برای خرید چیزی از کسی حاضر می شوم، آنها را در مورد بازار کباب می کنم، زیرا من واقعاً در مورد تجربه آنها کنجکاو هستم." او به ویژه در مورد تلویزیون 100 دلاری که از یک دانش آموز فارغ التحصیل دریافت کرده بود که می خواست برای تابستان از خانه خارج شود، روان است.

"بهش گفتی کی هستی؟" از راکش ماتور، کارآفرین و سرمایه‌گذار قدیمی که سولومون او را به سمت مدیرعاملی Fizz آورد، درخواست کرد.

سولومون با تعجب گفت: «آره، چون من از او 100 سوال درباره بازار پرسیدم.

هنگامی که TechCrunch برای اولین بار در سال 2022 با بنیانگذاران ترک تحصیل در استنفورد Fizz ملاقات کرد، پلت فرم رسانه های اجتماعی ناشناس - که دارای جوامع جداگانه برای پردیس های مدرسه است - تنها در حدود 12 کالج بود. اکنون، این اپلیکیشن در 240 پردیس کالج و 60 دبیرستان فعال است، و تیم به 30 کارمند تمام وقت و 4000 ناظر داوطلب در سراسر مدارس گسترش یافته است. Fizz 41.5 میلیون دلار را در چندین دوره مالی جمع آوری کرده است و حضور رو به رشد برنامه در فرهنگ دانشگاه را تقویت کرده است.

حتی در اولین صحبت‌ها، سولومون به برنامه‌های فیز برای باز کردن بازاری اشاره کرد که در آن دانش‌آموزان می‌توانند چیزهایی مانند لباس، کتاب‌های درسی، دوچرخه و غیره بخرند و بفروشند. دانشجویان کالج اغلب این نوع تراکنش ها را انجام می دهند، زیرا آنها هر سال بین خوابگاه ها جابجا می شوند، و شاید آنها می خواهند مقداری پول برای کتاب درسی حساب دیفرانسیل و انتگرال خود که کم استفاده شده اند، پس بگیرند.

اعتبار تصویر: Fizz

سولومون فکر می‌کند که بازار یک پلتفرم خرید و فروش محلی و متمرکز بر ژنرال Z کاملاً باز است.

سولومون گفت: «این نوع ننگ در اطراف وجود دارد، مثلاً اگر چیزی را در Craigslist بفروشم، ممکن است ربوده شوم. "و بازار فیس بوک... ژنرال Z از فیس بوک استفاده نمی کند."

به نظر می رسد تصور او دقیق است. ویژگی بازار در صدها پردیس فیز بین مارس و می سال جاری به منظور آماده سازی برای عجله قابل پیش بینی پایان ترم برای فروش عرضه شد. Solomon بيان کرد که Fizz 50000 فهرست در پلتفرم پست کرده است که 150000 DM در اطراف موارد ارسال شده است. محبوب ترین دسته لباس های زنانه است که حدود 75 درصد از فهرست ها را تشکیل می دهد.

اما بازار فیس بوک رقیب آسانی برای شکست دادن نخواهد بود. برخی از کاربران جوان فیس بوک می گویند که آنها فقط برای بازار وارد این پلت فرم می شوند. اگرچه تعداد کمتری از کاربران Gen Z در فیس بوک حضور دارند، متا در تلاش است تا توجه آن نسل را دوباره به خود جلب کند.

پرداخت ها هنوز در Fizz ادغام نشده اند، پس کاربران مسئول پیمایش فروش خود هستند. سولومون بيان کرد که Fizz ممکن است ساختار پرداختی بسازد تا بازار را کاربرپسندتر کند، اما او هنوز به کسب درآمد فکر نمی کند. در حالی که Fizz ممکن است از نظر سرمایه گذاری خطرپذیر غنی باشد، این حرکت کلاسیک سیلیکون ولی در اولویت دادن به رشد بر سود، در نسل بعدی رسانه های اجتماعی امکان پذیر نیست.

Fizz کاملاً ناشناس است، حتی در بازار. اما برای ورود به انجمن Fizz مدرسه در وهله اول، باید یک حساب ایمیل مدرسه را تأیید کنید. پس ، در حالی که ملاقات با یک غریبه همیشه خطر دارد - حتی اگر آنها به مدرسه شما بروند - به نظر می‌رسد که کاربران در خرید از همکلاسی‌های خود تردید کمتری دارند.

اعتبار تصویر: Fizz

سولومون گفت: «یکی از آماری که ما واقعاً دوست داریم و روز گذشته به آن نگاه می‌کردیم این است که به طور متوسط، هر فروشنده دو نفر قبل از فروش با آنها تماس می‌گیرد. "اگر می دانید که آنها در خوابگاه مجاور شما هستند، دلیلی ندارید که بفهمید آیا آنها مشروع هستند یا نه. خیلی آسان است. »

اما مانند پلت‌فرم‌های اجتماعی ناشناس که قبلاً ارائه شده است، Fizz برای حفظ یک محیط امن در تمام دانشگاه‌های خود تلاش کرده است. در یک مورد پرمخاطب، یک جامعه فیز در یک دبیرستان ویران کرد، زیرا دانش آموزان برای شرمساری و عذاب سایر دانش آموزان و اساتید در پشت ناشناس بودن پنهان شدند.

سولومون گفت: «ما دو انجمن داشتیم که داوطلبانه آنها را فقط به دلیل بازخورد والدین و مدیران تعطیل کردیم. از آن زمان، Fizz تعهد خود را بر تعدیل محتوا متمرکز کرده است. در گذشته، Fizz به مدیران دانشجوی پاره وقت برای نظارت بر جوامع آنها پول می داد. اکنون، این شرکت کارکنان اختصاصی دارد که روی اعتماد و ایمنی کار می‌کنند و از فناوری OpenAI برای قوی‌تر کردن تعدیل خودکار خود استفاده می‌کند.

اگرچه ممکن است این تلاش ها برای کاهش نگرانی ها کافی نباشد. در برنامه‌های ناشناس، مدیران مدارس قبلاً سناریوهای وحشتناکی را دیده‌اند - YikYak را به خاطر دارید؟ رئیس دانشگاه کارولینای شمالی که دارای شانزده پردیس است، از برنامه‌هایی برای ممنوعیت برنامه‌های ناشناس مانند Fizz، Whisper و Sidechat خبر داد. پس ، آن دانش‌آموزان نمی‌توانند کتاب‌های درسی متعلق به قبل را در بازار Fizz بخرند.

ماتور به TechCrunch گفت: «ما بسیار آگاه هستیم که به عنوان یک پلتفرم ناشناس، Gen Z، اعتدال باید هسته اصلی ما باشد.

TechCrunch به انجمن Fizz یکی از دانشگاه ها دسترسی پیدا کرد. دانش‌آموزان پست‌هایی درباره رابطه جنسی و مواد مخدر ارسال کردند - این موضوعات در Fizz مجاز است - اما به یکدیگر قلدری نمی‌کردند یا باعث ایجاد گفتگوهای مضر نمی‌شدند. اما این تنها یک جامعه از صدها جامعه است. در حالی که شتاب Fizz در رشد تیم تعدیل محتوا امیدوارکننده است، حتی بزرگترین و دارای منابع اجتماعی ترین پلتفرم های اجتماعی هنوز با سمیت مبارزه می کنند.

استدلال Fizz به نفع ماهیت ناشناس این پلتفرم این است که دانش آموزان را تشویق می کند تا در مورد احساسات واقعی خود صحبت کنند - وقتی دانش آموز پست هایی را در مورد اینکه چگونه افراد دیگر ممکن است در امتحان استرس داشته باشند یا از نظر اجتماعی با مشکل مواجه شوند، می بیند. آنها در آن تجربیات تنها نیستند. در جنبه روشن تر، کاربران ممکن است برخی از الگوهای رفتاری خاص دانشگاه را پیدا کنند. یا، حالا که بازاری وجود دارد، ممکن است بتوانند امتیاز زیادی در تلویزیون کسب کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است