متن خبر

ویندوز 11 هرگز تا این حد محبوب نبوده است – اما آیا موج جدیدی از نصب ها از یک مکان عشق یا مدارا می آید؟

ویندوز 11 هرگز تا این حد محبوب نبوده است – اما آیا موج جدیدی از نصب ها از یک مکان عشق یا مدارا می آید؟

شناسهٔ خبر: 610221 -




لوگوی ویندوز 11 در مقابل تصاویر پس زمینه جدید
(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

ویندوز 11 در سه سالگی خود از زمان راه‌اندازی خود می‌گذرد و ظاهراً این سیستم‌عامل به بالاترین حد خود برای کاربران رسیده است - حداقل طبق گفته یک شرکت تحلیلی، اکنون تقریباً 30 درصد از تمام رایانه‌های شخصی ویندوزی از ویندوز 11 استفاده می‌کنند.

این ممکن است زیاد به نظر نرسد - صادقانه بگویم که اینطور نیست - اما حداقل یک پیشرفت قابل توجه در زمان های اخیر است، جایی که پذیرش ویندوز 11 در واقع اندکی کاهش یافته است، و این مطمئناً یک نشانه مثبت در مقایسه با استقبال سردی است که از این سیستم عامل سیستم در ابتدا دریافت شد.

Neowin نشان می دهد که آخرین گزارش ماهانه Statcounter نشان می دهد که ویندوز 11 29.7 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، در حالی که ویندوز 10 همچنان در حال حاضر از اکثریت 66.1 درصدی برخوردار است.

به طور معمول، هنگامی که یک سیستم عامل جدید سقوط می کند، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، اگر نزدیک به سه سال پس از انتشار، بالای 30 درصد را جشن می‌گیریم، واضح است که این نشانه خوبی نیست که ویندوز 11 با آغوش باز مورد استقبال قرار می‌گیرد – علیرغم تمام مزایای اضافی و آپشن های هوش مصنوعی که به طور مداوم اضافه می‌شوند.

این سوال پیش می آید: چرا بسیاری از مردم تمایلی به انتقال به ویندوز 11 ندارند؟ برای شروع، نیازهای سیستمی سخت‌تر که پردازنده‌ها و ماشین‌های قدیمی‌تر بدون TPM را رد می‌کنند، مانع سختی برای پذیرش در برخی از رایانه‌های شخصی هستند.

لپ تاپ ویندوز 11 <a href= که Copilot را نشان می دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UMiQfaWfVDppubqsunwNNM.jpg">

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

علاوه بر این، از زمان راه‌اندازی، ویندوز 11 بیش از سهم خود از به‌روزرسانی‌های ضعیف و رفتار باگ آسیب دیده است. به علاوه، سیستم عامل به آرامی به مجرای تبلیغات تبدیل می شود که در برخی موارد نمی توانید از آن فرار کنید. همچنین، تفاوت زیادی بین ویندوز 10 و ویندوز 11 برای افرادی وجود ندارد که واقعاً در مورد هوش مصنوعی یا Copilot سر و صدا ندارند (و Copilot به هر حال در ویندوز 10 است ، حتی اگر همه ویژگی های مختلف هوش مصنوعی مایکروسافت نباشند. ).

آیا این پیروزی کوچک برای ویندوز 11 - که نشان دهنده افزایش ماهیانه کمی بیش از 2٪ در ارقام Statcounter است - صرفاً نتیجه خرید ماشین های جدید توسط مردم است؟ برای پیدا کردن یک کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ ویندوزی که ویندوز 11 را اجرا نمی‌کند، سخت سخت خواهید بود، و تنزل دادن سیستم شما برای بسیاری ارزش تلاش را ندارد (یا حتی ممکن است امکان پذیر نباشد). به خصوص از آنجایی که ویندوز 10 به هر حال با پایان عمر خود فاصله چندانی ندارد (که در اکتبر 2025 منتشر می شود).

ممکن است ما باید منتظر بمانیم تا در نهایت ویندوز 12 عرضه شود و امیدوار باشیم که این پیشرفت به اندازه کافی بزرگ باشد تا کاربران ویندوز 10 را وادار کنیم تا از ویندوز 11 عبور کنند - اگرچه باز هم، سیستم مورد نیاز احتمالاً غیرقابل حل است. مانع برای برخی از رایانه های شخصی قدیمی تر.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

نویسنده کارکنان محاسباتی

Muskaan نویسنده محاسباتی TechRadar در بریتانیا است. او همیشه نویسنده ای پرشور بوده و آثار خلاقانه اش در چندین مجله و مجلات ادبی به چاپ رسیده است. اولین ورود او به دنیای نویسندگی شعری بود که در تایمز زامبیا با موضوع گل آفتابگردان و بی اهمیت بودن وجود انسان در مقایسه با آن منتشر شد. Muskaan که در زامبیا بزرگ شد، شیفته فناوری، به‌ویژه رایانه‌ها بود، و او به TechRadar پیوست تا درباره جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی، لپ‌تاپ‌ها و اخیراً هر چیزی مرتبط با هوش مصنوعی بنویسد. اگر سؤالی دارید، نگرانی های اخلاقی دارید یا فقط به هر چیزی ChatGPT یا هوش مصنوعی عمومی علاقه دارید، در جای درستی هستید. Muskaan همچنین به نوعی توانست یک بازی را روی نوار لمسی MacBook کار خود نصب کند، بدون اینکه بخش فناوری اطلاعات (هنوز) متوجه شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است