متن خبر

آخرین به‌روزرسانی ChromeOS چندین بهبود دسترسی را ارائه می‌کند

آخرین به‌روزرسانی ChromeOS چندین بهبود دسترسی را ارائه می‌کند

شناسهٔ خبر: 605046 -




ایسوس کروم بوک
Asus Chromebook Flip (اعتبار تصویر: آینده)

روز بزرگی برای پلتفرم کروم بود. نه تنها برنامه تلفن همراه به‌روزرسانی عملکرد جستجوی خود را دریافت کرده است، بلکه Chromebookها وصله‌ای به شکل ChromeOS M126 دریافت می‌کنند. این یک به‌روزرسانی عمده نیست، اما چندین بهبود کیفیت زندگی را معرفی می‌کند که در مجموع هدفشان دسترسی بیشتر به سیستم است. تمرکز خاصی روی چیز خاصی وجود ندارد، زیرا چندین ویژگی در حال به روز رسانی هستند.

با شروع از بالا، برنامه دوربین Chromebook در حال دریافت وضوح فوق العاده است. این به دوربین لپ‌تاپ این امکان را می‌دهد تا در صورت نداشتن موتور اپتیکال داخلی، روی اجسام زوم کند. با این حال، در برخی از «کروم‌بوک‌های با کارایی بالا»، Super Resolution می‌تواند عکس‌هایی را که می‌گیرد به صورت بصری بهبود بخشد. دقیقا مشخص نیست که کدام مدل ها این را دریافت خواهند کرد.

بعدی در به‌روزرسانی‌های بصری، ابزار Magnifier است که در Select to Speak ادغام می‌شود. اکنون، هر زمان که Select to Speak کلمات را با صدای بلند بخواند، ذره‌بین به‌طور خودکار متن را دنبال می‌کند و آن را بزرگ می‌کند «تا هرگز جایگاه خود را از دست ندهید». گوگل بیان می کند که برای مشاهده این ویژگی باید هر دو ابزار را فعال کنید. علاوه بر این، می توانید با فشار دادن کلیدهای Ctrl، Alt و Brightness Up بیشتر زوم کنید. جایگزین کردن آخرین کلید با Brightness Down به شما امکان می دهد بزرگنمایی کنید.

افرادی که به نور حساس هستند یا دارای تفاوت های شناختی هستند نیز می توانند برای تجربه کاربری راحت تر، نرخ نشانگر چشمک زدن را تغییر دهند.

بقیه وصله از به‌روزرسانی‌های دسترسی دور می‌شود و بیشتر به سمت ارائه ابزارهای اضافی به کاربران می‌رود. به عنوان مثال، Quick Start اکنون در Chromebook در دسترس است و به کاربران اجازه می دهد تا تلفن هوشمند Android خود را به رایانه خود به عنوان راهی سریع برای انتقال اطلاعات ورود Wi-Fi و حساب Google هنگام راه اندازی یک Chromebook برای اولین بار، متصل کنند. این به شما امکان می‌دهد بدون وارد کردن یک رمز عبور یک Chromebook راه‌اندازی کنید - بسیار مفید است.

والدین از این مجموعه تغییرات بعدی قدردانی خواهند کرد، زیرا شرکت در حال تقسیم "مجوزها برای سایت‌ها، برنامه‌های گفت نی و برنامه‌ها" است تا گزینه‌های دقیق‌تری برای کنترل والدین ارائه دهد. حساب‌های تحت نظارت نیز قبل از نصب برنامه گفت نی باید درخواست تأیید کنند.

یک گزینه سیستم جدید به منوی تنظیمات اضافه شده است تا هنگام حرکت بین صفحات، ژست کشیدن انگشت را خاموش کنید. آخرین اما نه کم‌اهمیت، گوگل در حال راه‌اندازی پشتیبانی چند تقویمی است تا به شما امکان می‌دهد رویدادها را از چندین منبع از طریق برنامه Google Calendar مشاهده کنید.

ChromeOS M126 در روزهای آینده عرضه می‌شود، پس مراقب وصله زمانی باشید که رسید. توجه داشته باشید که ممکن است دستگاه شما بلافاصله «واجد شرایط» نباشد. ما با Google تماس گرفتیم تا توضیح دهیم که چه چیزی یک Chromebook را واجد شرایط نمی‌کند، و اگر پاسخی شنیدیم، گزارش می‌دهیم.

در همین حال، فهرست TechRadar از بهترین Chromebook در سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است