Synthflow 7.4 میلیون دلار برای کمک صوتی بدون کد برای SMEها دریافت می کند
هوش مصنوعی برای چه چیزی خوب است؟ استارتآپ Synthflow مستقر در برلین بهعنوان خودکارسازی وظایف تکراری برای افراد بسیار پرمشغلهای که کسبوکارهای کوچک را اداره میکنند، تخمین میزند که یک دور اولیه ۷.۴ میلیون دلاری را برای پلتفرم بدون کد متمرکز بر SME برای کمک صوتی هوش مصنوعی اعلام میکند.
این استارتآپ از زمان تأسیس در بهار سال گذشته، در مجموع 9.1 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که نشان دهنده اشتیاق سرمایهگذاران برای تسریع در کاربردهای هوش مصنوعی مولد است.
این استارت آپ همچنین ادعا می کند که به 1000 مشتری نزدیک می شود - از زمانی که از توسعه مخفی خارج شد و ابزار "بدون کد" مبتنی بر مرورگر خود را در دسامبر 2023 راه اندازی کرد، نرخ رشد ماهانه "دو رقمی" را تبلیغ می کند. ابزارهای هوش مصنوعی مولد را بپذیرید - یا حداقل با آنها آزمایش کنید که سودهای بهره وری را به آسانی به دست می آورند.
به گفته هاکوب اصطاباتیان، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Synthflow، که می گوید تیم مایل است با افزایش سودمندی محصول و گسترش دامنه SMEهایی که برای آنها جذاب است، به حرکت اولیه خود ادامه دهد، بودجه جدید به تحقیق و توسعه اختصاص خواهد یافت.
ما ایده های بسیار زیادی داریم. ما دقیقاً می دانیم که مشتریان به چه چیزی نیاز دارند،» او به TechCrunch می گوید.
اصطباطیان، کارآفرین سریالی با سابقه تجاری، اینترنت راکت سابق است. برادرش، آلبرت، که او نیز در یک راهاندازی بدون کد قبلی با او کار میکرد، در آخرین سرمایهگذاریاش به او میپیوندند. و ساسون میرزاخان ساکی، که سابقه مهندسی نرم افزار و تخصص CTO را برای تیم به ارمغان می آورد.
در حالی که محصول Synthflow با مدیریت تماس انگلیسی زبان شروع شد زیرا بزرگترین بازارهای آن انگلیسی زبان هستند، از آن زمان نسخه های آلمانی و فرانسوی زبان را اضافه کرده است (توجه داشته باشید: اینها هنوز در نسخه بتا هستند). پس تمرکز آن بر بازارهای دوم در اروپا نیز مورد توجه است.
تجربه پایان به انتها
مراکز تماس اولیه از عوامل صوتی هوش مصنوعی استفاده میکردند و از APIهای مدلهای زبان بزرگ (LLM) برای سیستمهای قدرتی استفاده میکردند که میتوانستند به تماسهای تلفنی به روشی شبیه انسان پاسخ دهند - فقط با انرژی و اشتیاق خستگیناپذیر 24 ساعته، اگر نگوییم همیشه درک بیعیب و نقص. .
Synthflow این مفهوم را در جهتی کمی متفاوت پیش می برد و SME های متمرکز بر صنعت خدمات را مستقیماً هدف قرار می دهد، از جمله آنهایی که به سمت انتهای کوچکتر دسته با ارائه "بدون کد" DIY ارائه می شوند. به گفته اصتاباتیان، که استدلال می کند که بازگشت سرمایه ناشی از خودکارسازی وظایف اصلی مانند برنامه ریزی قرار ملاقات، بلافاصله برای کسب و کارهایی که دارای منابع هدف هستند، آشکار خواهد شد، هدف ارائه یک تجربه «پایان به انتها» به شرکت های کوچک و متوسط است.
"هوش مصنوعی می تواند این کار را به شیوه ای مقرون به صرفه تر، قابل اطمینان تر انجام دهد و انسان ها می توانند کارهای دیگری را انجام دهند."
او مثالی از یک دستکار یا مکانیکی میدهد که معمولاً وقتی روی شغلی کار نمیکنند، خودشان به تلفن پاسخ میدهند - به این معنی که به ناچار بسیاری از تماسها را از دست میدهند و در نتیجه برخی از مشاغل را از دست میدهند. یا دندانپزشکی که یک پذیرش کننده استخدام می کند که ساعات محدودی کار می کند، پس ، باز هم همیشه برای برداشتن تلفن حاضر نیست.
اصطباطیان استدلال می کند که داشتن ابزاری که بتواند به سوالات اولیه مشتری رسیدگی کند، می تواند یک تغییر بازی برای مشاغل کوچک باشد.
هدف Synthflow بودن SME ها لزوماً به این معنی است که تمرکز اصلی این استارتاپ این است که فناوری هوش مصنوعی را برای کاربران غیر فنی در دسترس قرار دهد - به همین دلیل است که یک رابط بدون کد برای مشتریان خود ایجاد کرده است تا عوامل صوتی متناسب با نیازهای مشاغل خود را طراحی کنند.
او توضیح می دهد: «ما می خواستیم سعی کنیم چیزی ساده بسازیم. یک لایه بدون کد در بالای [نمایندگان هوش مصنوعی] به طوری که... صاحبان کسبوکار، افراد کسبوکار محور، میتوانند بروند و با آن بازی کنند و آشنا شوند و کارهایی را که LLM میتوانند برای کسبوکارشان انجام دهند، کشف کنند.»
رابط Synthflow به مشتریان امکان می دهد عناصر را بکشند و رها کنند تا هوش مصنوعی صوتی را پیکربندی کنند که می تواند وظایف خاصی را برای آنها انجام دهد - مانند برنامه ریزی قرار ملاقات. در حال اجرا از طریق سوالات متداول؛ یا انجام «استخراج اطلاعات»، مانند به دست آوردن اطلاعات شخصی از یک مشتری بالقوه به طوری که انسان بتواند با آنها تماس بگیرد.
او استدلال میکند: «بگذارید بگوییم اگر کسی باید تماس بگیرد، و مجموعهای از سؤالات پرسیده میشود و اطلاعات خاصی باید جمعآوری شود - بهویژه اطلاعات ثابت، مانند آدرس، خانه و غیره - هوش مصنوعی بسیار خوب است». .
مشتری می تواند دستیار هوش مصنوعی را پیکربندی کند تا فاش کند که یک ربات است. اصطباطیان او میگوید : «فکر میکنم فاش کردن دستیار مجازی بودن آن کار بسیار خوبی است. افتتاحیه مورد علاقه شخصی من این است: «سلام. اسم من [فلانی] است، در حال حاضر، همه خطوط ما مشغول است. از این بابت عذرخواهی می کنم. من دستیار مجازی اینجا در [نام کسب و کار] هستم. چگونه می توانم به شما کمک کنم؟'."
به گفته اصطاباتیان، یکی دیگر از ابزارهای بزرگ برای هوش مصنوعی صوتی، تشخیص زمانی است که یک تماس باید به یک عامل انسانی منتقل شود. پس ، اساساً، استفاده از هوش مصنوعی برای فیلتر کردن تماسهای ورودی بر اساس پیچیدگی - با اتوماسیون مراقبت از درخواستهای ساده که سپس مزیت را با آزاد کردن عوامل انسانی برای صرف زمان بیشتر برای سؤالات پیچیدهتر مشتری، ترکیب میکند.
او تاکید میکند که هدف جایگزینی مشاغل انسانی نیست، بلکه پیشنهاد میکند که هوش مصنوعی میتواند به SMEها کمک کند تا با منابع محدود خود، مولدتر و کارآمدتر باشند.
به همین دلیل، سیستم Synthflow علاوه بر اینکه به مشتریان اجازه میدهد عوامل صوتی را مستقر کنند، برای مراقبت از وظایف ورود دادههای پس از تماس نیز طراحی شده است - به عنوان مثال، قرارها را به یک ابزار تقویم اضافه میکند. پس ایجاد یکپارچگی با نرم افزار شخص ثالث یکی دیگر از تمرکزهای بزرگ برای تیم است.
او استدلال میکند: «این همان چیزی است که هوش مصنوعی در آن بسیار خوب است. «از آنجایی که میتواند این اطلاعات [استخراج شده از یک تماس] را بگیرد و مثلاً فیلدهای خاص را بهخصوص CRM بهروزرسانی کند - و اگر این کارها را در مقیاس، در صدها یا هزاران تماس انجام دهید، ناگهان ما این مزیت فناوری را مشاهده میکنیم. که ما دیدیم [زمانی که کسب و کارها برای اولین بار] کامپیوترها را پذیرفتند.
برای نمایندگان صوتی، این استارتآپ بر روی GPT LLM OpenAI ساخته میشود، اما مدلهای هوش مصنوعی خود را نیز در بالا به کار میبرد – که اصطاباتیان او میگوید که بر روی دادههای خود آموزش دیدهاند و برای موارد خاص مشتری تنظیم شدهاند.
او او میگوید که «لایه هماهنگسازی صدا» خود را نیز ساخته است که گفتار مشتری را به متن تبدیل میکند و سپس میتواند به مدل هوش مصنوعی داده شود و یک پاسخ خودکار را برمیگرداند که سیستم از متن به گفتاری تبدیل میکند و مشتری میشنود. صدای سنتز شده در انتهای دیگر خط تلفن.
در حال حاضر، Synthflow بر روی استفاده از هوش مصنوعی با تماسهای ورودی متمرکز شده است - که اصتاباتیان پیشنهاد میکند که میوهای کم درآمد برای اتوماسیون برای کسبوکارهایی که دارای محدودیت منابع هستند. اما او به قابلیتهای پیچیدهتر در توسعه اشاره میکند، با تحقیق و توسعه که از دانههای درشت تغذیه میشود.
یکی از مواردی که او به آن اشاره می کند که روی آن کار می کنند، قابلیتی است که هوش مصنوعی صوتی Synthflow را قادر می سازد تا آنچه را که او از آن به عنوان "فعالیت های زنده" یا "اتصالات" یاد می کند، انجام دهد - به این معنی که در طول یک تماس، هوش مصنوعی می تواند یک تحلیل زنده را انجام دهد. موجودی در یک انبار یا بخش دیگری از اطلاعات درخواستی را وارد کنید و همانطور که او می گوید آن را به جای دیگری فشار دهید.
او همچنین سناریویی را ترسیم میکند که در آن سیستمهای صوتی هوش مصنوعی متمرکز بر وظیفه میتوانند به طور جمعی کاربرد خود را گسترش دهند. آنها می توانند یک تماس را به سایر هوش مصنوعی های صوتی اختصاصی آموزش دیده برای کارهای مختلف که توسط مشتری درخواست می شود، ارسال کنند.
«کلید اینجا این است که روی مشتریان خود تمرکز کنید. زیرا بسته به اینکه این را برای چه کسی میسازید، محصول شما بسیار بسیار بسیار متفاوت خواهد بود.»
یکی از تأثیراتی که باید در نظر گرفت این است که اگر هوش مصنوعی صوتی و سیستمهای کمک صوتی با هیاهوی بهرهوری مطابقت داشته باشند، وعده مدیریت کارآمد یک لایه کامل از سؤالات مشتری، از جمله با هدایت ماهرانه چیزهای پیچیدهتر به سیستم یا انسان مناسب برای رسیدگی است. با - ممکن است به این معنی باشد که متوسط SME ها متوجه می شوند که کار بسیار بیشتری نسبت به آنچه که می توانند انجام دهند، دارند.
"من فکر می کنم این یک سوال جالب برای بسیاری از مدیران و رهبران است که باید به آن فکر کنند، درست است؟" او پاسخ می دهد و در مورد این سناریو بحث می کند. مثلاً، اگر این همه ظرفیت وجود داشته باشد - و بهرهوری آزاد شود - چگونه این منابع انسانی را در سایر بخشهای اقتصاد هدایت کنیم؟ چون فکر میکنم هنوز به این سؤال پاسخ داده نشده است، اما واقعاً سؤال بسیار جالبی است. »
سرمایهگذاری اولیه Synthflow توسط Singular، با مشارکت آزمایشگاههای آتلانتیک و تعدادی از سرمایهگذاران در فضای هوش مصنوعی، از جمله بنیانگذاران Krisp AI، هدایت میشود.
ارسال نظر