Spotify بی سر و صدا به همه پادکسترها امکان آپلود ویدیو را می دهد و از 250K نمایش پیشی می گیرد
Spotify اکنون به پادکستهای غیر میزبان اجازه میدهد تا ویدیوها را در این پلتفرم آپلود کنند. سخنگوی Spotify به TechCrunch تایید کرد که این شرکت هفته گذشته بی سر و صدا این ویژگی جدید را عرضه کرد.
پیش از این، سازندگانی که میخواستند پادکستهای ویدیویی را در Spotify آپلود کنند، باید برای میزبانی در Spotify for Podcasters، یک پلتفرم رایگان برای سازندگان پادکست، یا با یک شرکت میزبان شریک ثبتنام کنند. سازندگان همچنین میتوانند فیدهای ویدیویی خود را از صدا جدا کنند، اما این ایدهآل نیست زیرا در دو قسمت آپلود میشود. اکنون، هر سازنده ای می تواند با استفاده از سرویس میزبانی پادکست دلخواه خود، مستقیماً در Spotify آپلود کند.
برای استفاده از این ویژگی جدید، سازندگان باید به پورتال Spotify for Podcasters بروید، نسخه فقط صوتی یک قسمت پادکست را پیدا کرده و روی سه نقطه سمت راست کلیک کنید تا نسخه ویدیویی اضافه شود. انتشار اولین بار توسط پادنیوز گزارش شد.
Spotify در سال های اخیر بیشتر بر روی پادکست های ویدیویی تمرکز کرده است که به نظر می رسد نتیجه داده است. این پلتفرم اکنون بیش از 250000 پادکست ویدیویی دارد که از 100000 در سال 2023 افزایش یافته است.
این شرکت این شماره جدید را پیش از Vidcon هفته آینده، همراه با سایر آمارهای مربوط به استفاده از ویدئو در پلتفرم خود، با TechCrunch به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال، بیش از 170 میلیون کاربر جهانی در حال تماشای پادکست های ویدیویی در Spotify هستند و تعداد کاربران فعال ماهانه که پادکست های ویدیویی را تماشا می کنند نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، این پلتفرم افزایش بیشتری در ساعات مصرف ویدیو در مقایسه با ساعات مصرف فقط صدا در همان دوره ثبت کرد.
مایا پروهوونیک، معاون محصول پادکست اسپاتیفای در بیانیه ای آماده گفت: «ویدئو در حال تبدیل شدن به هسته اصلی تجربه جهانی Spotify است. با رشد 70 درصدی تعداد پادکستهایی که در پلتفرم ما ویدیو منتشر میکنند طی سال گذشته، واضح است که پادکستهای ویدیویی در بین کاربران طنینانداز شده است و اشتها برای محتوای ویدیویی در همه دستههای اصلی محتوای ما در Spotify به شدت افزایش یافته است. »
Spotify آپشن های دیگری را برای بهبود تجربه پادکست ویدیویی برای سازندگان و شنوندگان معرفی کرده است، مانند «Miniplayer» که به مشترکین Premium اجازه میدهد ویدیوها را در یک پنجره دسکتاپ کوچکتر در بالای پنجرههای دیگر تماشا کنند.
به طور کلی، این شرکت در حال افزایش سرمایه گذاری خود در محتوای ویدیویی است. در ماه مارس، اسپاتیفای اعلام کرد که در حال اضافه کردن موزیک ویدیو به کشورهای منتخب از جمله برزیل، کلمبیا، آلمان، اندونزی، ایتالیا، کنیا، هلند، لهستان، فیلیپین، سوئد و بریتانیا است. این شرکت همچنین در حال آزمایش یک پیشنهاد آموزشی ویدیویی است در بریتانیا که دارای دورههایی پیرامون موضوعاتی مانند تولید موسیقی است.
ارسال نظر