متن خبر

FTC پرونده حریم خصوصی کودکان TikTok را به وزارت دادگستری ارجاع می دهد

FTC پرونده حریم خصوصی کودکان TikTok را به وزارت دادگستری ارجاع می دهد

شناسهٔ خبر: 572253 -




کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که شکایتی علیه TikTok و شرکت مادر آن ByteDance به وزارت دادگستری ارجاع داده است. این آژانس در حال تحلیل این شرکت در مورد نقض احتمالی قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان بود و در حال تحلیل این بود که آیا TikTok قانونی را نقض کرده است که اقدامات تجاری "ناعادلانه و فریبنده" را ممنوع می کند.

«تحقیق دلیلی را کشف کرد که معتقدیم متهمان نام‌برده قانون را نقض می‌کنند یا در شرف نقض قانون هستند و این که یک دادرسی به نفع عمومی است، پس کمیسیون رأی به ارجاع شکایت به وزارت دادگستری طبق رویه‌های مندرج در قانون FTC داده است. این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد.

TikTok بیانیه‌ای عمومی صادر کرد و بيان کرد که بیش از یک سال است که با FTC برای رسیدگی به نگرانی‌های آن کار می‌کند و از اینکه آژانس در حال پیگیری دعوی قضایی است «ناامید» است.

در بیانیه TikTok آمده است: «ما به شدت با ادعاهای FTC مخالفیم، که بسیاری از آنها به رویدادها و اقدامات گذشته مربوط می‌شوند که واقعاً نادرست هستند یا به آنها پرداخته شده است». ما به کاری که برای محافظت از کودکان انجام داده‌ایم افتخار می‌کنیم و عمیقاً متعهد هستیم و به به‌روزرسانی و بهبود محصول خود ادامه خواهیم داد.»

FTC خاطرنشان می کند که اگرچه معمولاً اعلام نمی کند که شکایتی را ارجاع داده است، اما "تصمیم گرفت که انجام این کار در اینجا به نفع عمومی است. "

TikTok در سال 2019 5.7 میلیون دلار برای رفع اتهامات FTC مبنی بر جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی از کودکان پرداخت کرد. به گفته FTC، این توافق بزرگترین جریمه مدنی است که تاکنون توسط کمیسیون در مورد یک پرونده حریم خصوصی کودکان به دست آمده است.

این اعلام در حالی منتشر می‌شود که TikTok در ایالات متحده با تحلیل دقیق‌تری مواجه است

در ماه آوریل، پرزیدنت بایدن لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن، اگر ByteDance نتواند آن را ظرف یک سال بفروشد، TikTok را ممنوع می‌کند. این اقدام نتیجه سال‌ها نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی بود که می‌ترسند ByteDance اطلاعات کاربران ایالات متحده را به دولت چین درز کند. TikTok و ByteDance با شکایت از دولت به این لایحه پاسخ دادند و استدلال کردند که این قانون تعهد قانون اساسی ایالات متحده به "هم آزادی بیان و هم آزادی فردی" را نقض می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است