متن خبر

پذیرش GenAI با راه حل مناسب ذخیره سازی شروع می شود

پذیرش GenAI با راه حل مناسب ذخیره سازی شروع می شود

شناسهٔ خبر: 545964 -




شخصی <a href= که دست خود را با نماد هوش مصنوعی دیجیتال دراز کرده است. " class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3Ek42Bm7W4No2qAL4PKvCU.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock / LookerStudio)

هوش مصنوعی مولد (GenAI) همچنان هیجان‌انگیزترین فناوری نوظهور است که توجه رهبران تجارت جهانی و کارشناسان فناوری را به خود جلب کرده است. پتانسیل آن الهام بخش رهبران بوده است. با توجه به نظرسنجی اخیر ما از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات، 75 درصد گزارش می دهند که معتقدند GenAI تأثیر قابل توجه یا دگرگون کننده ای بر سازمان آنها خواهد داشت. با این حال، پذیرش هوش مصنوعی همچنین یکی از برجسته‌ترین چالش‌های تحول دیجیتال دوران مدرن را ارائه می‌کند: مدیریت حجم روزافزون داده‌های مورد نیاز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

ما شواهدی از این مبارزات را در داده های نظرسنجی خود مشاهده می کنیم. کسب و کارها به درستی مشتاق هستند که GenAI را در استراتژی ها و عملیات خود بگنجانند، اما بسیاری (39٪) اذعان می کنند که با پیاده سازی و استقرار مشکل دارند و پیچیدگی فنی را به عنوان یکی از موانع اصلی پذیرش موفقیت آمیز گزارش می کنند.

جذابیت GenAI قوی است، اما پذیرش و استفاده موثر از هر فناوری نوظهور تولید داده به یک پایه ذخیره سازی قوی بستگی دارد. متأسفانه، انتخاب مناسب می‌تواند پیچیده، مملو از تصمیم‌گیری در مورد انطباق، هزینه، و بی‌شمار نیازهای اضافی بالقوه مانند تجزیه و تحلیل بلادرنگ باشد.

قبل از شروع سفر، چند زمینه کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

استوارت هانویک

CTO میدانی برای تیم Storage Platforms and Solutions در Dell Technologies.

1. آدرس دهی داده های بدون ساختار

ما انتظار داریم که مدل‌های GenAI نیازهای چالش برانگیز ما را در مورد انتقال داده‌ها و دسترسی بهتر برآورده کنند. در گذشته، بسیاری از سازمان‌ها (احتمالاً بیشتر) سازمان‌ها مدیریت فایل‌های داده بدون ساختار مانند تصاویر، فیلم‌ها، یادداشت‌های صوتی و گزارش‌های چت را به عنوان یک مشکل مهم در نظر می‌گرفتند. با این حال، در عصر معاصر هوش مصنوعی، چنین داده‌های بدون ساختار به یک منبع بالقوه ارزشمند برای تجزیه و تحلیل و افزایش تصمیم‌گیری تبدیل شده‌اند. همچنین درست است که داده‌های بدون ساختار مانند این بیش از 90 درصد از کل داده‌ها را تشکیل می‌دهند، پس بسترهای ذخیره‌سازی که بتوانند پیچیدگی آن را مدیریت کنند، مورد نیاز است.

ذخیره سازی این نوع داده ها نیازمند سیستمی است که بتواند به طور یکپارچه و اقتصادی گسترش یابد. راه‌حل‌های ذخیره‌سازی اشیاء اغلب برای داده‌های بدون ساختار مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا شامل فراداده جامع و یک شناسه مجزا هستند که بازیابی و دسترسی به داده‌ها را ساده می‌کنند. ذخیره‌سازی ایده‌آل برای داده‌های بدون ساختار باید انعطاف‌پذیری برای تطبیق انواع داده‌ها و ساده‌سازی دسترسی به اطلاعات آرشیو شده ارائه دهد.

علیرغم چالش‌های ذاتی آن در مدیریت و بهره‌برداری، داده‌های بدون ساختار دارای ارزش بسیار زیادی هستند. این گنجینه ای از الگوها و بینش های پنهان است که می تواند سازمان را به سمت استراتژی های رقابتی بدیع و مبتکرانه سوق دهد. در بازار بی‌سابقه امروزی، بهره‌گیری از داده‌های بدون ساختار می‌تواند کلیدی برای پیشی گرفتن از رقبا باشد.

2. آیا ذخیره داده های شما با نوآوری هماهنگ است؟

با افزایش ارزش و حجم داده ها، سازمان ها اطلاعات بیشتری را برای بهبود وفاداری مشتریان و ارائه خدمات جدید به بازار حفظ می کنند. با سرمایه گذاری استراتژیک در زیرساخت های ذخیره سازی، سازمان ها می توانند با استفاده از داده ها به نفع خود، بهتر به نوآوران دیجیتال تبدیل شوند. نوآوری این قبیل نیز به زیرساختی نیاز دارد که بتواند تجربیات دیجیتالی جدید را برای مشتریان تسهیل کند و در عین حال سیستم‌های IT داخلی مورد نیاز برای تقویت نوآوری را مدرن‌سازی کند. نوآوری موفق به یک سیستم ذخیره سازی بسیار کارآمد برای ساده کردن مدیریت، افزایش حریم خصوصی و امنیت و محافظت در برابر اختلال متکی است.

3. امنیت و حریم خصوصی

هوش مصنوعی چشم انداز تهدیدات سایبری را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری برای پذیرش هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، نقض داده‌ها و مسائل مربوط به حریم خصوصی بیش از هر زمان دیگری رایج شده است، به طوری که 48 درصد از سازمان‌ها حملات سایبری را به عنوان یک تهدید اولیه شناسایی می‌کنند. در حالی که درست است که هوش مصنوعی می تواند به تقویت حفاظت از داده ها کمک کند، بازیگران بد نیز می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند.

این دوگانگی بر ضرورت وجود یک زیرساخت ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر تأکید می‌کند که می‌تواند در صورت رخنه، بازیابی را انجام دهد. سازمان‌هایی که امروزه فعالیت می‌کنند به راه‌حل‌های پیشرفته‌ای نیاز دارند که کارایی ذخیره‌سازی را بهبود می‌بخشد، امنیت سایبری را تقویت می‌کند و انعطاف‌پذیری را برای مقیاس‌بندی ظرفیت و عملکرد یکپارچه فراهم می‌کند.

البته، داشتن یک پلتفرم انعطاف‌پذیر، نیاز به یک طرح پاسخ کامل به حادثه را از بین نمی‌برد، پس بسیار مهم است که با متخصصان امنیتی هماهنگ شوید، در مورد تهدیدات نوظهور مطلع باشید و به طور مداوم در راه‌حل‌های امنیتی سرمایه‌گذاری کنید که قادر به انطباق با چشم‌انداز تهدید در حال تحول هستند. حریم خصوصی و امنیت داده ها چیزهای تجملی نیستند. آنها جزء جدایی ناپذیر شهرت و موفقیت یک تجارت هستند، به ویژه در عصر هوش مصنوعی.

سفر به سمت استفاده از هوش مصنوعی مولد (GenAI) غیرقابل انکار پیچیده است، اما پتانسیل آن برای متحول کردن مشاغل بسیار زیاد است. اساس این تحول در راه حل ذخیره سازی مناسب نهفته است - راه حلی که می تواند حجم رو به رشد داده ها، به ویژه داده های بدون ساختار را مدیریت کند و با آرزوهای نوآورانه سازمان هماهنگ باشد.

در حالی که GenAI فرصت های زیادی را به ارمغان می آورد، چشم انداز تهدید سایبری را نیز گسترش می دهد. از این رو، سازمان‌ها باید امنیت و حریم خصوصی را با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر و طرح‌های واکنش قوی به حوادث در اولویت قرار دهند. همکاری با کارشناسان امنیتی و همگام بودن با تهدیدات در حال تحول یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت در این عصر دیجیتال است.

مسیر تبدیل شدن به یک مبتکر با استفاده از GenAI بدون چالش نیست. با این حال، با سرمایه‌گذاری استراتژیک در زیرساخت‌های ذخیره‌سازی، مدیریت مؤثر داده‌های بدون ساختار و تمرکز قوی بر امنیت، سازمان‌ها می‌توانند از قدرت GenAI برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده کنند و در بازار بی‌سابقه امروزی موفق شوند. آینده متعلق به کسانی است که آماده هستند با داده ها به عنوان دارایی متمایز کننده رهبری کنند و زمان شروع آماده سازی برای آن آینده اکنون است.

ما بهترین سرویس مدیریت فضای ذخیره سازی ابری را ارائه می دهیم .

ارتباط دادن!

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

Stewart Hunwick یک مدیر ارشد فناوری برای تیم Storage Platforms and Solutions در Dell Technologies است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است