متن خبر

پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها را دارند: اورکلاک خودکار که بر ضمانت شما تأثیری نخواهد گذاشت.

پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها را دارند: اورکلاک خودکار که بر ضمانت شما تأثیری نخواهد گذاشت.

شناسهٔ خبر: 480446 -




یک Nvidia RTX 4070 Super روی یک رومیزی بنفش روی میز
(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)

آخرین به روز رسانی انویدیا برای برنامه یکپارچه خود ( اوایل سال جاری ارائه شد ) برخی از قابلیت های هوشمند را به ترکیب اضافه می کند و شامل اورکلاک خودکار از طریق ویژگی است که گارانتی کارت گرافیک شما را باطل نمی کند.

برنامه انویدیا یک به‌روزرسانی بتا جدید دارد - و به خاطر داشته باشید که این یک نرم‌افزار بتا است و تمام نشده است - که تنظیم خودکار GPU را با یک کلیک برای کارت‌های گرافیک GeForce RTX به ارمغان می‌آورد.

همانطور که از نام آن پیداست، به سادگی یک کلیک برای شروع فرآیند تنظیم خودکار است، و GPU شما را به سرعت طی می کند، 10 تا 20 دقیقه - در این مدت باید کامپیوتر خود را به حال خود رها کنید (همانطور که اجرای برنامه های دیگر این کار را انجام می دهد. در نتیجه دخالت می کند).

سپس برنامه انویدیا بهترین تنظیمات را از نظر اورکلاک و تنظیم ولتاژ، برق و غیره بدون نیاز به بلند کردن انگشت انجام می دهد.

علاوه بر این، تیونر خودکار به صورت دوره‌ای اسکن‌هایی را روی GPU شما انجام می‌دهد تا مطمئن شود که همچنان مناسب‌ترین تنظیمات را برای کارت خود اجرا می‌کنید، که بسیار عالی است.

Nvidia هشدار می دهد: "لطفاً توجه داشته باشید که اورکلاک کردن پردازنده گرافیکی شما ممکن است باعث شود رایانه شما ناپایدار شود یا مصنوعات بصری را در عناوین خاص نشان دهد."

در این صورت، مطمئناً همیشه می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید، و تیم گرین تأکید می‌کند که اگر چنین صحبت‌هایی شما را در همین راستا نگران کرده باشد، استفاده از تنظیم خودکار «به GPU شما آسیب نمی‌زند یا گارانتی آن را باطل نمی‌کند».

در بالای تیونر خودکار GPU (که در پنل Performance قرار دارد)، یک گفت نی جالب دیگر نیز در اینجا وجود دارد - پشتیبانی از کدک AV1 و ضبط ویدیوی SDR به علاوه HDR با سرعت 120 فریم در ثانیه.

به طور خلاصه، ضبط گیم پلی بر روی رایانه شخصی شما در حال افزایش است و ویدیوهای حاصل از کیفیت بالاتر و روان تری برخوردار خواهند بود – اگرچه برای بهره مندی از این عملکرد به یکی از GPU های نسل فعلی سری RTX 4000 نیاز دارید.

انویدیا در کلیپ زیر یوتیوب با استفاده از پورت کامپیوتر Horizon Forbidden West نشان داده است که قابلیت ضبط جدید تا چه حد پیشرفت کرده است.


تجزیه و تحلیل: یک رویا برای مبتدیان - و برای علاقه مندان به رایانه شخصی نیز خوب است

اورکلاک خودکار یک مزیت بزرگ است، زیرا همه دانش فنی ندارند تا بتوانند با خیال راحت GPU خود را برای رسیدن به نرخ فریم سریع‌تر فشار دهند. دستاوردهای قابل توجهی در انجام این کار وجود دارد، اما مشکلات و خطرات متعددی از نظر بهینه سازی دستی کارت گرافیک برای دستیابی به آنها وجود دارد - اما با یک تیونر خودکار، تمام دردها برطرف می شود.

و اگر مشکلی پیش بیاید، مطمئن باشید که ضمانت شما تحت تأثیر این اورکلاک خودکار قرار نمی‌گیرد (که بدون شک احتیاط می‌کند – و صادقانه بگوییم درست است).

باید توجه داشته باشیم که این فقط برای مبتدیان نیست، زیرا کاربران پیشرفته تر می توانند در تنظیمات برنامه Nvidia شیرجه بزنند و اهداف مختلف (ولتاژ، قدرت، دما، سرعت فن) را که الگوریتم های تنظیم با آنها اجرا می شود، تنظیم کنند. کنترل بیشتر بر آنچه در فرآیند اتفاق می افتد.

اگر فکر می کنید قبلاً در مورد این ویژگی تنظیم عملکرد شنیده اید، خوب، چیزهایی را تصور نمی کنید - انویدیا سیستم مشابهی را در گذشته ارائه کرده است (و اوایل امسال در آزمایش بتا در برنامه Nvidia برای این موضوع، قبل از اینکه برای مدتی ناپدید شود). با بازگشت آن، امیدواریم اکنون یک سیستم تنظیم خودکار GPU کاملاً کارآمد داشته باشیم - اگرچه باید به یاد داشته باشیم که این ویژگی هنوز در مرحله بتا است، پس ممکن است نتایج غیرقابل پیش بینی ایجاد کند.

معرفی مجدد آن به برنامه Nvidia مطمئناً به این معنی است که تنظیم خودکار GPU با یک کلیک در حال حاضر نزدیک به انتشار است، پس امیدوارید دارندگان کارت گرافیک GeForce RTX مزیت را در انتشار پایدار برنامه قبل از مدت طولانی ببینند. در حالی که ممکن است شما مشتاق امتحان این ویژگی باشید، ما همچنان به اکثر گیمرها توصیه می کنیم که به جای اینکه در حال حاضر در قطار بتا بپرند، منتظر انتشار کامل باشند. اما اگر واقعا نمی توانید صبر کنید، ما شما را سرزنش نمی کنیم.

از طریق VideoCardz

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است