متن خبر

نئوبانک های بیشتری در حال تبدیل شدن به شبکه های تلفن همراه هستند – و نوبانک بخشی از این اقدام را می خواهد

نئوبانک های بیشتری در حال تبدیل شدن به شبکه های تلفن همراه هستند – و نوبانک بخشی از این اقدام را می خواهد

شناسهٔ خبر: 476097 -




نوبانک اولین گام‌های آزمایشی خود را در حوزه شبکه تلفن همراه برمی‌دارد، زیرا نئوبانک برزیلی مورد معامله NYSE یک سرویس eSIM (سیم‌کارت جاسازی شده) را برای مسافران ارائه می‌کند. این سرویس به مشتریان امکان دسترسی به 10 گیگابایت اینترنت رومینگ رایگان در بیش از 40 کشور را بدون نیاز به تعویض سیم کارت فیزیکی یا eSIM فعلی خود می دهد.

این راه‌اندازی اندکی پس از انتشار اولین اخبار مبنی بر اینکه آژانس ملی مخابرات برزیل (ANATEL) برنامه‌هایی را برای Nubank برای تبدیل شدن به یک اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه (MVNO) با مشارکت غول بی‌سیم Claro، طراحی کرده است. در حالی که این طرح در مراحل اولیه باقی مانده است و نوبانک هیچ یک از جزئیات راه اندازی را تأیید نکرده است (این شرکت همچنین از اظهار نظر در مورد این مقاله خودداری کرد)، اکنون می توانیم تأیید کنیم که حداقل در حال ورود به حوزه شبکه تلفن همراه است - روند رو به رشدی در داخل برادری فین تک

مدیرعامل و یکی <a href= از بنیانگذاران نوبانک دیوید ولز و همکارانش اولین حضور این شرکت را در بورس نیویورک در دسامبر 2021 نشان می دهند." class="wp-image-2784271" srcset="https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/Nubank-NYSE-TC-e1716539450193.png 900w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/Nubank-NYSE-TC-e1716539450193.png?resize=150,85 150w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/Nubank-NYSE-TC-e1716539450193.png?resize=300,169 300w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/Nubank-NYSE-TC-e1716539450193.png?resize=768,433 768w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/05/Nubank-NYSE-TC-e1716539450193.png?resize=680,383 680w" sizes="(max-width: 900px) 100vw, 900px">
مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران نوبانک دیوید ولز و همکارانش اولین حضور این شرکت را در بورس نیویورک در دسامبر 2021 نشان می دهند.
اعتبار تصویر: NYSE (در یک پنجره جدید باز می شود)

از نئوبانک گرفته تا نئو-MVNO

نئوبانک ها - نسل جدیدی از مؤسسات مالی که به عنوان چالش های بومی دیجیتالی برای متصدیان بانکی مستقر عمل می کنند - با ارائه خدمات جانبی برای هدف قرار دادن مشتریان جدید، مانند ابزارهای بودجه، داده ها و بینش هزینه ها، و دسترسی آسان به بانک های سنتی، ردپای بانک های سنتی را دنبال می کنند. بازار سهام در حالی که محبوبیت نئوبانک ها افزایش یافته است، بازار MVNO (اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه) نیز به دلیل ظهور eSIM، فضای ابری و گسترش نرم افزارهای شخص ثالث که استراتژی های توزیع تمام دیجیتال را به یک هدف تبدیل می کند، افزایش یافته است.

نوبانک در تقاطع این روندها قرار دارد.

این شرکت 10 ساله برزیلی اخیراً در حال سقوط بوده است، ارزش آن در سال گذشته حدود 170 درصد افزایش یافته و در ماه مارس به بالاترین رقم تاریخ 58 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت از 9 میلیون دلار زیان خالص در سال 2022 به یک میلیارد دلار سود خالص در سال گذشته رسید، روندی که در سال 2024 با درآمدهای رکورد در سه ماهه اول و سود خالص آن بیش از دو برابر در دوره مشابه سال قبل ادامه دارد. نوبانک همچنین 100 میلیون مشتری را در بازارهای اصلی خود در برزیل، مکزیک و کلمبیا پشت سر گذاشت، جایی که طیف وسیعی از خدمات از جمله حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، وام، بیمه، سرمایه‌گذاری، و - اکنون - خدمات داده تلفن همراه برای مسافران را اجرا می‌کند.

هدف این سرویس جدید مشتریان Nubank Ultravioleta است، اشتراکی ممتاز که سه سال پیش با مزایای همراه مانند بیمه، محدودیت‌های اعتباری بالاتر، برگشت نقدی، حساب‌های خانوادگی و موارد دیگر راه‌اندازی شد.

ماه گذشته، Nubank فاش کرد که با راه‌اندازی قریب‌الوقوع یک «حساب جهانی» جدید، وارد بخش سفر می‌شود و با فین‌تک اروپایی Wise همکاری می‌کند تا به مشترکان Ultravioleta انتقال پول بین‌المللی کم‌هزینه ارائه کند. به عنوان بخشی از این، این شرکت اکنون یک سرویس eSIM را برای کسانی که گوشی‌های هوشمند سازگار دارند، با 10 گیگابایت داده برای مسافران در ایالات متحده، آمریکای لاتین و اروپا راه‌اندازی می‌کند. eSIM از طریق برنامه Nubank فعال می شود، با زیرساخت زیربنایی که توسط Gigs، پلتفرمی که به ارائه دهندگان شبکه تلفن همراه نوظهور هر آنچه را که از طریق یک API واحد نیاز دارند، می دهد - اساساً همان کاری که Stripe در امور مالی انجام داده است، اما برای برنامه های تلفن همراه.

Gigs توسط افرادی مانند Gradient Ventures بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر گوگل در مراحل اولیه و دارا خسروشاهی مدیر عامل Uber پشتیبانی می شود.

هرمان، بنیانگذار و مدیر عامل Gigs، «تلفیق طرح‌های تلفن همراه اهرمی قدرتمند برای نئوبانک‌ها برای تبدیل کاربران نامنظم به مشترکین ماهانه، تشویق ارتقاء آپشن های ممتاز و ایجاد اکوسیستمی است که در آن بانکداری به عنوان مرکزی برای چندین خدمات ارزش گفت ه عمل می‌کند.» فرانک به TechCrunch گفت.

فعال سازی eSIM در اپلیکیشن نوبانک
اعتبار تصویر: Nubank via Gigs

انعکاس راه اندازی نوبانک در جاهای دیگری از نزاع فین تک حرکت می کند. در فوریه، Revolut - یک نئوبانک 25 میلیارد دلاری در بریتانیا - یک سرویس مشابه eSIM را برای مشترکین ممتاز راه اندازی کرد. و سال گذشته، نئوبانک هندی Zolve همچنین شبکه های تلفن همراه را به زرادخانه خدمات خود اضافه کرد تا مهاجران نه تنها بتوانند بانک های خود را قبل از ورود به ایالات متحده راه اندازی کنند، بلکه یک سرویس تلفن همراه نیز در بدو ورود آماده است.

این امر هم افزایی بین خدمات مالی و ارتباطات سیار را برجسته می کند - هر دو برای کارکرد مردم امروز ضروری هستند، اما هر دو به طور سنتی دارای موانع مشابهی هستند، به ویژه برای کسانی که برای اولین بار وارد یک کشور می شوند. ما اپراتورهایی را دیده‌ایم که خدمات بانکی را راه‌اندازی کرده‌اند، همانطور که T-Mobile در ایالات متحده با T-Mobile Money انجام داده است، در حالی که بانک‌های سنتی نیز به سمت دیگری رفته‌اند، که توسط بانک اینتر برزیل و بانک استاندارد در آفریقای جنوبی که هر دو راه‌اندازی کرده‌اند، گواه آن است. خدمات MVNO خودشان.

Allan T. Rasmussen، مشاور صنعت مخابرات، تحلیلگر و متخصص MVNO به TechCrunch توضیح داد: «تعامل بانکی ما امروز بر روی شماره تلفن همراه ما متمرکز شده است، چه برای خود بانکی و چه برای تحلیل های امنیتی. اپراتورهای تلفن همراه در حال ورود به تجارت بانکی هستند و سعی می کنند خودشان به بانک تبدیل شوند و بانک های سنتی و فین تک ها با تبدیل شدن به MVNO همین کار را انجام می دهند.

سرویس eSIM Revolut
اعتبار تصویر: Revolut

اما نئوبانک ها، به ویژه، با MVNO ها هم افزایی دارند: آنها هر دو "مجازی" هستند و فناوری نقش مهمی در ارائه های مربوطه آنها دارد، اغلب فقط با پشتیبانی آنلاین و دسترسی به حساب. همچنین هر دو به عنوان دارای سربار پایین‌تر به بازار عرضه می‌شوند که به آنها چابکی و توانایی ارائه قیمت‌های پایین‌تر در مقابل شرکت‌های فعلی را می‌دهد. و همانطور که با Revolut و اکنون Nubank دیدیم، eSIM این گرده افشانی متقابل را بیشتر پیش می برد، زیرا آنها برای اشتراک ذهنی، درآمد و دسترسی به داده های مشتری و نقاط تماس تلاش می کنند.

جیمز گری، مدیر عامل مشاور صنعت مخابرات Graystone Strategy، به TechCrunch گفت: «برای موفقیت به عنوان یک MVNO، شما به یک کانال توزیع نیاز دارید – این اولین آزمایش شما برای یک اپراتور است. «بانک‌ها قبلاً این را با بانکداری خیابانی یا از طریق وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها دارند. با این حال، حرکت اخیر Revolut - و من گمان می‌کنم دیگر نئوبانک‌ها در آینده - جالب است زیرا اینها سازمان‌های سنتی نیستند. تمام وظیفه آنها این است که وضعیت موجود را به چالش بکشند و آنها این کار را با موفقیت در بانکداری انجام می دهند، پس چرا ادغام مخابرات بانکی انجام نشود؟ آنها کانال ها و کشش برند را دارند.»

MVN… نه؟

یک نکته کوچک: نئوبانک‌ها با خدمات جدید eSIM مسافرتی خود در واقع خود را به عنوان MVNO معرفی نمی‌کنند. یکی از سخنگویان Revolut در فوریه به TechCrunch گفت: "Revolut در حال تبدیل شدن به یک MVNO نیست، بلکه با 1Global شریک شده است که بسیاری از قراردادهای MVNO و دسترسی رومینگ را در یک شبکه جمع می کند تا ردپایی جهانی از بهترین اپراتورها ایجاد کند."

MVNOها سرویس‌های تلفن همراه مستقلی هستند که بر روی زیرساخت‌های اپراتورها ساخته شده‌اند، و بسیاری از فعال‌کننده‌های شبکه مجازی تلفن همراه (MVNE) و تجمیع‌کننده‌ها (MVNA) (مانند 1Global) وجود دارند که به شرکت‌ها در راه‌اندازی شبکه‌های تلفن همراه، مراقبت از تامین سیم‌کارت، صورت‌حساب و مواردی از این دست کمک می‌کنند. پسندیدن. اگرچه Revolut صدا و اس ام اس را ارائه نمی دهد یا شماره تلفنی را اختصاص نمی دهد، اما همچنان به زیرساخت اپراتور از طریق MVNE برای ارائه یک سرویس داده تلفن همراه با نام تجاری خود تکیه می کند، که بسیار شبیه تبدیل شدن Revolut به یک MVNO است.

اما نامیدن خود به عنوان MVNO می‌تواند باعث نظارت بیشتر نظارتی شود. اگرچه بانک‌ها در حال حاضر به‌عنوان مؤسسه‌های مالی به شدت تحت نظارت هستند، طبقه‌بندی شدن به‌عنوان یک شرکت مخابراتی احتمالاً تعهدات نظارتی بیشتری را به همراه خواهد داشت. این چیزی است که ما در حال حاضر در ایالات متحده شاهد آن هستیم و کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در تلاش است تا مشخص کند که آیا خودروهای متصل باید به عنوان MVNO طبقه بندی شوند یا خیر، پس از گزارش نیویورک تایمز در مورد نحوه استفاده از خودروهای متصل توسط متجاوزان. شریک برای ردیابی قربانیان خود

در حالی که نوبانک واقعاً در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی یک سرویس MVNO در برزیل داخلی خود است، سرویس eSIM مسافرتی آن به دلیل مشارکت با Gigs ساده‌تر به بازار عرضه می‌شود، زیرا آن شریک تمام پیچیدگی‌های انطباق با مقررات مربوط به قلمرو را بر عهده می‌گیرد.

فرانک گفت: «تلکام یک صنعت بسیار تحت نظارت در همه کشورها است و بخش مهمی از پیشنهاد ارزش نهایی Gigs این است که ما همه پیچیدگی های نظارتی را برای مشتریان خود انتزاع کنیم. برای انجام این کار، Gigs تقریباً همیشه به عنوان حامل مجوز دارای سابقه عمل می‌کند، به این معنی که بار انطباق بر دوش Gigs است نه مشتریان ما. این به مشتریان ما امکان می‌دهد تا خدمات تلفن همراه خود را راه‌اندازی کنند، بدون اینکه از نظر قانونی به ارائه‌دهنده‌ای در یک صنعت تحت نظارت تبدیل شوند.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است