متن خبر

استارت‌آپ Obscure از صفحه‌نمایش LED رکوردشکنی رونمایی می‌کند که برای اپل ویژن پرو بعدی عالی خواهد بود – Q-Pixel صفحه‌نمایش رنگی با بالاترین وضوح را ارائه می‌دهد و یک صفحه نمایش کامل 4K را به چیزی بزرگتر از یک تصویر کوچک فشرده می‌کند.

استارت‌آپ Obscure از صفحه‌نمایش LED رکوردشکنی رونمایی می‌کند که برای اپل ویژن پرو بعدی عالی خواهد بود – Q-Pixel صفحه‌نمایش رنگی با بالاترین وضوح را ارائه می‌دهد و یک صفحه نمایش کامل 4K را به چیزی بزرگتر از یک تصویر کوچک فشرده می‌کند.

شناسهٔ خبر: 474367 -




میکرو ال ای دی Q-Pixel
(اعتبار تصویر: Q-Pixel)

استارت‌آپ Q-Pixel فناوری هسته چند رنگی RGB microLED خود را ایجاد کرده است تا جایگزین LED تک‌رنگ صدساله شود و چندین مشکل کلیدی را با فناوری صفحه نمایش microLED چند ساله حل کند.

شرکت Silicon Catalyst Portfolio چیزی را توسعه داده است که به عنوان "بالاترین رزولوشن، صفحه نمایش رنگی ماتریس فعال" در جهان توصیف می شود، که دارای 6800 پیکسل در اینچ (PPI) خیره کننده است. در حالی که اکثر نمایشگرهای پیشرفته VR از LED های میکروارگانیک (micro-OLED) استفاده می کنند، نمایشگرهای Q-Pixel کاملاً از پیکسل های microLED ترکیبی III-V تشکیل شده اند که از مواد معدنی ساخته شده اند، که شرکت می گوید "در یک ویفر نیمه هادی منفرد، بدون هیچ گونه ای رشد کرده اند. استفاده از پیکسل های فرعی، نقاط کوانتومی، فیلترهای رنگی، پلاریزه کننده ها یا انباشته شدن مکانیکی.

این پیکسل‌های microLED ترکیبی III-V روشنایی بالاتر، زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر و راندمان انرژی بهتر را ارائه می‌کنند، که آنها را برای نسل بعدی هدست‌هایی مانند Apple Vision Pro ایده‌آل می‌کند. برای مقایسه، نمایشگر نسل فعلی اپل "فقط" 3380 PPI را ارائه می دهد.

پیشی گرفتن از OLED ها

جی سی چن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت، گفت: «Q-Pixel با ارائه بالاترین وضوح (6800 PPI) صفحه نمایش رنگی ماتریس فعال، دو نقطه عطف مهم را به دست آورده است.

اول، ما ثابت کرده‌ایم که می‌توان نمایشگرهایی با وضوح بالا و فعال بر اساس فناوری microLED تولید کرد. ثانیاً، Q-Pixel نشان داده است که فناوری پیکسل TP-LED ما برای دستیابی به تراکم پیکسلی رکورد جهانی از فناوری‌های نمایشگر بالغ‌تر مانند OLED پیشی می‌گیرد. با این آخرین دستاوردها، Q-Pixel این شرکت را به عنوان یک پیشگام در زمینه microLED معرفی کرده و تجاری سازی نمایشگرهای خیره کننده را آغاز خواهد کرد.

مانع اصلی در تجاری سازی نمایشگرهای microLED، فرآیند پیچیده و پرهزینه مونتاژ و آزمایش میلیون ها زیرپیکسل میکروLED قرمز، سبز و آبی (RGB) است. رویکرد Q-Pixel با جایگزینی سه زیرپیکسل RGB با پیکسل‌های جداگانه و کاملاً قابل تنظیم رنگ، با این چالش مقابله می‌کند.

این فناوری در مجله Compound Semiconductor به نمایش گذاشته شد، جایی که میشل چن، مدیر ارشد فناوری Q-Pixel گفت: «فقدان پیشرفت جدید در نمایشگرها توسط بازیگران اصلی صنعت و استارت‌آپ‌هایی که به سمت راه‌حل‌های فناوری جدید تقلا می‌کنند، مشهود است. کل صنعت نمایشگر در حال حاضر در آستانه یک تغییر پارادایم بزرگ است، با نمایشگرهای microLED که نقش مهمی در فناوری‌های بعدی مبتنی بر ال‌ای‌دی‌های ارگانیک و ال‌سی‌دی دارند. مسئله این نیست که آیا این صنعت چه زمانی از فناوری microLED استفاده خواهد کرد. »

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است