متن خبر

اپل باگ عجیب iOS 17.5 را توضیح می دهد که باعث شد عکس ها دوباره ظاهر شوند

اپل باگ عجیب iOS 17.5 را توضیح می دهد که باعث شد عکس ها دوباره ظاهر شوند

شناسهٔ خبر: 474216 -




آیفون 14 پرو مکس در دست گرفته می شود
آیفون 14 پرو مکس (اعتبار تصویر: آینده)

هنگامی که iOS 17.5 در 13 می منتشر شد، چندین گزارش از صاحبان آیفون به صورت آنلاین ظاهر شد که ادعا می‌کردند دستگاه آنها عکس‌های پاک شده را به شما آورده است. این به سرعت منجر به یک ترس امنیتی شد زیرا برخی از مردم نگران بودند که تلفن های هوشمند آنها واقعاً بدون اطلاع آنها اطلاعات پرونده را نگه داشته باشد. خوشبختانه به زودی با انتشار iOS 17.5.1 وصله شد.

هیچ کس واقعاً نمی دانست که چه چیزی باعث این خطا شده است. تئوری‌های اولیه تقصیر را به گردن یک باگ نرم‌افزاری می‌اندازند، با این حال یادداشت‌های وصله‌ای برای iOS 17.5.1 می‌گویند که دلیل آن "فساد پایگاه داده" است. مردم احساس کردند که توضیحات خیلی مبهم است، پس اپل تصمیم گرفت جزئیات بیشتری را در پاسخ ارائه کند.

در بیانیه ای به 9To5Mac ، این شرکت بیان می کند که تصاویر قدیمی به دلیل "ورودی خراب در پایگاه داده" در سیستم فایل آیفون دوباره ظاهر شده اند. بر روی تصاویر دستگاه تلفن همراه تأثیر می گذارد، اما نه فایل های همگام سازی شده با iCloud . پس حتی اگر از iCloud استفاده می‌کردند، روی گوشی هوشمند می‌چسبیدند و از دید ساده پنهان می‌شدند تا زمانی که iOS 17.5 نصب شد دوباره ظاهر شدند.

اپل در ادامه دلیل نمایش عکس‌ها در آیفون‌های جدید کاربران را همین فساد اعلام می‌کند. اگر شخصی یک انتقال فایل انجام دهد یا آنها را از پشتیبان iCloud بازیابی کند، ممکن است فایل های تحت تأثیر از یک دستگاه به دستگاه دیگر پرش کرده باشند.

رفع مشکل

اپل نگفت که برای رفع این مشکل چه کرده است، اما محققان شرکت امنیت سایبری Synacktiv iOS 17.5.1 را مهندسی معکوس کردند تا ببینند دقیقاً چگونه به آن پرداخته شده است. کل گزارش یک مطالعه متراکم است، زیرا واقعاً به ریزه ریز می رسد.

با این حال، اساساً اپل یک "روتین مهاجرت" را در iOS 17.5 اضافه کرد که در آن باگ سیستم فایل آیفون را به دنبال عکس اسکن می کرد. اگر چیزی پیدا کرد، آنها را به کتابخانه عکس اضافه می کرد و در نتیجه تصاویر حذف شده دوباره ظاهر می شوند.

چیزی که به خصوص عجیب است این است که iOS 17.5.1 روال را حذف می کند، اما نه فایل ها را. Synacktiv ادعا می کند که اپل هیچ یک از تصاویر "حذف شده" موجود در سیستم فایل را پاک نکرده است. آنها هنوز در گوشه ای تاریک از آیفون شما هستند.

ما نمی‌توانیم از خود بپرسیم - چرا آیفون‌ها تصاویر را در سیستم فایل ذخیره می‌کنند؟ آیا فایل های تصویری نباید فقط در برنامه Photos وجود داشته باشند؟ هیچ کس نمی داند، حتی Synacktiv، اگرچه ممکن است توضیحی وجود داشته باشد.

یک ویژگی، نه یک اشکال

این گزارش به یک پست Reddit در 20 می از یک کاربر که ادعا می‌کند مردی را می‌شناسد که به عنوان یک «پیمانکار خصوصی در اپل» کار می‌کند، پیوند می‌خورد و ظاهراً به آن‌ها اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق افتاده است داده است. این اطلاعات را با کمی نمک مصرف کنید. به گفته این منبع مرموز، آیفون‌ها گاهی اوقات می‌توانند تصاویر یا اسکرین شات‌ها را در اپلیکیشن Files و Photos ذخیره کنند. معیارهای ذخیره شده به «عوامل مختلف» بستگی دارد. نگفتند اینها چیست.

پس حتی اگر یک عکس قدیمی را از برنامه Photos حذف کنید، یک کپی دقیق ممکن است در فایل‌ها وجود داشته باشد و این همان چیزی است که روال مهاجرت که قبلا ذکر شد در حال بازیابی است. کاربر Reddit در ادامه می گوید که "دوست" آنها می گوید اپل از مردم جاسوسی نمی کند. این درب پشتی iCloud نیست زیرا "داده‌های شما عمدتاً امن هستند."

ممکن است تعجب کنید: چرا iOS دو کپی از تصاویر خاص را ذخیره می کند؟ باز هم هیچ کس با اطمینان نمی داند. این فقط باید برای یک روز دیگر یک راز باشد. ما برای شفاف‌سازی بیشتر با اپل تماس گرفتیم، و این پست را هر وقت و اگر پاسخی شنیدیم، به‌روزرسانی خواهیم کرد.

حتماً فهرست TechRadar از بهترین آیفون‌های 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است