متن خبر

5 روشی که اندروید 15 روی پیکسل برای کاربران بسیار قابل تنظیم است

5 روشی که اندروید 15 روی پیکسل برای کاربران بسیار قابل تنظیم است

شناسهٔ خبر: 473556 -




Google Pixel 8a <a href= به رنگ سبز آلوئه نمایش داده می شود" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sYT4cFQGdSNfEhs37vP7L5.jpg">
(اعتبار تصویر: فیلیپ برن / آینده)

دومین نسخه بتا اندروید 15 چندی پیش در 15 می منتشر شد. طبق وبلاگ رسمی توسعه دهندگان اندروید ، این وصله به تلاش های گوگل برای ایجاد پلتفرمی ادامه می دهد که بهره وری را بهبود می بخشد، عملکرد برنامه را به حداکثر می رساند و از حریم خصوصی کاربر محافظت می کند.

با این حال، در این پست به تمام روش‌های مختلف ارتقای سفارشی‌سازی سیستم توسط اندروید 15 اشاره نشده است. از آنجایی که مردم عمیقاً در فایل‌های این سیستم‌عامل جستجو کرده‌اند، بسیاری از آپشن های دیگر آن کشف شده‌اند، که تعدادی از آنها راه‌های جدیدی برای سفارشی‌سازی گوشی هوشمند ارائه می‌کنند.

در زیر فهرست ی وجود دارد که برجسته ترین این ابزارهای ممکن را برجسته می کند. اندروید 15 برای مدتی راه اندازی نمی شود، پس این احتمال وجود دارد که برخی در نسخه نهایی نباشند. گفتنش سخت است، اما با توجه به حالت های به ظاهر پیشرفته آنها، ما معتقدیم که در زمان راه اندازی یا به زودی پس از آن در دسترس خواهند بود.

1. محافظ صفحه نمایش اسلاید

(اعتبار تصویر: 9To5Google)

در ژوئن 2023، یک برنامه مرموز گوگل به نام Dreams در فروشگاه Play کشف شد. این برای تبلت پیکسل بود و به دستگاه اجازه می‌داد «مجموعه محافظ‌های صفحه» را در زمان اتصال و عدم استفاده پخش کند. با این حال، واقعاً چیزی از آن حاصل نشد، زیرا Dreams به تازگی از فروشگاه ناپدید شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که همان ویژگی راه خود را به گوشی‌های پیکسل باز خواهد کرد، زیرا اندروید 15 بتا 2 در فایل‌های خود به «Dreamliner» اشاره می‌کند. وقتی روی Pixel Stand نسل دوم متصل می‌شود، کاربران می‌توانند آلبوم‌های عکس را در دستگاه خود انتخاب کنند تا به‌عنوان یک محافظ صفحه نمایش اسلاید باشد. علاوه بر این، رابط کاربری Google Photos برای قرار دادن Dreamliner و نه Google Assistant به روز شده است.

دکمه ویجت جدید اندروید 15 در پیکسل

(اعتبار تصویر: 9To5Google)

برای گفت ن ویجت‌ها به تلفن‌های اندرویدی، باید برنامه‌ها را به‌صورت دستی از صفحه اصلی بکشید و رها کنید. با این حال، شواهد حاکی از آن است که گوگل قصد دارد «دکمه گفت ن» را معرفی کند. پس ، به جای اینکه ویجت را روی آن بکشید، فقط می توانید دکمه را فشار دهید و آنها را به این طریق وصل کنید. تصاویر موجود در گزارش 9To5Google نشان می دهد که یک دکمه آبی بزرگ درست در جایی که فضای ویجت در دسترس است وجود خواهد داشت.

3. آواتار پیکسل

برنامه اندروید 15 پیکسل آواتار

(اعتبار تصویر: Androig Authority)

میشال رحمان، کارشناس داخلی این صنعت، نسخه‌ای از Google Pixel Avatar را در فایل‌های بتا کشف کرد. این برنامه ای است که به کاربران اجازه می دهد نمادی را به عنوان عکس پروفایل خود انتخاب کنند. رحمان بیان می‌کند که این نرم‌افزار مدتی است که بخشی از اندروید بوده است، اما یک ویژگی جدید اضافه می‌کند: «قابلیت استفاده از تصویر حساب Google خود به‌عنوان تصویر نمایه [اصلی]».

قبل از این به‌روزرسانی، حساب Google و تصاویر نمایه اندروید به‌عنوان نهادهای جداگانه وجود داشتند. در حال حاضر، مانع از بین رفته است، اجازه می دهد یک عکس برای هر دو سیستم عامل. ذکر این نکته ضروری است که این قابلیت در واقع در اولین نسخه بتا اندروید 15 ارائه شد، اما فرآیند همگام سازی چندان قابل اعتماد نبود. الان باید اوضاع خیلی بهتر باشد.

هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا با برنامه های شخص ثالث کار می کند وجود ندارد، زیرا نسخه فعلی فقط Pixel Avatar را با برنامه های SystemUI متصل می کند.

4. کنترل صدا پخش

لانه گوگل

(اعتبار تصویر: گوگل)

شرکت صوتی Sonos در سال 2020 از گوگل به دلیل "نقض حق ثبت اختراع ادعایی" شکایت کرد و ادعا کرد که غول فناوری "فناوری بلندگوهای ثبت شده خود را از بین برده است. " گوگل در نهایت امکان استفاده از دکمه‌های میزان صدا گوشی پیکسل را برای کنترل گروه‌های بلندگو و سایر «دستگاه‌های Chrome و Google Cast» غیرفعال کرد . Sonos ظاهراً برنده دعوا شد، با این حال یک قاضی کالیفرنیا در سال 2023 حکم را لغو کرد و راه را برای Google هموار کرد تا کنترل‌های صدا را بازگرداند و این دقیقاً همان چیزی است که ما می‌بینیم.

این بازگشت ویژگی است که مردم در ابتدا فکر می کردند هرگز باز نخواهد گشت. Android Authority توانست با استفاده از نسخه بتا 2 اندروید 15 آهنگ‌ها را از YouTube Music به دستگاه‌های Nest Hub ارسال کند. تنظیم صدای گروه بلندگو بدون مشکل کار کرد. پس ، پس از سال ها انتظار، کاربران ممکن است به زودی در نهایت محیط گوش دادن ایده آل خود را ایجاد کنند (یا دوباره بسازند).

5. قدرت ارتعاش

اندروید 15 در پیکسل - لرزش تطبیقی

(اعتبار تصویر: 9To5Google)

در نهایت، گوگل ابزار جدیدی برای لرزش تطبیقی ​​به Pixel اضافه می‌کند. با توجه به توضیحات متن، نرم افزار می تواند به طور خودکار سطح لرزش گوشی هوشمند را «بر اساس محیط شما» تنظیم کند. به عنوان مثال، لرزش تلفن روی یک میز آنقدر قوی نخواهد بود، اما اگر تشخیص دهد که روی کاناپه است، Pixel با صدای بلندتر لرزش می کند. این دستگاه می‌تواند با استفاده از «میکروفون و سایر حسگرها… برای تعیین سطح صدا و زمینه»، محل قرارگیری آن را تشخیص دهد. شاید مهمتر از همه، هیچ داده ای ثبت نخواهد شد.

مشخص نیست که آیا این ویژگی‌ها در گوشی‌های اندرویدی شخص ثالث نیز عرضه می‌شوند یا خیر. احتمالاً گوگل به دارندگان پیکسل این فرصت را می‌دهد که قبل از گسترش در دسترس بودن، ابتدا آن‌ها را امتحان کنند.

حتماً فهرست TechRadar از بهترین گوشی‌های اندرویدی 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است