متن خبر

مایکروسافت می خواهد ویندوز را به یک سیستم عامل هوش مصنوعی تبدیل کند، رایانه های شخصی Copilot+ را راه اندازی کرد

مایکروسافت می خواهد ویندوز را به یک سیستم عامل هوش مصنوعی تبدیل کند، رایانه های شخصی Copilot+ را راه اندازی کرد

شناسهٔ خبر: 473508 -




مایکروسافت می‌خواهد هوش مصنوعی مولد را به خط مقدم ویندوز و رایانه‌های شخصی که از آن استفاده می‌کنند، بیاورد.

این شرکت در یک جفت سخنرانی کلیدی در طول کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Build خود در این هفته، از مجموعه جدیدی از ماشین‌های ویندوزی به نام رایانه‌های شخصی Copilot+، به‌علاوه آپشن های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Recall، که به کاربران کمک می‌کند برنامه‌ها، فایل‌ها و سایر محتوایی که دارند را پیدا کنند، رونمایی کرد. در گذشته مشاهده شده است. Copilot، برند هوش مصنوعی مولد مایکروسافت، به زودی عمیق‌تر در تجربه ویندوز 11 ادغام خواهد شد. و دستگاه های سرفیس جدید مایکروسافت در راه هستند.

ما همه اعلان‌های اصلی دوشنبه و سه‌شنبه را اینجا جمع‌آوری کرده‌ایم.

برنامه های حجمی

مایکروسافت برنامه‌های حجمی ویندوز را - که اساساً برنامه‌های VR تعاملی با آگاهی از فضایی هستند - به هدست‌های Meta Quest می‌آورد. مایکروسافت از طریق همکاری با متا او میگوید که ویندوز 365 و اتصال رایانه‌های شخصی محلی را به هدست‌های Quest ارائه می‌کند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های خود را در فضای سه‌بعدی گسترش دهند.

اعتبار تصویر: مایکروسافت

در طول سخنرانی روز سه‌شنبه، مایکروسافت یک نمای سه‌بعدی دیجیتالی از یک کنترلر Xbox را از منظر هدست Meta Quest 3 به نمایش گذاشت - یک شی دیجیتال که کاربر می‌توانست آن را با دستان خود دستکاری کند. پاوان داولوری، مدیر عامل ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، در جریان این نمایش گفت: «ما در حال تعمیق همکاری خود با متا هستیم تا ویندوز را به تجربه‌ای درجه یک در دستگاه‌های Quest تبدیل کنیم.

توسعه دهندگان می توانند برای پیش نمایش سه شنبه ثبت نام کنند تا به API حجمی جدید مایکروسافت دسترسی داشته باشند.

رایانه های شخصی Copilot+

رایانه های شخصی Microsoft Copilot+
اعتبار تصویر: مایکروسافت

رایانه های شخصی Copilot+ چشم انداز مایکروسافت از هوش مصنوعی، سخت افزار پرچمدار ویندوز هستند. همه شامل تراشه‌های اختصاصی به نام NPU برای تقویت تجربیات هوش مصنوعی مانند Recall هستند. و آنها با حداقل 16 گیگابایت رم همراه با حافظه SSD عرضه می شوند.

اولین رایانه های شخصی Copilot+ دارای تراشه های Snapdragon X Elite و Plus Qualcomm هستند که مایکروسافت ادعا می کند تا 15 ساعت مرور وب و 20 ساعت عمر باتری ویدیویی را ارائه می دهد. تراشه سازان Intel و AMD همچنین متعهد به ساخت پردازنده برای دستگاه های Copilot+ با همکاری طیف وسیعی از تولیدکنندگان از جمله ایسر، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو و سامسونگ هستند.

رایانه های شخصی Copilot+ از 999 دلار شروع می شود و برخی از آنها امروز برای پیش خرید در دسترس هستند.

سرفیس پرو و ​​سرفیس لپ تاپ

سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو مایکروسافت که به تازگی رونمایی شده اند، بر عملکرد و باتری تمرکز دارند.

لپ تاپ سرفیس مایکروسافت
اعتبار تصویر: مایکروسافت

جدیدترین لپ‌تاپ سرفیس - که با صفحه‌نمایش 13.8 یا 15 اینچی عرضه می‌شود - با "خطوط مدرن" و حاشیه‌های صفحه نمایش نازک‌تر دوباره طراحی شده است. این شرکت او میگوید این لپ‌تاپ با شارژ تا ۲۲ ساعت دوام می‌آورد و تا ۸۶ درصد سریع‌تر از سرفیس لپ‌تاپ ۵ است. همچنین از Wi-Fi 7 پشتیبانی می کند و دارای صفحه لمسی بازخورد لمسی است.

مایکروسافت سرفیس پرو
اعتبار تصویر: مایکروسافت

در مورد سرفیس پرو جدید، مایکروسافت می گوید تا 90 درصد سریعتر از نسل قبلی سرفیس پرو (سرفیس پرو 9) است و دارای یک OLED جدید با صفحه نمایش HDR، وای فای 7 (و 5G اختیاری) و دوربین جلوی فوق عریض ارتقا یافته همچنین، صفحه کلید جداشدنی آن - که با فیبر کربن اضافی تقویت شده است - اکنون بازخورد لمسی دارد.

به خاطر آوردن

ویژگی فراخوان آتی ویندوز 11 می‌تواند برنامه‌ها و محتوایی را که کاربر هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پیش در رایانه شخصی خود به آن‌ها دسترسی داشته «به خاطر بیاورد»، برای مثال به او کمک کند تا یک گفتگوی Discord را پیدا کند که در آن درباره لباس‌هایی که قصد خرید آن را داشتند بحث می‌کردند. کاربران می‌توانند از جدول زمانی Recall برای «پیمایش به عقب» استفاده کنند تا ببینند در گذشته نزدیک روی چه چیزی کار می‌کردند و فایل‌هایی مانند ارائه‌های پاورپوینت را برای نشان دادن اطلاعات مرتبط با جستجوهایشان تحلیل کنند.

مایکروسافت او میگوید که Recall می‌تواند بین رنگ‌ها، تصاویر و موارد دیگر ارتباط ایجاد کند تا به کاربران اجازه دهد عملاً هر چیزی را در رایانه شخصی خود به زبان طبیعی جستجو کنند (نه شباهت به فناوری Rewind). توسعه دهندگان می توانند با گفت ن اطلاعات متنی به برنامه های خود، Recall را بهبود بخشند. و مایکروسافت ادعا می‌کند که تمام داده‌های کاربر مرتبط با Recall خصوصی و روی دستگاه نگهداری می‌شوند و مهمتر از همه برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌شوند.

در اینجا اطلاعات بیشتری از مایکروسافت آورده شده است: «عکس‌های فوری شما متعلق به شما هستند. آنها به صورت محلی روی رایانه شخصی شما می مانند. می‌توانید عکس‌های فوری تکی را حذف کنید، محدوده‌های زمانی را در تنظیمات تنظیم و حذف کنید، یا در هر نقطه درست از نماد موجود در System Tray در نوار وظیفه خود مکث کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را از ذخیره شدن فیلتر کنید.»

ویرایش تصویر و ترجمه زنده

اکنون بیش از هر زمان دیگری هوش مصنوعی در ویندوز وجود دارد و برخی از آن به طور انحصاری در رایانه های شخصی جدید Copilot+ وجود دارد.

ویژگی جدیدی به نام Super Resolution می‌تواند عکس‌های قدیمی را با ارتقاء خودکار عکس‌های قدیمی بازیابی کند. و Copilot اکنون می تواند تصاویر را تجزیه و تحلیل کند تا به کاربران ایده هایی برای ترکیب بندی خلاقانه بدهد. از طریق قابلیتی به نام Cocreator، کاربران می‌توانند تصاویری تولید کنند و همچنین از مدل هوش مصنوعی بخواهند آنچه را که می‌کشند دنبال کند تا تصویر را تغییر دهد یا تغییر شکل دهد.

زیرنویس‌های زنده با ترجمه زنده
اعتبار تصویر: مایکروسافت

در جای دیگر، Live Captions با ترجمه‌های زنده، هر صدایی را که از رایانه شخصی عبور می‌کند - چه از YouTube یا یک فایل محلی - به زبان انتخابی کاربر ترجمه می‌کند. ترجمه زنده در ابتدا از حدود 40 زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، ماندارین و روسی پشتیبانی می کند.

یک ویژگی جدید جداگانه اما مرتبط در مایکروسافت اج، ترجمه بلادرنگ ویدیو را در سایت‌هایی مانند لینکدین، یوتیوب، کورسرا، رویترز، CNBC، بلومبرگ و موارد دیگر ارائه می‌دهد. این ویژگی که در آینده نزدیک در دسترس قرار می گیرد - که از ترجمه اسپانیایی به انگلیسی و انگلیسی به آلمانی، هندی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی پشتیبانی می کند - محتوای گفتاری را از طریق دوبله و زیرنویس به صورت زنده ترجمه می کند.

کمک خلبان تیم و برنامه های گفت نی

Team Copilot آخرین توسعه از مجموعه رو به رشد Copilot مایکروسافت از فناوری هوش مصنوعی مولد است. این برنامه با Teams، برنامه ویدئو کنفرانس شرکت، ادغام می‌شود تا به مدیریت برنامه‌های جلسات و یادداشت‌برداری کمک کند که هرکسی در یک جلسه می‌تواند در نویسندگی آن مشارکت داشته باشد. و به Loop and Planner، پلتفرم‌های همکاری و برنامه‌ریزی مایکروسافت، برای ایجاد و تخصیص وظایف، پیگیری ضرب‌الاجل‌ها و اطلاع اعضای تیم در صورت نیاز به نظرات آنها، گسترش می‌یابد.

اعتبار تصویر: GitHub/Microsoft

در اخبار مربوط به Copilot، مایکروسافت برنامه‌های گفت نی Copilot را (در پیش‌نمایش خصوصی) راه‌اندازی کرده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابزار تولید کد GitHub را با برنامه‌ها و مهارت‌های شخص ثالث گسترش دهند. شرکای راه اندازی شامل DataStax، Docker و LambdaTest هستند. برنامه‌های گفت نی در بازار GitHub زندگی می‌کنند، اما توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند افزونه‌های خصوصی خود را برای ادغام با سیستم‌های داخلی و APIهای خود ایجاد کنند.

Windows Copilot Runtime

Microsoft Windows Copilot Runtime
اعتبار تصویر: مایکروسافت

قابلیت‌های تقویت‌کننده مانند Recall و Super Resolution، Windows Copilot Runtime است، مجموعه‌ای از 40 مدل هوش مصنوعی مولد آنچه که مایکروسافت به عنوان «لایه جدیدی» از ویندوز توصیف می‌کند. همزمان با شاخص معنایی، یک سیستم مبتنی بر برداری محلی برای یک رایانه شخصی Copilot+، Windows Copilot Runtime به برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی - از جمله برنامه‌های شخص ثالث - اجازه می‌دهد بدون نیاز به اتصال به اینترنت اجرا شوند.

داولوری روز سه شنبه گفت: «[زمان اجرا] شامل APIهای هوش مصنوعی آماده مانند استودیو افکت، ترجمه زیرنویس زنده، OCR، یادآوری با فعالیت کاربر و [بیشتر] است که در ماه ژوئن در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت».

مایکروسافت او میگوید که CapCut، ویرایشگر ویدیوی محبوب ByteDance، مالک TikTok، از Windows Copilot Runtime و همراه با کتابخانه جدید Windows Copilot، مجموعه‌ای از APIها و ابزارهای توسعه‌دهنده هوش مصنوعی، برای سرعت بخشیدن به آپشن های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. و متا افکت های استودیو فوق الذکر را به واتس اپ اضافه می کند تا ویژگی هایی مانند تاری پس زمینه و تماس چشمی را در طول تماس های ویدیویی ارائه دهد.

سازندگان ربات ارتقا یافته

Azure AI Studio، مجموعه ابزاری در سرویس Azure OpenAI مایکروسافت که به مشتریان امکان می دهد یک مدل هوش مصنوعی را ترکیب کرده و برنامه ای بسازند که این داده ها را "دلیل" کند، به زودی به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با استفاده از API های استنتاج پرداختی - API ها برنامه هایی ایجاد کنند. که از طریق آن توسعه دهندگان می توانند به مدل های هوش مصنوعی مولد میزبانی شده در زیرساخت Azure دسترسی داشته باشند و آن ها را تنظیم کنند. مایکروسافت این را «مدل به‌عنوان سرویس» می‌نامد و برای شروع با مدل‌هایی از Nixtla و Core42 عرضه می‌شود.

در مجموعه محصولات مجاور Copilot Studio، مایکروسافت در حال راه‌اندازی عوامل Copilot است که این شرکت آنها را به عنوان ربات‌های هوش مصنوعی توصیف می‌کند که می‌توانند «به طور مستقل وظایف متناسب با نقش‌ها و عملکردهای خاص را هماهنگ کنند». (استودیوی Copilot ابزارهایی را برای اتصال Copilot برای Microsoft 365، «کپیلوت» مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه‌هایی مانند Excel و Word، به داده‌های شخص ثالث ارائه می‌کند.) با استفاده از حافظه و دانش زمینه، عوامل Copilot می‌توانند انواع مختلفی از جریان‌های کاری تجاری را هدایت کنند. از بازخورد کاربران یاد می‌گیرند و وقتی با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که نمی‌دانند چگونه با آنها برخورد کنند، کمک می‌خواهند.

کیت توسعه دهنده اسنپدراگون

کیت توسعه دهنده کوالکام
اعتبار تصویر: مایکروسافت

یک کیت توسعه‌دهنده جدید از کوالکام وجود دارد که هدف آن توسعه‌دهندگانی است که برنامه‌هایی را برای رایانه‌های شخصی Copilot+ مجهز به تراشه‌های Arm-packing بسازند.

کیت 899.99 دلاری Snapdragon Dev for Windows - که تقریباً همان عرض، ارتفاع و طول Mac Mini اپل را دارد - تراشه Snapdragon X Elite کوالکام را به همراه 32 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و مقدار زیادی ورودی/خروجی در خود جای داده است. Dev Kit از Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.4 پشتیبانی می کند و از طریق پورت های USB-C و HDMI مختلف خود می تواند تا سه مانیتور 4K را به طور همزمان درایو کند.

فی-3

مایکروسافت گفت ه جدیدی را به خانواده مدل های هوش مصنوعی مولد خود Phi، Phi-3-vision اعلام کرد که می تواند تجزیه و تحلیل بصری کلی و وظایف استدلالی، مانند پاسخ دادن به سوالات مربوط به نمودارها و تصاویر را انجام دهد. این مدل می تواند هم متن و هم تصاویر را بخواند و به اندازه کافی برای اجرا در دستگاه تلفن همراه کارآمد است.

Phi-3-vision به صورت پیش نمایش در دسترس است، در حالی که مدل های قبلی که قبلاً فقط متنی اعلام شده بودند - Phi-3-mini، Phi-3-small و Phi-3-medium - اکنون به طور کلی در دسترس هستند.

مشارکت با آکادمی خان

مایکروسافت با آکادمی خان همکاری می کند تا دسترسی به زیرساخت محاسبات ابری را اهدا کند و به آکادمی خان اجازه می دهد تا دسترسی رایگان به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی آکادمی خان را به مربیان در ایالات متحده ارائه دهد. مایکروسافت روز سه‌شنبه گفت، این دو شرکت همچنین برای کشف فرصت‌ها برای بهبود برنامه‌های هوش مصنوعی برای تدریس خصوصی ریاضی از طریق هوش مصنوعی مولد همکاری خواهند کرد.

ما در حال راه اندازی یک خبرنامه هوش مصنوعی هستیم! برای شروع دریافت آن در صندوق ورودی خود از 5 ژوئن اینجا ثبت نام کنید .

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است