متن خبر

شرکت‌های تراشه‌های تایوان می‌توانند در صورت حضور نیروهای چینی، تولید را متوقف کنند

شرکت‌های تراشه‌های تایوان می‌توانند در صورت حضور نیروهای چینی، تولید را متوقف کنند

شناسهٔ خبر: 473419 -




نمای cpu
(اعتبار تصویر: Shutterstock.com)

از آنجایی که تایوان 68 درصد از بازار نیمه هادی ها را در اختیار دارد، جای تعجب نیست که ایالات متحده می خواهد تولید را به خانه نزدیک کند و از چشمان کنجکاو چین دور کند.

پس در حالی که قانون CHIPS بودجه و سرمایه گذاری را برای ساخت کارخانه های تولید نیمه هادی در خاک ایالات متحده فراهم می کند، احتمالاً ایده خوبی است که راه حلی پشتیبان برای جلوگیری از ربودن خطوط تولید چین در صورت تصمیم به حمله به تایوان داشته باشیم.

گزارش جدید بلومبرگ مدعی شده است که برای کاهش این مشکل، هم شرکت هلندی ASML و هم شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) گاوصندوق هایی را نصب کرده اند که می توانند از راه دور برای توقف تولید تراشه فعال شوند.

خاموش کردن دستگاه تراشه

پس از انتخاب رئیس جمهور حامی استقلال، لای چینگ ته، چین تهدیدات خود را علیه کشور جزیره ای که چین بخشی از قلمرو خود می داند، افزایش داد. افزایش لفاظی‌های خصمانه مقامات ایالات متحده را بر آن داشت تا نگرانی‌های خود را در مورد ایمنی تولید نیمه‌رسانا در این کشور جزیره‌ای ابراز کنند، به طوری که ASML و TSMC اعلام کردند که توانایی خاموش کردن ماشین‌ها را از راه دور در صورت تهاجم دارند.

نیمه هادی ها در طیف گسترده ای از محصولات مانند پردازنده های گرافیکی مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی و سخت افزارهای نظامی با فناوری بالا استفاده می شوند. ایالات متحده اخیراً چین را تحریم کرده است تا صادرات تراشه های با فناوری پیشرفته را از رسیدن به این کشور که می تواند برای سخت افزار نظامی استفاده شود، متوقف کند، اما اخیراً مشخص شد که برخی از شرکت ها از این ممنوعیت چشم پوشی می کنند.

ایالات متحده سرمایه گذاری هنگفتی را هم در ساخت تراشه و هم در دفاع از تایوان انجام داده است تا چین را از هرگونه مداخله نظامی بازدارد. با این حال، هدف نهایی، ایمن سازی تولید تراشه در خاک ایالات متحده برای جلوگیری از جاسوسی و خرابکاری چین است. در تلاشی برای منصرف کردن تلاش‌های چین، رئیس‌جمهور تایوان، لای چینگ-ته، اعلام کرد که می‌خواهد جزیره را از تولید تراشه دور کند و بر هوش مصنوعی تمرکز کند.

ما باید هوش مصنوعی را برای صنعت تطبیق دهیم و سرعت نوآوری و کاربردهای هوش مصنوعی را افزایش دهیم. ما همچنین باید صنعت را با هوش مصنوعی تطبیق دهیم و از قدرت محاسباتی هوش مصنوعی برای قوی‌تر کردن کشور، ارتش، نیروی کار و اقتصادمان استفاده کنیم.»

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده (امنیتی)

بندیکت کالینز یکی از نویسندگان کارکنان TechRadar Pro است که حریم خصوصی و امنیت را پوشش می دهد. بندیکت عمدتاً بر روی مسائل امنیتی مانند فیشینگ، بدافزار و فعالیت‌های مجرمانه سایبری متمرکز است، اما همچنین دوست دارد از دانش خود در زمینه ژئوپلیتیک و روابط بین‌الملل برای درک انگیزه‌ها و پیامدهای حملات سایبری تحت حمایت دولت استفاده کند. بندیکت دارای مدرک کارشناسی ارشد در امنیت، اطلاعات و دیپلماسی، در کنار مدرک لیسانس در سیاست با روزنامه نگاری، هر دو از دانشگاه باکینگهام است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است