متن خبر

چرا کسب و کارهای کوچک به فناوری بی اعتماد هستند؟

چرا کسب و کارهای کوچک به فناوری بی اعتماد هستند؟

شناسهٔ خبر: 473400 -




داده های دیجیتال در یک کره زمین
اعتبار تصویر: Shutterstock (اعتبار تصویر: Shutterstock)

تقریباً روزانه اعلان‌هایی از بخش فناوری وجود دارد که محصولات جدید را برای کمک به مشتریان در «نوآوری»، کار مولدتر یا مدیریت مؤثرتر منابع، اعلام می‌کنند. به دنبال آن کمپین های تبلیغاتی دیجیتال و سایر ارتباطات برای تقویت آن پیام دنبال می شوند - فناوری کسب و کار شما را به سطح بعدی می برد.

علیرغم انگیزه های تجاری این پیام ها، حقیقتی در پشت این سخنان وجود دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Xero و Cebr، پذیرش فناوری در میان کوچکترین مشاغل بریتانیا می تواند 77 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا اضافه کند و 885000 شغل ایجاد کند.

پس چرا کسب‌وکارهای کوچک فناوری جدید را با سرعتی که می‌توانند به دست نمی‌آورند، به دست نمی‌آورند؟ همین مطالعه همچنین نشان داد که 40 درصد از این شرکت ها ارتباط فناوری را با سازمان خود درک نمی کنند. در واقع، بسیاری از مالکان در ذهنیت "اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن" گیر کرده اند یا نمی توانند بین گزینه های موجود انتخاب کنند.

درک اینکه چرا این ننگ وجود دارد و چگونه بر آن غلبه کنیم، برای صاحبان مشاغل کوچک که به دنبال رشد کسب و کار خود هستند و از فناوری برای ایجاد موفقیت درازمدت استفاده می کنند، بسیار مهم است.

سونیا دینوا

مدرس ارشد روانشناسی کسب و کار در دانشگاه شرق لندن.

ترس از تغییر

سرمایه گذاری در هر کسب و کاری نیازمند زمان، تلاش و هزینه است. در حالی که یک استراتژی موفق می‌تواند منجر به رشد مداوم شود، بسیاری از مالکان از هدر دادن منابع کمیاب خود برای استراتژی شکست می‌ترسند.

به عنوان مثال، انتخاب پلت فرم فروش اشتباه می تواند منجر به افزایش هزینه ها یا سیستم جدیدی شود که مدیریت آن به زمان بیشتری از کارکنان نیاز دارد. این نگرانی‌ها زمینه ساز این است که چرا بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به اندازه هر مانع دیگری با «مشکل» پذیرش فناوری جدید دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال، با ورود فرآیندهای ناآشنا، تغییر می تواند این احساس را ایجاد کند که دیگر کنترلی بر کسب و کار خود ندارید.

این احساسات را می توان برای مشاغل کوچک بزرگتر کرد. در مقابل، شرکت‌های بزرگ ساختارها و لوکس تصمیم‌گیری گروهی را با ذینفعان متعددی که نظرات و دیدگاه‌ها را تغذیه می‌کنند، ایجاد کرده‌اند. اما برای کوچکترین مشاغل، بار تصمیم گیری اغلب بر دوش یک نفر است. در این مرحله، افراد می‌توانند به سرعت ذهنیت «همه یا هیچ» را اتخاذ کنند، و فکر می‌کنند که باید کاملاً به سیستمی متعهد شوند که ممکن است متقاعد نشده باشند، اما معتقدند که باید زنده بمانند. گاهی اوقات، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از تعصب شناختی رنج می‌برند، زیرا آنها فقط آنچه را که می‌خواهند ببینند می‌بینند یا همان تصمیمات (تحت) سرمایه‌گذاری را فقط به این دلیل که قبلاً به یک دوره خاص متعهد شده‌اند، ادامه می‌دهند.

غلبه بر موانع

خوشبختانه، چندین ترفند وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که روانشناسی کسب و کار کوچک شما را از تغییرات مولد دیجیتال باز نمی دارد. در مرحله اول، درک پیامدهای سرمایه گذاری کم اهمیت دارد. یک ابزار مفید برای غلبه بر این، تصور سناریویی است که در آن روی فناوری سرمایه‌گذاری نکرده‌اید. این امر تجسم مزایا، هزینه فرصت اینرسی و اینکه چرا تغییر می‌تواند چیز خوبی باشد را آسان‌تر می‌کند - به خصوص اگر رقبا در تهاجم دیجیتالی باشند.

بعد از کوچک شروع کنید. فقط 27 درصد از کسب و کارها معتقدند که انتخاب های فنی و نرم افزاری خود را درست انجام می دهند. این می تواند به رفع نگرانی در مورد سرمایه گذاری اولیه قابل توجه کمک کند. با اولویت بندی گزینه هایی که پیش بینی می شود بیشترین تأثیر را داشته باشند، صاحبان کسب و کار می توانند شروع به شکستن چیزی کنند که به نظر می رسد کوهی غیرقابل عبور از دیجیتالی شدن است. همچنین می‌تواند اعضای دیگر کسب‌وکار را به محض مشاهده مزایایی که فناوری جدید می‌تواند به همراه داشته باشد، همراهی کند.

یادگیری از دیگران نیز حیاتی است. صحبت با سایر مشاغل کوچک که فرآیندهای مشابهی را پشت سر گذاشته‌اند، یا صحبت با مشاورانی مانند حسابدارانی که می‌توانند از دانش کار با بسیاری از سازمان‌های هم‌اندازه استفاده کنند، می‌تواند به کسب دانش در مورد اینکه چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی مؤثر نیست، کمک کند. کمک به تصمیم گیری آگاهانه تر.

اما این همه کاری نیست که صاحبان مشاغل کوچک ذهنیت خود را تغییر دهند. تامین کنندگان فناوری باید تحلیل کنند که چگونه پیشنهادات فناوری را به آنها منتقل می کنند. اگر مالکان ببینند که اکثر کسب‌وکارهای موفق در سطح آن‌ها نوعی فناوری را اتخاذ کرده‌اند، ممکن است احساس کنند که از دست داده‌اند و در نتیجه سرمایه‌گذاری می‌کنند. متأسفانه، اکثر پیام‌رسانی‌ها در حال حاضر شرکت‌های کوچک و متوسط ​​بزرگ‌تر را هدف قرار می‌دهند و نیازها و اولویت‌های منحصربه‌فرد کسب‌وکارهای کوچک را درک نمی‌کنند، به این معنی که بسیاری از صاحبان آن را به سادگی بی‌ربط رد می‌کنند.

تصویر بزرگ را فراموش نکنید

تمرکز بر فعالیت های روزمره برای صاحبان مشاغل می تواند آسان باشد. در شرایط جوی کنونی، آنها را به خاطر اولویت دادن به بقا و از دست دادن چشم‌انداز بلندمدت بخشیده می‌شوند. با این حال، تمرکز محدود، کارآفرینان را از تفکر در مورد چگونگی اداره بهتر کسب و کار خود باز می دارد و با وجود روزهای طولانی، از رشد آن جلوگیری می کند.

این امر کار با مشاوران مورد اعتماد را حتی مهم‌تر می‌کند تا به آنها کمک کند بر این طرز فکر غلبه کنند و دیدگاهی را ارائه دهند. به عنوان مثال، کار با حسابداران برای توسعه برنامه های مالی می تواند به مالکان کمک کند تا در زمان مناسب در فناوری سرمایه گذاری کنند.

صاحبان مشاغل کوچک با چالش های بی شماری روبرو هستند. با این حال، با تنظیم مجدد نگرش خود نسبت به تغییر - به ویژه تغییرات دیجیتال - آنها می توانند به فناوری اعتماد کنند که می تواند به آنها در مدیریت این موانع کمک کند. نه تنها به آنها به عنوان افراد کمک می کند، بلکه به موتورخانه اقتصاد بریتانیا نیز رونق قابل توجهی خواهد داد.

ما بهترین نرم افزار حسابداری مشاغل کوچک را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

سونیا دینوا، مدرس ارشد روانشناسی کسب و کار در دانشگاه شرق لندن است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است