متن خبر

چگونه به یک نگهدارنده پروژه منبع باز تبدیل شویم

چگونه به یک نگهدارنده پروژه منبع باز تبدیل شویم

شناسهٔ خبر: 473181 -




ممکن است تعجب کنید که چرا می خواهید به یک نگهدارنده منبع باز تبدیل شوید.

خوب، من از تجربه خودم می توانم به شما بگویم که چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت، شبکه خود را توسعه خواهید داد، و با افرادی ملاقات و همکاری خواهید کرد که در غیر این صورت فرصت آن را نداشتید.

همچنین به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از اکوسیستم منبع باز به دست آورید - که به طور فزاینده‌ای مهم است، زیرا طبق گزارش Octoverse 2022 90٪ شرکت‌ها از منبع باز استفاده می‌کنند.

با تحلیل این پست از آموزش GitHub می توانید ببینید که چرا دیگران از نگهبان بودن لذت می برند.

نگهدارنده منبع باز بودن به این معنی است که شما مسئول پروژه هستید. شما اهداف آن را تعریف می کنید، با مشارکت کنندگان کار می کنید و در مورد توسعه و رشد پروژه تصمیم می گیرید.

از آنجایی که این پروژه شماست، می توانید چیزی را ایجاد کنید که جالب، سرگرم کننده باشد یا یک نقطه درد را در زندگی شما حل کند. به یاد داشته باشید، این باید چیزی باشد که می خواهید روی آن کار کنید.

چگونه به یک نگهدارنده منبع باز تبدیل شویم

تبدیل شدن به یک نگهدارنده منبع باز می تواند یک تجربه واقعاً ارزشمند باشد که به شما امکان می دهد با جامعه ای از افراد رشد کنید.

نگهدارنده بودن به این معنی است که یک مخزن عمومی در پلتفرم میزبانی مخزن مورد نظر خود (مانند GitHub) ایجاد می کنید و دیگران را دعوت می کنید تا در پروژه مشارکت کنند.

اما قبل از اینکه در مورد مراحل انجام این کار بیشتر بیاموزیم، بیایید تحلیل کنیم که نگهدارنده منبع باز بودن چیست.

یک نگهدارنده منبع باز چه کاری انجام می دهد؟

یک نگهدارنده منبع باز مسئول نظارت بر توسعه و رشد یک پروژه منبع باز است. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

ایجاد یک فرآیند و مستندات روشن برای مشارکت کنندگان

تحلیل و ادغام درخواست های کشش

مدیریت مسائل و درخواست های ویژگی

نوشتن و نگهداری اسناد

اطمینان از کیفیت کد و سازگاری پروژه

تعامل با جامعه و تشویق مشارکت ها

نگهبانان منبع باز نقش های زیادی را ایفا می کنند، پس مفید است که با درک نقاط قوت و ضعف خود و تمایل به رشد وارد پروژه شوید.

از مشارکت کنندگان پروژه خود حمایت کنید

قبل از تبدیل شدن به یک نگهدارنده، باید اکوسیستم منبع باز و نحوه مشارکت در یک پروژه را بدانید. هنگامی که برخی از پروژه ها را تحلیل کردید، باید متوجه شوید که مسیرهای ارزشمندی برای مشارکت کنندگان شما وجود دارد.

برخی از راه‌های خوب برای حمایت از مشارکت‌کنندگان عبارتند از:

ایجاد مستندات شفاف

بهبود اسناد موجود یا ایجاد راهنماهای جدید برای کمک به دیگران برای درک پروژه می تواند یک راه واقعاً ارزشمند برای مشارکت دادن افراد در پروژه شما باشد.

این باید با مستندات خودتان شروع شود. مطمئن شوید که دستورالعمل‌های README و Contribution واضحی دارید. به مشارکت کنندگان اجازه دهید بدانند چگونه می توانند مشارکت کنند، روند دریافت مسائل تعیین شده و ارسال درخواست های کششی (PR) و بهترین راه برای برقراری ارتباط با شما.

شماره اول خوب را فراخوانی کنید

شماره‌های باز را با برچسب «نسخه اول خوب» یا «مبتدی پسند» ایجاد کنید تا به مشارکت‌کنندگان خود نشان دهید که افرادی که تازه وارد منبع باز هستند می‌توانند از اینجا شروع کنند. این می تواند شامل نوشتن اسناد، ایجاد به روز رسانی، رفع اشکالات و موارد دیگر باشد. فقط مطمئن شوید که مراحل تکمیل موضوع را به وضوح نوشته اید.

بازخورد سازنده بدهید

برای کمک به مشارکت کنندگان خود در یادگیری و رشد، بازخورد به موقع، خاص و مفیدی را در مورد مشارکت ها ارائه دهید.

مشارکت کنندگان خود را بشناسید

شناخت نه تنها یک انگیزه عالی است، بلکه نشان دهنده قدردانی از مشارکت کنندگان شما است. از آنها در رسانه های اجتماعی، در یک پست وبلاگی یا به روش های معنی دار دیگر تشکر کنید.

یک محیط دلپذیر ایجاد کنید

با همیشه محترمانه در ارتباطات خود و گنجاندن یک کد رفتار در مخزن خود، یک محیط حمایتی برای مشارکت کنندگان خود ایجاد کنید.

برای مشارکت کنندگان خود فرصت هایی فراهم کنید

اگر فرصت هایی برای آنها فراهم نکنید، نمی توانید مشارکت کنندگانی داشته باشید. پس چه نوع وظایفی می توانند انجام دهند؟ در حالی که این در نهایت به نیازهای پروژه شما بستگی دارد، در اینجا چند راه متداول برای مشارکت کنندگان برای حمایت از پروژه شما وجود دارد:

ارسال درخواست‌های کششی : آن‌ها می‌توانند کد، اسناد، یا سایر پیشرفت‌ها را برای رسیدگی به مسائل باز پروژه کمک کنند. اضافه کردن یک الگوی روابط عمومی را در نظر بگیرید تا فرآیند را برای همه آسان‌تر کنید.

مشکلات نوشتن : مشارکت‌کنندگان می‌توانند اشکالات را شناسایی و مستند کنند، درخواست‌های ویژگی ایجاد کنند یا درباره پروژه‌تان به شما بازخورد بدهند. گفت ن الگوهای مشکل ایجاد مشکلات را هم برای شما و هم برای همکارانتان آسان‌تر می‌کند.

نوشتن مستندات : گفت ن به اسناد موجود یا ایجاد راهنماها، آموزش‌ها و یا پست‌های وبلاگ برای کمک به کاربران و مشارکت‌کنندگان در درک پروژه می‌تواند راه خوبی برای دریافت مشارکت‌های غیر کد و افزایش آگاهی از پروژه شما باشد.

ارائه پشتیبانی : کمک کردن مشارکت کنندگان به یکدیگر راه بسیار خوبی برای تقویت جامعه و برداشتن فشار از روی شما به عنوان نگهدارنده است. آنها می توانند به سؤالات پاسخ دهند، راهنمایی ارائه دهند و به عیب یابی مشکلات کمک کنند. آنها همچنین می توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و بازخورد خود را به سایر مشارکت کنندگان ارائه دهند.

بررسی کد : تحلیل درخواست‌های کشش و ارائه بازخورد در مورد ارسال، راه عالی دیگری برای ارائه پشتیبانی است. اگر روش خاصی برای تحلیل کد دارید، آن را در اسناد خود بگنجانید تا دیگران نیز بتوانند آن را انجام دهند.

با جامعه درگیر شوید

ایجاد روابط با مشارکت کنندگان خود یک راه عالی برای حمایت از جامعه، شناخت تأثیر آنها و کمک به رشد پروژه شما است.

شما می توانید این کار را انجام دهید:

پیوستن به بحث ها : در بحث های مربوط به موضوع، تحلیل درخواست ها و انجمن های انجمن شرکت کنید.

ارائه پشتیبانی : به سؤالات پاسخ دهید، منابع تهیه کنید و به مشارکت کنندگان جدید کمک کنید راه خود را پیدا کنند.

ایجاد جلسات : شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید، اما این یک راه خوب برای ایجاد تعامل و پشتیبانی برای مشارکت کنندگان است، به خصوص در روزهای اولیه پروژه شما.

فعال بودن و حمایت‌کننده بودن در جامعه می‌تواند به ایجاد شهرت شما به عنوان یک نگهدار کمک کند.

یاد بگیرید و سازگار شوید

هنگامی که شما یک نگهدارنده شوید، یادگیری متوقف نمی شود. شما می توانید مهارت های خود را بهبود بخشید و با چالش های جدید سازگار شوید:

درک جامعه شما : معاشرت با جامعه خود یک راه عالی برای درک پروژه شما از دیدگاه آنها است. همچنین رابطه شما با آنها را تقویت می کند و فرصت های بیشتری برای رشد فراهم می کند.

جستجوی بازخورد : به طور مرتب از همکاران خود بازخورد بگیرید تا کار خود را بهبود ببخشید یا بدانید که آنها چگونه پروژه شما را درک می کنند.

یادگیری از دیگران : من واقعاً معتقدم که همه ما می توانیم از یکدیگر بیاموزیم، مهم نیست در چه مرحله ای از سفر خود هستیم. نگاه کنید که اعضای انجمن شما چگونه مسائل را می نویسند و درخواست می کنند، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و بازخورد ارائه می دهند.

نگهدار بودن یک سفر یادگیری مستمر است و هر چه تمرین و دانش بیشتری به دنبال داشته باشید، بهتر به آن دست خواهید یافت.

چگونه پروژه منبع باز خود را راه اندازی کنیم

برخی از مؤلفه‌های کلیدی وجود دارد که باید هنگام راه‌اندازی پروژه خود در آن لحاظ کنید.

یک README ایجاد کنید

یک فایل README پروژه شما را معرفی می‌کند، دستورالعمل‌های راه‌اندازی، تصاویر، نمونه‌های کد و پیوندهایی به منابع ضروری را ارائه می‌دهد، و اولین برداشتی است که شما به مشارکت‌کنندگان خود می‌دهید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در README خود بگنجانید:

عنوان و خلاصه پروژه

دستورالعمل راه اندازی مختصر

تصاویر برنامه و نمونه کد

فناوری ها و ابزارهای مورد استفاده

پیوندهایی به دستورالعمل‌های مشارکتی، کد رفتار، مجوز منبع باز، و کانال‌های انجمن (Discord، Slack، GitHub Discussions)

یک راهنمای نصب ایجاد کنید

اگر پروژه شما به کد در حال اجرا نیاز دارد، این راهنما باید شامل دستورالعمل های گام به گام برای فورک کردن، شبیه سازی، نصب وابستگی ها، راه اندازی متغیرهای محیطی و پایگاه داده و اجرای پروژه به صورت محلی باشد تا مشارکت کنندگان جدید بتوانند به سرعت شروع به کار کنند.

جزئیات باید شامل موارد زیر باشد:

چنگال کردن مخزن

شبیه سازی مخزن

نصب وابستگی ها

تنظیم متغیرهای محیطی و پایگاه داده (در صورت وجود)

اجرای پروژه به صورت محلی

مجوز نرم افزار منبع باز داشته باشید

مجوز منبع باز به دیگران اجازه می دهد تا از پروژه شما استفاده، توزیع و مشارکت کنند. انواع مختلفی از مجوزها وجود دارد و انتخاب مناسب به نیاز شما بستگی دارد. مجوز MIT یک مجوز محبوب در GitHub است.

یک کد رفتاری ایجاد کنید

یک کد رفتار برای حفظ امنیت و حمایت جامعه شما مهم است. رفتارهای قابل قبول، عواقب تخلفات، و نحوه ایجاد محیطی خوشایند برای همه مشارکت کنندگان را تشریح می کند.

برخی موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تعهد : محیطی دلپذیر را ایجاد می کند

استانداردها : رفتارهای قابل قبول و غیر قابل قبول

اجرا : پیامدهای تخلف

به عنوان مثال، در اینجا کد رفتاری freeCodeCamp آمده است.

برخی از دستورالعمل های کمکی را بنویسید

این دستورالعمل‌ها به مشارکت‌کنندگان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه باید درگیر شوند، از جمله دستورالعمل‌هایی برای راه‌اندازی پروژه، گزارش مشکلات، ایجاد درخواست‌های کشش، و نحوه برقراری ارتباط با نگهبان‌ها.

آنها باید شامل موارد زیر باشند:

دستورالعمل راه اندازی پروژه

دستورالعمل هایی برای ایجاد مشکلات و درخواست های کششی

قراردادها را متعهد و سبک کنید

مسیرهای ارتباطی، از جمله پیوندها به اختلاف، تابلوهای بحث، یا فضاهای دیگر برای تعامل با جامعه.

غذای آماده

تبدیل شدن به یک نگهدارنده می تواند یک تجربه یادگیری عالی باشد. شما هرگز مجبور نیستید آن را کامل کنید، اما اگر با مردم با احترام رفتار کنید، خطوط ارتباطی واضحی ایجاد کنید، و آن را سفری در نظر بگیرید که با هم دارید، فرصت‌های واقعاً منحصربه‌فردی برای رشد و پیدا کردن یک مسیر فراهم خواهید کرد. انجمن.

اگر آماده برداشتن گام بعدی هستید و می خواهید یک دوره جامع برای کمک به شما در مسیریابی سفر داشته باشید، دوره مقدماتی OpenSauced به Maintainer را تحلیل کنید. این دوره به شما درک عمیقی از معنای نگهدارنده بودن ارائه می‌کند، راهنماهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجربه خوبی را برای شما و همکارانتان ایجاد کنید، و شما را راهنمایی می‌کند که چگونه امروز شروع کنید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است