متن خبر

OpenAI برای حذف صدای اسکارلت جوهانسون ChatGPT

OpenAI برای حذف صدای اسکارلت جوهانسون ChatGPT

شناسهٔ خبر: 473111 -




این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که OpenAI یکی از صداهای استفاده شده توسط ChatGPT را پس از اینکه کاربران متوجه شدند که صدای آن شبیه به اسکارلت جوهانسون است را حذف می کند. این صدا که Sky نام دارد، اکنون پس از استفاده OpenAI از آن در هنگام نمایش مدل جدید GPT-4o خود در هفته گذشته، متوقف شده است.

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: "ما معتقدیم که صداهای هوش مصنوعی نباید عمداً صدای متمایز یک سلبریتی را تقلید کنند - صدای اسکای تقلیدی از اسکارلت جوهانسون نیست بلکه متعلق به یک بازیگر حرفه ای متفاوت است که از صدای طبیعی خود استفاده می کند." "برای محافظت از حریم خصوصی آنها، ما نمی توانیم نام استعدادهای صوتی خود را به اشتراک بگذاریم."

ویدیویی از این نسخه نمایشی هفته گذشته در رسانه های اجتماعی منتشر شد زیرا کاربران دریافتند که صدای آن شبیه صدای جوهانسون است. برخی صدا را به دلیل لاس زدن بیش از حد مسخره کردند، در حالی که برخی دیگر آن را به یک فانتزی مردانه تشبیه کردند.

صدای عشوه گر با فیلم "Her" در سال 2013 مقایسه شده است، که در آن جوهانسون صداپیشگی یک دستیار مجازی خشمگین را بر عهده دارد. شخصیت اصلی فیلم با بازی خواکین فینیکس در نهایت عاشق دستیار مجازی می شود.

اگرچه این شرکت صدای اسکای را با صدای جوهانسون مقایسه نکرده است، سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، کلمه "Her" را پس از رویداد شرکت توییت کرد.

هدف از این نسخه نمایشی نشان دادن توانایی‌های مکالمه پیشرفته چت بات بود، اما پس از آن که صدای خنده‌دار تقریباً به همه چیزهایی که یک کارمند OpenAI می‌گفت می‌خندید، در فضای مجازی منتشر شد. در یک نقطه، ربات چت به کارمند گفت: "وای، این کاملا لباسی است که شما پوشیده اید." در نقطه ای دیگر، ربات چت پس از دریافت تعریف و تمجید گفت: "بس کن، داری باعث سرخی من می شوی".

OpenAI در پست وبلاگ خود او میگوید که می‌خواهد صدای چت‌بات‌هایش «قابل دسترس» به نظر برسد و «اعتماد را برانگیزد». همچنین از آن‌ها می‌خواهد که صدایی گرم، جذاب، الهام‌بخش و کاریزماتیک داشته باشند.

در ادامه، OpenAI می گوید که قصد دارد "صداهای اضافی را در ChatGPT معرفی کند تا با علایق و ترجیحات مختلف کاربران مطابقت داشته باشد."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است