متن خبر

دوربین فیلم جدید پنتاکس به تازگی اولین تیزر خود را منتشر کرده است که اشاره ای به عرضه قریب الوقوع دارد

دوربین فیلم جدید پنتاکس به تازگی اولین تیزر خود را منتشر کرده است که اشاره ای به عرضه قریب الوقوع دارد

شناسهٔ خبر: 473054 -




دوربین فیلمبرداری Pentax K1000 در سایه
(اعتبار تصویر: Zigmar Stein / Shutterstock)

پنتاکس یک ویدیوی تیزر در اینستاگرام اختصاصی pentax.film.photography خود منتشر کرد که نشان می دهد اولین دوربین جدید پروژه فیلم پنتاکس به زودی وارد بازار می شود.

پیشرفت پروژه فیلم پنتاکس ، مانند خود تجربه عکاسی آنالوگ، بسیار کند و اندازه گیری شده است. اولین بار در پایان سال 2022 معرفی شد، اما هنوز شاهد یک دوربین جدید هستیم. با این حال، کسانی که برای گرفتن یک دوربین فیلم کاملاً جدید Pentax بی تاب هستند، ممکن است نیازی به صبر بیشتر نداشته باشند.

یک ویدیوی تیزر (در زیر، همچنین در یوتیوب ریکو را ببینید) با عدد 17 شروع می‌شود که می‌تواند به نام احتمالی دوربین اول اشاره کند، بر اساس اینکه دوربین فیلم نیم‌فریم است. اندازه یک فریم روی فیلم 35 میلی متری 36x24 میلی متر است، در حالی که نیم فریم تعداد عکس ها را در هر رول فیلم دو برابر می کند و فریم های 17x24 میلی متر را می گیرد.

بر کسی پوشیده نیست که اولین دوربین فیلم Pentax جدید در چند دهه گذشته نیم فریم خواهد بود، این اطلاعات چندی پیش به اشتراک گذاشته شد . و Pentax 17 جدید یک حلقه برای خود دارد - اشاره ای به پنتاکس 67 با فرمت متوسط ​​افسانه ای - اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که به طور رسمی چه نامی به دوربین جدید داده شده است.

تیزر ویدیویی بر تجربه شنیداری و لمسی عکاسی با دوربین فیلمبرداری سنتی، با شاتر، میل لنگ فیلم و صداهای باد بر روی صفحه سیاه (به دنبال آن تصاویر خارج از فوکوس) متمرکز است. این نوعی تجربه عملی و بدون صفحه نمایش است که پنتاکس امیدوار است برای مخاطبان جوانی که دوربین هایی مانند Kodak H35 Ektar را پذیرفته اند، جذاب باشد.

ویدیوی دیگری که در 11 می به اشتراک گذاشته شد (به پایین مراجعه کنید)، او میگوید که پنتاکس «پروژه‌ای را برای توسعه دوربین فیلمی که نسل جوان می‌تواند کاملاً از آن لذت ببرد آغاز کرد» و نمای نزدیک از میل فیلم دوربین ناشناس را در عمل نشان می‌دهد. آیا این می تواند اولین نگاه از مدل مورد انتظار باشد؟

دوربین نیم فریم پنتاکس چگونه باید باشد

علیرغم عکس‌برداری مؤثر از عکس‌های نیم‌اندازه روی فیلم‌های 35 میلی‌متری - که در نتیجه کیفیت آنها نصف است و ممکن است عکاسان جدی را از بین ببرد، دلایل منطقی برای توسعه یک دوربین نیم‌فریم وجود دارد. این روزها فیلم گران است و تعداد عکس‌ها در هر رول فیلم دو برابر می‌شود، به علاوه عکس‌ها در فرمت عمودی هستند که نسل گوشی‌های هوشمند به آن عادت دارند.

با این حال، طرفداران عکاسی فیلم Pentax امیدوار به کیفیت بهتر نیم فریم فشرده نسبت به Kodak H35 Ektar پلاستیکی هستند و مدل جدید پنتاکس باید دارای قطعات فلزی و لنز شیشه ای مناسب باشد.

یک لنز مناسب تنها با استفاده از نیمی از قاب 35 میلی‌متری، کاهش کیفیت را جبران می‌کند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این لنز از عناصر استفاده‌شده در Ricoh Auto Half و Pentax Espio Mini استفاده می‌کند که هر دو اپتیک‌های خوبی هستند.

دوربین فیلم Pentax Espio Mini <a href= که روی میز نشسته است" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Qyt4v6hQzX4ozzpeug3DiC-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Qyt4v6hQzX4ozzpeug3DiC-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Qyt4v6hQzX4ozzpeug3DiC-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Qyt4v6hQzX4ozzpeug3DiC-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Qyt4v6hQzX4ozzpeug3DiC-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Qyt4v6hQzX4ozzpeug3DiC-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Qyt4v6hQzX4ozzpeug3DiC.jpg">

عناصر 25 میلی‌متری f/2.8 Pentax Espio Mini را می‌توان در دوربین نیم‌فریم جدید پنتاکس استفاده کرد. (اعتبار تصویر: ریکو)

با این حال، دوربینی با قطعات مناسب ارزان نخواهد بود و هر دوربین فیلم Pentax جدید هنوز باید نسبتاً مقرون به صرفه باشد. هنوز در مورد قیمت آن صحبتی نشده است، اما یک دوربین کامپکت نیم فریم با کیفیت مناسب می تواند چیزی در حدود 250 دلار / 200 پوند / 400 دلار استرالیا باشد.

در حالی که هنوز تاریخ عرضه رسمی وجود ندارد، امیدواریم تیزرها نشان دهند که انتظار طولانی به زودی به پایان خواهد رسید، احتمالاً تا آگوست 2024. اگر پنتاکس برای تحویل دوربین جدید بسیار بیشتر از این زمان نیاز داشته باشد، روند عکاسی فیلم ممکن است به خوبی انجام شود. قبلا گذشت...

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر دوربین ها

تیم ویرایشگر دوربین در TechRadar است. او بیش از 15 سال در صنعت فیلمبرداری عکس با بیشتر کسانی که در دنیای روزنامه نگاری فناوری هستند، لذت برده است. تیم در طول مدتی که به عنوان معاون ویراستار فنی با عکاس آماتور، به عنوان یک فریلنسر و در نتیجه ویراستار در Tech Radar، دانش فنی عمیق و تجربه عملی با دوربین‌ها را توسعه داده است و دیگران را از طریق اخبار، بررسی‌ها و ویژگی‌ها آموزش می‌دهد. او همچنین در تولید ویدئو برای استودیو 44 با مشتریانی از جمله کانن کار کرده است و اوقات فراغت خود را داوطلبانه برای مشاوره با یک تیم داستان‌های غیرانتفاعی و متنوع مستقر در نایروبی می‌گذراند. تیم کنجکاو، یک فوتبالیست و دونده مشتاق، خلاق و مشتاق، و یک شراب سفید میانه رو است که در کنیا زندگی کرده است و معتقد است که ما چیزهای زیادی برای لذت بردن و یادگیری از یکدیگر داریم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است