متن خبر

Spoor از هوش مصنوعی برای نجات پرندگان از توربین های بادی استفاده می کند

Spoor از هوش مصنوعی برای نجات پرندگان از توربین های بادی استفاده می کند

شناسهٔ خبر: 472051 -




به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، باد بزرگترین منبع انرژی تجدیدپذیر در ایالات متحده است، اما مزارع بادی دارای هزینه های زیست محیطی هستند زیرا توربین های بادی می توانند جمعیت پرندگان را ویران کنند. با اسپور، استارت آپی که از هوش مصنوعی برای کمک به نیروگاه های بادی برای کاهش این خطر استفاده می کند، ملاقات کنید.

Spoor نرم افزاری است که با استفاده از یادگیری ماشینی، پرندگان را روی ویدیو تشخیص می دهد و در عین حال حرکت آنها را ضبط می کند و الگوهای پرواز آنها را پیش بینی می کند. Ask Helseth، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Spoor، به TechCrunch بيان کرد که مقررات دولتی در چندین کشور، مزارع بادی را ملزم به نظارت و ردیابی تأثیرات آنها بر پرندگان، به ویژه در مناطقی با گونه های در معرض خطر می کند، اما قبل از بینایی رایانه ای مجهز به هوش مصنوعی، وجود نداشت. یک راه خوب برای انجام آن

هلست گفت: "انتظارات از تنظیم کننده ها در حال رشد است، اما صنعت ابزار خوبی ندارد." بسیاری از مردم با دوربین های دوچشمی و سگ های آموزش دیده به میدان می روند تا بفهمند چند پرنده با توربین ها برخورد می کنند.»

هلسث بيان کرد که سیستم نظارت مستمر سایت های Spoor پیشرفت بزرگی را ارائه می دهد. مزارع بادی موجود می توانند از داده ها برای واکنش بهتر به الگوهای مهاجرت پرندگان استفاده کنند و می توانند توربین های بادی را در زمانی که پیش بینی می شود فعالیت پرندگان افزایش یابد، کند یا حتی متوقف کنند. شرکت‌ها همچنین می‌توانند از این فناوری برای نظارت بر سایت‌های بالقوه مزارع بادی و ارزیابی خطر آن‌ها برای جمعیت محلی پرندگان استفاده کنند.

هلست گفت: "مزرعه های بادی بسیار بزرگ هستند، صدها کیلومتر مربع، و تلاش برای استفاده از بینایی کامپیوتری برای نظارت بر هوا، یک چالش فناوری جالب است. " ما نیاز به ایجاد یک فناوری مقیاس پذیر داشتیم که بتواند پرندگان را شناسایی کند. این نوعی استفاده جدید از بینایی رایانه و خط لوله داده خودمان است. »

این شرکت مستقر در اسلو، نروژ، به تازگی مبلغ 4 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله Futurum Ventures، Nysnø و VC Superorganism متمرکز بر تنوع زیستی جمع آوری کرده است. این دور همچنین شامل Ørsted Ventures، بازوی سرمایه‌گذاری Ørsted، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مزرعه بادی فراساحلی جهان بود.

Helseth بيان کرد که آنها علاقه ورودی را از بیش از 100 سرمایه گذار برای دور اولیه نشان دادند و با کسانی که تصمیم گرفتند با آنها همکاری کنند بسیار استراتژیک بودند. سوپرارگانیسم تنها شرکتی بود که با آن تماس گرفتند. کوین وب، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Superorganism، بيان کرد که این شرکت مدتی است که Spoor را ردیابی کرده است و از سرمایه گذاری هیجان زده شده است، زیرا Spoor کاملاً مطابق با تز Superorganism مبنی بر حمایت از شرکت هایی است که به سیاره کمک می کنند تا انتشار گازهای گلخانه ای صفر را بدون آسیب رساندن به طبیعت یا آسیب رساندن به آن انجام دهند. تنوع زیستی در این فرآیند

وب به TechCrunch گفت: "ما آنها را خیلی زود دیدیم و در مدتی که آنها را شناختیم، آنها شروع به کار با بزرگترین توسعه دهندگان مزارع بادی روی کره زمین کردند." آسک و تیمش فوق العاده خوب استخدام کرده اند. رک و پوست کنده از پیشرفتی که آنها در ساختن تیم کرده بودند متحیر شدیم."

شروع کار اسپور در نروژ یک عامل مفید در پیشرفت شرکت بود زیرا نروژ دارای یک برنامه پیشرفته مزرعه بادی است. هلست گفت، علاوه بر این، اروپا در مقایسه با ایالات متحده از انرژی بادی قوی تری استفاده می کند. اما این شرکت چشم خود را به گسترش در ایالات متحده معطوف کرده است که باید برای خودش یک درآمد بادآورده باشد.

دولت ایالات متحده یک هدف تهاجمی برای رسیدن به 30 گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی تا سال 2030 دارد که فرصتی قوی برای شرکت هایی مانند Spoor فراهم می کند. هر شرکتی که می‌خواهد یک مزرعه بادی در ایالات متحده راه‌اندازی کند باید از دستورالعمل‌های خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده پیروی کند و مطمئن شود که مزارع بادی آن‌ها قوانینی مانند قانون گونه‌های در خطر انقراض یا قانون معاهده پرندگان مهاجر را نقض نمی‌کنند. رگولاتورها به ویژه در ایالات متحده در مورد چگونگی تأثیر توربین های بادی بر جمعیت عقاب طاس آمریکایی سختگیر هستند. هلسث اضافه کرد که او دیده است که مزارع بادی به دلیل مشکلاتی که در ارتباط با جمعیت پرندگان بومی است، به تعویق افتاده یا اصلا ساخته نشده اند.

Spoor تنها کسی نیست که از دید ماشینی هوش مصنوعی برای حل مشکل استفاده می کند. سایرین عبارتند از Woolnorth Renewables و Robin Radar.

با این حال، Helseth امیدوار است که Spoor بتواند به شکستن برخی از تنگناها کمک کند و عامل مثبت و رو به رشدی در پیشبرد صنعت باشد.

Helseth گفت: "ما هنوز یک شرکت کوچک هستیم، اما ما از سراسر جهان علاقه داریم، صنعت تشنه راه حل های ما است. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است