متن خبر

سرسخت‌ترین رقیب سامسونگ از تراشه ذخیره‌سازی موبایلی رونمایی می‌کند که تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها را سریع‌تر می‌کند – SK Hynix ادعا می‌کند که فناوری ZUFS آن استنتاج هوش مصنوعی محلی را بدون مصرف منابع بیشتر تقویت می‌کند.

سرسخت‌ترین رقیب سامسونگ از تراشه ذخیره‌سازی موبایلی رونمایی می‌کند که تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها را سریع‌تر می‌کند – SK Hynix ادعا می‌کند که فناوری ZUFS آن استنتاج هوش مصنوعی محلی را بدون مصرف منابع بیشتر تقویت می‌کند.

شناسهٔ خبر: 471885 -




ZUFS 4.0
(اعتبار تصویر: SK Hynix)

SK Hynix، یکی از بزرگ‌ترین رقبای سامسونگ ، اخیراً اعلامیه‌های مهمی را ارائه کرده است، از جمله برنامه‌هایی برای ساخت بزرگترین کارخانه تولید تراشه در جهان ، و همکاری با TSMC برای تولید نسل بعدی حافظه با پهنای باند بالا، معروف به HBM4.

آخرین اقدام این شرکت توسعه نسل بعدی راه حل NAND موبایل به نام Zoned UFS (ZUFS) 4.0 است که برای هوش مصنوعی روی دستگاه در دستگاه های تلفن همراه، به ویژه گوشی های هوشمند بهینه شده است.

فناوری ZUFS داده های تولید شده از گوشی های هوشمند را در مناطق مختلف بر اساس ویژگی های آنها طبقه بندی و ذخیره می کند. برخلاف UFS سنتی، ZUFS 4.0 داده‌ها را با اهداف و فرکانس‌های مشابه گروه‌بندی و ذخیره می‌کند، که ظاهراً سرعت سیستم‌عامل دستگاه را افزایش می‌دهد و کارایی کلی ذخیره‌سازی را بهبود می‌بخشد.

تولید ZUFS

SK Hynix ادعا می‌کند که ZUFS همچنین زمان مورد نیاز برای اجرای یک برنامه از گوشی هوشمند در استفاده طولانی مدت را تا 45 درصد در مقایسه با UFS معمولی کاهش می‌دهد. با افزایش بیش از چهار برابری مشکل کاهش عملکرد خواندن و نوشتن، طول عمر محصول نیز 40 درصد افزایش یافت.

SK Hynix می گوید ZUFS 4.0 با مشخصات JEDEC مطابقت دارد و تولید انبوه تراشه در سه ماهه سوم آغاز خواهد شد.

Ahn Hyun، رئیس کمیته NS در SK Hynix، اظهار داشت که مشتریان خواستار راه‌حل‌های حافظه با کیفیت بالاتر هستند، زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری تمرکز خود را به سمت توسعه محصولات روی دستگاه که شامل برنامه‌های هوش مصنوعی مولد خودشان هستند، تغییر می‌دهند. او بيان کرد که این شرکت "به کار در جهت تقویت رهبری خود به عنوان برترین ارائه دهنده حافظه هوش مصنوعی جهانی با ارائه راه حل های NAND با کارایی بالا که چنین الزامات بالاتری را در زمان مناسب برآورده می کند، ادامه خواهد داد و در عین حال مشارکت قوی تری با شرکت های پیشرو ICT ایجاد می کند."

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است