متن خبر

گوگل فیلتر جستجوی «وب» را برای نشان دادن پیوندهای متنی قدیمی با انتشار هوش مصنوعی اضافه می کند

گوگل فیلتر جستجوی «وب» را برای نشان دادن پیوندهای متنی قدیمی با انتشار هوش مصنوعی اضافه می کند

شناسهٔ خبر: 471651 -




همانطور که گوگل خود را برای عصر هوش مصنوعی اصلاح می کند و مروری بر هوش مصنوعی در نتایج جستجوی خود ارائه می دهد، این شرکت در حال معرفی روش جدیدی برای فیلتر کردن لینک های مبتنی بر متن است. با فیلتر جدید «وب» که در بالای صفحه نتایج ظاهر می‌شود، کاربران می‌توانند پیوندهای متنی را به روشی که امروزه برای تصاویر، ویدیوها، اخبار یا خرید فیلتر می‌کنند، فیلتر کنند.

این خبر روز سه‌شنبه از طریق پستی در X در میان کنفرانس توسعه‌دهندگان شرکت، Google I/O اعلام شد، جایی که این شرکت با اخبار نتایج جستجوی سازمان‌دهی‌شده با هوش مصنوعی و مرورهای کلی هوش مصنوعی در جستجو و موارد دیگر، تغییرات گسترده‌ای را در گوگل ایجاد کرد.

ما یک فیلتر جدید «وب» راه‌اندازی کرده‌ایم که فقط پیوندهای مبتنی بر متن را نشان می‌دهد، درست مانند فیلتری که ممکن است برای نمایش انواع دیگر نتایج، مانند تصاویر یا ویدیوها، انجام دهید. این فیلتر در بالای صفحه نتایج در کنار فیلترهای دیگر یا به عنوان بخشی از گزینه "بیشتر" ظاهر می شود که امروز در دسترس است… pic.twitter.com/tIUy9LNCy5

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 14 مه 2024

به گفته گوگل، بسته به درخواست شما، فیلتر جدید "وب" یا در بالای صفحه نتایج یا به عنوان بخشی از گزینه "بیشتر" ظاهر می شود.

این راه‌اندازی تأییدی است که گاهی اوقات مردم می‌خواهند فقط پیوندهای متنی را به صفحات وب نشان دهند - پیوندهای آبی کلاسیک که امروزه اغلب در درجه دوم اهمیت قرار دارند زیرا Google یا در پانل‌های دانش اطلاعاتی خود به این سؤال پاسخ می‌دهد یا اکنون از طریق آزمایش‌های هوش مصنوعی. .

به حساب Google SearchLiaison X اشاره می‌کند: «ما این را پس از شنیدن برخی از مواقعی که ترجیح می‌دهند فقط پیوندهای صفحات وب را در نتایج جستجوی خود ببینند، اضافه کرده‌ایم، مثلاً اگر به دنبال متنی با فرم طولانی‌تر هستند. اسناد، استفاده از دستگاهی با دسترسی محدود به اینترنت، یا کسانی که فقط نتایج مبتنی بر متن را ترجیح می‌دهند که جدا از آپشن های جستجو نشان داده شوند.» "اگر در آن گروه هستید، لذت ببرید!"

گوگل همچنین تصریح کرد که در دستگاه های تلفن همراه، به طور پیش فرض فیلتر جدید «وب» را در کنار فیلترهای دیگر نشان می دهد، بدون اینکه کاربران مجبور شوند به منوی «بیشتر» مراجعه کنند. در همین حال، در دسکتاپ، گوگل فیلترهایی را نشان می دهد که به نظر می رسد بیشتر مرتبط با نتایج جستجو هستند.

گوگل بيان کرد که این ویژگی امروز و فردا برای کاربران جهانی ارائه خواهد شد.

خبر فیلتر «وب» احتمالاً باعث ایجاد بحث‌هایی می‌شود، به‌ویژه در میان انبوه سئو، که در طول تاریخ برای بهینه‌سازی لینک‌هایشان برای نمایش در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای یک اصطلاح خاص کار کرده است. اما این نوع دستکاری سئو احتمالاً باعث شده است که گوگل نسبت به روزهای اولیه، زمانی که الگوریتم PageRank آن توسط متخصصان جستجو بازی نمی شد، بسیار کمتر مفید باشد.

این حرکت همچنین شرط بزرگی است که در آینده جستجو لزوماً پیوندهایی به وب سایت ها نخواهد بود. در عوض، پاسخ‌هایی که کاربر به دنبال آن است ممکن است اشکال دیگری از محتوا یا حتی پاسخ‌های هوش مصنوعی با منابع ذکر شده برای کسانی باشد که علاقه مند به جستجوی بیشتر هستند. اینکه چگونه همه این تغییرات در صنایعی که به کلیک‌ها و بازدیدکنندگان متکی هستند، انجام خواهد شد، باید دید.

ما در حال راه اندازی یک خبرنامه هوش مصنوعی هستیم! برای شروع دریافت آن در صندوق ورودی خود از 5 ژوئن اینجا ثبت نام کنید.

درباره Google I/O 2024 در TechCrunch بیشتر بخوانید

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است