متن خبر

افسر ارشد پایداری SAP علاقه ای به وادار کردن شرکت شما به انجام کار درست ندارد

افسر ارشد پایداری SAP علاقه ای به وادار کردن شرکت شما به انجام کار درست ندارد

شناسهٔ خبر: 470890 -




سوفیا مندلسون، افسر ارشد پایداری SAP از سپتامبر مشغول به کار بوده است، اما حرفه او واقعاً به سال‌های لیسانس او ​​در هاروارد بازمی‌گردد، زمانی که او در مورد پایداری تحصیل می‌ کرد. او از زمان اولین کارش در چین، ارتباط بین رفاه و پایداری را مشاهده کرد.

مندلسون به TechCrunch گفت: «من یک دقیقه قبل از اینکه خوب باشد، در پایداری بودم. زمانی که آن را EHS [بهداشت و ایمنی محیطی] نامیدیم، پایداری را شروع کردم و سپس آن را در CSR [مسئولیت اجتماعی شرکتی] اجرا کردیم. و سپس، البته، به سمت آنچه که امروز از پایداری مدرن می دانیم، رفتیم.»

او می گوید که در واقع به پایداری و کمک به محیط زیست معتاد شده است. این تا حدودی به دلیل اولین تجربه شغلی بود، دیدن افرادی که بهای زیادی را برای تحرک بالا به شکل آلودگی شدید می پردازند.

"من در مورد معاشرت با افرادی صحبت می کنم که هرگز طلوع خورشید را ندیده اند زیرا آلودگی بسیار غلیظ است. افرادی که شخصاً در کارخانه هایی که کالاهایی را برای صادرات به ایالات متحده می ساختند، دچار خونریزی بینی، سردرد، تب ناشی از آلودگی، استفراغ ناشی از گوگرد، مشکلات کیفیت هوا شده بودند.

اما مندلسون متوجه شد که اگر شرکت‌ها تغییر کنند، به دلایل نوع دوستانه نخواهد بود. باید انگیزه های اقتصادی وجود داشت تا مردم بخواهند تغییر کنند. کارگران خواهان تحرک رو به بالا بودند، شرکت‌ها سود بالا، سرمایه‌گذاران سود عالی و مصرف‌کنندگان خواهان دسترسی سریع به کالاهای ارزان بودند. او می‌دانست که هرگونه ابتکار پایداری مستلزم ایجاد انگیزه در شرکت‌هایی است که آلاینده‌ها را تولید می‌کنند، در حالی که بر سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان یا کارگران تأثیر زیادی نمی‌گذارد.

این یک عمل متعادل کننده سخت باقی می ماند، کاری که او حرفه خود را بر اساس آن بنا کرده است و هنوز هم در حال یادگیری مسیریابی است.

"من هرگز از کسی نخواستم که اهمیت دهد. من از آنها می‌خواستم که فراتر از سه‌ماهه‌ی فوریه، عوامل خارجی، ریسک‌ها و فرصت‌های کم‌ارزش‌شده را در ترازنامه‌شان در نظر بگیرند.» این به این معنا نیست که به صورت مبادله‌ای به مشکل نگاه می‌کند، بلکه تشخیص او این است که شما نمی‌توانید منتظر بمانید تا شرکت‌ها مشکل را صرفاً از دریچه مسئولیت اجتماعی ببینند.

مندلسون در طول سال‌ها چندین نقش افسر ارشد پایداری را بر عهده گرفته است، از جمله در JetBlue و Cognizant، اما او اکنون یک ضرورت مالی را در آنجا می‌بیند. او گفت: «این نوشته روی دیوار است، زیرا ما چندین بار در مورد پایداری تکرار شده‌ایم. این کار به عنوان محیط زیست یا خوب بودن شروع شد و به یک مورد تجاری انرژی تبدیل شد. اکنون او می بیند که با نگرانی فزاینده در مورد شفافیت، دارایی های سرگردان و ریسک آب و هوای فیزیکی که می تواند تأثیر مستقیم بر سرمایه گذاری ها داشته باشد، مستقیماً به حوزه سرمایه گذاران حرکت می کند.

او معتقد است که این یک نقطه عطف است. او گفت: «اساساً سرمایه‌گذاران به هیئت‌مدیره‌ها گفته‌اند، شما با خطرات فیزیکی و انتقالی مواجه هستید - فیزیکی برای کارمندان و زنجیره تأمین شما - و این به کتاب‌های شما منتقل می‌شود. و این اقدام فراتر از استراتژی‌های انتشار مطبوعاتی را مجبور کرده است تا مشاورانی را برای آموزش هیئت‌ها در مورد چگونگی محافظت از شرکت در برابر خطرات منفی آشکار تغییرات آب و هوایی دعوت کنند.

او همچنین می‌داند که عضویت در SAP هر دو بخشی از مشکل یک شرکت با فناوری پیشرفته است، اما به مدیریت زنجیره تامین اکثر شرکت‌ها در همان سیستم‌ها نیز کمک می‌کند. او به دنبال راهی برای استفاده از تمام داده‌های موجود در برنامه‌های SAP است تا به شرکت‌ها کمک کند تا به شیوه‌ای پایدارتر رفتار کنند.

چگونه می‌توانید 87 درصد تجارت جهانی جهان را که به صورت روزانه از طریق سیستم SAP انجام می‌شود، در نظر بگیرید و به آن مشتریان کمک کنید تا از منابع سازمانی و نرم‌افزار برنامه‌ریزی خود برای انتقال به این مدل‌های تجاری که همه ما روی کاغذ بیان کرده‌ایم استفاده کنند؟»

برای این منظور، او می گوید یکی از چیزهایی که او را به SAP جذب کرد، تعهد خود به پایداری بود. این شامل تعهد به خنثی بودن کربن تا سال 2030 است، یعنی دو دهه کامل جلوتر از اهداف اصلی شرکت. همچنین ابزارهایی مانند برج کنترل پایداری را برای کمک به مشتریان در جمع آوری داده ها و ردیابی پیشرفت به سمت اهداف پایداری خود ارائه می دهد.

این شرکت چگونه بوده است؟ SAP در گزارش عملکرد زیست‌محیطی 2023 خود گزارش داد که در عملیات‌های خود، که شامل گرمایش و سرمایش، استفاده از خودروهای شرکتی و برق مورد استفاده در ساختمان‌ها و مراکز داده‌اش می‌شود، به انتشار خالص کربن صفر رسیده است. شایان ذکر است که این امر عمدتاً از طریق ترکیبی از گواهی‌های ویژگی انرژی تجدیدپذیر خریداری شده (EACs)، انرژی تجدیدپذیر خود تولید شده و جبران کربن به این هدف رسیده است.

جبران کربن، در حالی که راهی برای متعادل کردن آلاینده ها ارائه می دهد، سابقه متفاوتی دارد. برخی از منابع مالی به پروژه هایی که شفاف و به درستی نظارت می شوند، انتقال می دهند. اما بررسی‌ها نشان داده است که بسیاری از پروژه‌ها مقدار کربنی را که جذب می‌کنند، بیش از حد برآورد می‌کنند، گاهی اوقات تا 90 درصد، در حالی که به نظر می‌رسد برخی دیگر کلاهبرداری‌های آشکار هستند.

به اعتبار خود، SAP او میگوید که فقط در پروژه‌هایی با رتبه‌بندی بالا سرمایه‌گذاری می‌کند، اگرچه نسبت هدف خالص صفر خود را که توسط جبران کربن پوشش داده می‌شود، فاش نمی‌کند. مجموع انتشار گازهای گلخانه ای که شرکت از طریق پروژه ها و اعتبارات کربن جبران می کند 215000 تن است که تقریباً به طور مساوی بین جبران خسارت خریداری شده از اشخاص ثالث و سرمایه گذاری های انجام شده در Livelihoods Carbon Funds تقسیم می شود.

در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها انتخاب چندانی ندارند، زیرا بسیاری از عملیات‌ها یا فروشندگان آماده حذف سوخت‌های فسیلی نیستند، و مشتریان SAP طیف وسیعی از مشاغل در سراسر جهان دارند. به نظر می رسد SAP به شدت به جبران کربن وابسته است، تا حدی به این دلیل که اکثر انتشارات آن تحت محدوده 3 قرار می گیرد، که آلودگی تولید شده توسط محصولات یا خدمات شرکت را پوشش می دهد اما خارج از کنترل شرکت است. در مورد SAP، این شامل مواردی مانند پروازهایی است که کارمندان برای ملاقات با مشتریان انجام می‌دهند، یا مشتریان انرژی که روی سرورهایی که نرم‌افزار آن را اجرا می‌کنند، خرج می‌کنند.

اگر جهان جبران کربن متحول شود، به نظر می‌رسد که مدیریت انگیزه‌ای برای دنبال کردن آن دارد. اهداف سالانه انتشار کربن بخشی از فرمول شرکت برای تعیین غرامت کوتاه مدت مدیران است، اگرچه این انگیزه نسبتاً کوچک 6.67 درصد از فرمول کل باقی مانده است.

تجربه خود SAP نشان می‌دهد که با توجه به ابزارهایی که در دسترس آن‌ها و مشتریانشان است، چقدر سخت است که مرز بین پایداری و سودآوری را طی کنید. در حالی که شرکت ها همیشه به دنبال بهترین منافع مالی خود هستند، زیرا آنها متوجه می شوند که پایداری تجارت خوبی است، این برای ما و کره زمین بهتر است. همانطور که هولگر مولر، تحلیلگر Constellation Research او میگوید ، جذب مشتریان و تامین‌کنندگان به‌ویژه در خارج از اروپا، چالشی است.

"بزرگترین چالش برای او این است که مشتریان غیراروپایی را در مورد این موضوع هیجان زده کند و چیزی فراتر از انطباق با آنها بپذیرد. ما خواهیم دید که چگونه پیش خواهد رفت.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است