متن خبر

Meesho، یک پلت فرم تجارت اجتماعی هند با 150 میلیون کاربر تراکنش، 275 میلیون دلار جمع آوری می کند.

Meesho، یک پلت فرم تجارت اجتماعی هند با 150 میلیون کاربر تراکنش، 275 میلیون دلار جمع آوری می کند.

شناسهٔ خبر: 470784 -




شرکت میشو، یک استارتاپ پیشرو تجارت الکترونیک در هند با حدود 150 میلیون کاربر در حال تراکنش، 275 میلیون دلار را در دور جدید تامین مالی به دست آورده است.

افراد آشنا به این موضوع به TechCrunch گفتند که بودجه جدید بخشی از یک دور مالی بزرگتر است که احتمالاً شامل تراکنش های ثانویه و افزایش بیش از 500 میلیون دلاری می شود.

این استارتاپ که مقر آن در بنگلور است، که یک پلتفرم تجارت اجتماعی را اداره می کند، حدود 3.9 میلیارد دلار در این دور ارزش گذاری شده است، مردم خواستند نامشان فاش نشود زیرا رایزنی ها همچنان ادامه دارد. این استارت آپ که تا به امروز بیش از 1.2 میلیارد دلار جذب کرده است، در آخرین بار در سپتامبر 2021، 4.9 میلیارد دلار ارزش داشت.

سرمایه‌گذارانی از جمله WestBridge Capital و Norwest Venture Partners در تلاش برای ورود به Meesho بوده‌اند. وست بریج سال گذشته سهام میشو را از Venture Highway، یک حامی اولیه خرید. این شرکت متا، Fidelity، Peak XV، Prosus Ventures، B Capital و SoftBank را از جمله حامیان خود می‌داند.

روزنامه هندی اکونومیک تایمز برای اولین بار از بودجه جدید خبر داد.

میشو یکی از سریع ترین استارتاپ های تجارت الکترونیک در حال رشد در کشور است. تحلیلگران Bernstein در اوایل سال جاری تخمین زدند که GMV با نرخ اجرا بیش از 5 میلیارد دلار بود.

میشو با اجناس با قیمت های جذاب، متنوع و بدون برند، توجه هندی های آگاه به ارزش را با موفقیت به خود جلب کرده است. به نظر می رسد ارزش پیشنهادی این استارت آپ در بین مشتریان کم درآمد تا متوسط ​​که بخش عمده ای از طبقه مصرف کننده هند را تشکیل می دهند، به خوبی بازتاب می یابد.

جفریز در یادداشت اخیر خود خطاب به مشتریان خود نوشت، می‌شو با 440000 فروشنده سالانه و بیش از 120 میلیون فهرست، دارای یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌ای از کالاها در پلتفرم‌های مختلف است که مطابق با ترجیحات پیچیده و ناهمگون بازار هند است.

پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک سنتی در هند عمدتاً بر مصرف‌کنندگان با درآمد بالا و تامین‌کنندگان برند متمرکز شده‌اند که منجر به میانگین ارزش سفارش (AOV) بسیار بالاتر از 1000 روپیه (حدود 12 دلار) شده است. در مقابل، AOV میشو معمولا زیر 350 روپیه است.

"الگوریتم میشو با در نظر گرفتن چندین عامل از جمله رتبه بندی فروشنده، رتبه بندی محصول، نظرات مشتریان، رفتار خرید قبلی مشتریان، محبوبیت محصول و غیره، فهرست ها را اولویت بندی می کند. پس ، قیمت گذاری نیز بر قابلیت کشف یک فهرست محصول در بازار تاثیر می گذارد." تحلیلگران جفریز نوشتند.

«هزینه‌های تکمیل Meesho بسیار کمتر از همتایان است، که به پلتفرم اجازه می‌دهد تا قیمت‌های پایین‌تری را به مشتری در مقابل رقابت ارائه دهد. به منظور کاهش هزینه ها، میشو از یک مدل دارایی سبک پیروی می کند و تحویل را برون سپاری می کند. میشو تقریباً نیمی از محموله سالانه 3PL تدارکات الکترونیکی هند را در اختیار دارد.

اما رقابت در حال داغ شدن است. آمازون هند اخیرا بازار را راه اندازی کرده است، یک "فروشگاه ویژه" که دارای محصولات مد و سبک زندگی مقرون به صرفه و مد روز است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است