متن خبر

اینتل به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند در مورد پردازنده‌های Core i9 پیشرفته که در حال خراب شدن هستند – و زمان آن فرا رسیده است

اینتل به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند در مورد پردازنده‌های Core i9 پیشرفته که در حال خراب شدن هستند – و زمان آن فرا رسیده است

شناسهٔ خبر: 470103 -




دستی <a href= که Intel Core i9-14900K را در دست دارد" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LgfVpLfFazrk9dQBwk5yCK.jpg">
(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)

اینتل در نهایت بیانیه‌ای در رابطه با مشکلات پردازنده‌های نسل سیزدهم و نسل چهاردهم خود که مشکلات پایداری و خرابی در حین بازی برای برخی از دارندگان CPU دارند، ارائه کرده است.

آیا اینتل قبلاً بیانیه رسمی منتشر نکرده است؟ نه برای مصرف‌کنندگان - ما به تازگی صحبت‌هایی را شنیده‌ایم که به شرکای سخت‌افزاری منتقل می‌شود - اما اکنون، این توصیه را مستقیماً به خریداران آسیب‌دیده این پردازنده‌های Core i9 Raptor Lake Refresh و Raptor Lake ارائه می‌کنیم.

کمی پرشور است، پس کفش‌های پیاده‌روی خود را بپوشید و در پاراگراف‌های ارائه شده پرسه بزنید.

اینتل به ما او میگوید (از طریق Tom's Hardware ): «چندین سازنده مادربرد پروفایل‌های BIOS را با عنوان «Intel Baseline Profile» منتشر کرده‌اند. با این حال، این پروفایل‌های BIOS با توصیه‌های «تنظیمات پیش‌فرض اینتل» که اینتل اخیراً در مورد مشکلات ناپایداری گزارش‌شده در پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم K SKU با شرکای خود به اشتراک گذاشته است، یکسان نیست.

به نظر می‌رسد این تنظیمات BIOS «Intel Baseline Profile» مبتنی بر راهنمایی‌های تحویل انرژی است که قبلاً توسط اینتل برای سازندگان ارائه شده بود و گزینه‌های مختلف تحویل انرژی برای پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم K SKU را بر اساس قابلیت‌های مادربرد توصیف می‌کردند. اینتل به تولیدکنندگان مادربرد توصیه نمی‌کند از تنظیمات انتقال برق «پایه» روی بردهایی با قابلیت مقادیر بالاتر استفاده کنند.

«تنظیمات پیش‌فرض اینتل» ترکیبی از آپشن های انتقال حرارت و توان به همراه مجموعه‌ای از پروفایل‌های احتمالی تحویل برق بر اساس قابلیت‌های مادربرد است. اینتل به مشتریان توصیه می کند که بالاترین مشخصات تحویل انرژی را که با هر طراحی مادربرد جداگانه سازگار است، اجرا کنند، همانطور که در جدول زیر ذکر شده است.

خب! حالا شما مالک آن هستید. آیا می‌خواهید ترجمه به نسخه بسیار کوتاه‌تری تقطیر شود؟ در اینجا آمده است: "شما تنظیمات برق "پایه" توصیه شده توسط سازنده مادربرد شما را اخیراً می دانید؟ از آنها استفاده نکنید، از تنظیمات "پیش فرض" اینتل همانطور که در جدول زیر توضیح داده شده است استفاده کنید.

محدودیت های قدرت اینتل Core i9

(اعتبار تصویر: اینتل)

تجزیه و تحلیل: مادربرد مهم است

به نظر می رسد طولانی و کوتاه آن این است که اینتل توصیه می کند که از تنظیمات "پایه" توصیه شده جلوگیری کند، زیرا سازندگان مادربرد کارها را بیش از حد انجام داده اند و تنظیمات برق را بیش از حد به عقب کشیده اند (که منجر به کاهش عملکرد قابل توجه می شود همانطور که در این مقاله مشاهده کردیم. برخی موارد ).

Team Blue در عوض تنظیمات پیش‌فرض را برای کسانی که مادربردهای پایین‌تری دارند توصیه می‌کند، اما همانطور که تام او میگوید ، این مورد برای بردهای پریمیوم صدق نمی‌کند. مادربردهای رده بالا را می‌توان سخت‌تر فشار داد، زیرا دارای قطعات، کیفیت ساخت و امکانات لازم برای استفاده از آن هستند به همین دلیل است که اینتل توصیه می‌کند از «بالاترین مشخصات تحویل انرژی سازگار با مادربرد شما» استفاده کنید.

این بدان معناست که می‌توانید با پروفایل‌های Performance یا Extreme (سریع‌تر، اما پرقدرت‌تر) روی مادربردهای پریمیوم اجرا کنید، اما برای کسانی که تلاشی استاندارد دارند، به پیش‌فرض توصیه‌شده اینتل (نه «پایه» که خیلی زیاد است، پایبند باشید. در استفاده از قدرت رام کردن، ظاهرا).

سردرگم؟ خوب، برخی از مردم ممکن است خوب باشند. برای کسانی که مادربردهای ممتاز گفته شده را دارند، جدول بالا تنظیماتی را که می‌خواهید به صورت دستی تنظیم کنید، توضیح می‌دهد.

با این حال، کسانی که کمتر به فناوری آشنایی دارند، احتمالاً نمی‌خواهند در بایوس در تلاش برای انجام درست این تنظیمات مختلف باشند. با این حال، هر کسی که یک مادربرد رده بالا و CPU Core i9 داشته باشد، به احتمال زیاد، یک علاقه‌مند به رایانه‌های شخصی خواهد بود که با چنین چیزهایی راحت است، اما با این حال - ما نباید فرضیات کلی داشته باشیم.

همه اینها نسبتاً ناامید کننده بوده است، اما در نهایت، اگر هنوز مطمئن نیستید که با پردازنده Core i9 خود چه کاری انجام دهید، به نمایه پیش فرض ذکر شده پایبند باشید و روشی امن تر از متأسفانه را در پیش بگیرید.

در حالی که اینتل تقصیر را قاطعانه به گردن سازندگان مادربرد برای این مشکلات انداخته است، غول تراشه هرگز مشخص نکرد که آیا عوامل دیگری در اینجا دخیل هستند یا خیر. ما فرض می کنیم که نه، یا حداقل این استنباط است.

ما نیز هیچ نوع عذرخواهی نگرفته ایم - که با توجه به بازی سرزنش که ظاهراً در حال انجام است، شاید تعجب آور نباشد. اما حداقل، ما قصد داریم کمی «بابت تأخیر» متاسفیم که این پیام رسانی چقدر در رساندن به مصرف کنندگان کند بوده است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است