متن خبر

هیوندای یک میلیارد دلار برای استارتاپ موشنال AV افزایش می دهد و الون تیم سوپرشارژر تسلا را از برق جدا می کند

هیوندای یک میلیارد دلار برای استارتاپ موشنال AV افزایش می دهد و الون تیم سوپرشارژر تسلا را از برق جدا می کند

شناسهٔ خبر: 469451 -




به بازگشت خوش آمدید t o TechCrunch Mobility - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.

قبل از اینکه به همه اخبار بپرم - و پسر خیلی چیزها بود! - یک به روز رسانی مهم برای همه شما خوانندگان دوست داشتنی دارم. TechCrunch Mobility به پنجشنبه ها منتقل می شود! این همان خبرنامه ای خواهد بود که مملو از اخبار و اطلاعات در مورد این بخش است، اما صبح پنجشنبه در صندوق های ورودی شما قرار می گیرد. در اینجا به صورت رایگان ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید!

استارت‌آپ فیسکر برای «حفظ پول نقد» با نزدیک‌تر شدن ورشکستگی، کارمندان بیشتری را اخراج کرد. شرکت حمل و نقل سواری Ola حدود 180 شغل را اخراج کرد و تنها چهار ماه پس از انتصاب او به این سمت، همنت بخشی، مدیر اجرایی خود را برکنار کرد. و شرکت لیدار Luminar نیروی کار 700 نفری خود را به عنوان بخشی از بازسازی برای اتخاذ یک مدل تجاری "سبک دارایی" 20 درصد کاهش داد.

اوه، و سپس ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا ، تیم شبکه جهانی سوپرشارژر این خودروساز را از بین برد. این تصمیم گیج کننده درست زمانی انجام می شود که رانندگان غیر تسلا به شبکه دسترسی پیدا می کنند.

این بدان معنا نیست که کل بخش حمل و نقل توسط ابرهای طوفانی اقتصادی احاطه شده بود. لحظات روشن تری نیز وجود داشت. بیایید آن را تحلیل کنیم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

در نتیجه حذف سوپرشارژر بزرگ تسلا، ما با چندین پرنده کوچک ، از جمله پرندگانی که بیکار شدند و افرادی که در خودروسازان دیگر کار می کردند، صحبت کرده ایم. همانطور که در بالا ذکر کردم، ایلان ماسک سازمان جهانی سوپرشارژر تسلا را با حدود 500 نفر نابود کرد. خودی ها در چندین خودروساز مختلف - که همگی از فناوری شارژ تسلا استفاده می کنند - گفتند که این اتفاق را نمی بینند. "شکه شدم" و "بهت زده" رایج ترین عباراتی بود که شنیدم.

در جبهه کارمندان، در ساعاتی که مستقیماً پس از اخراج دسته جمعی از کار می گذرد، ارتباط منابع انسانی وجود نداشت. برخی به من گفتند که آنها و همکاران سابقشان اطلاعاتی در مورد قطع همکاری دریافت نکرده اند و ارتباط به کلی قطع شده است. چند نفر از آن افراد تا روز جمعه ایمیل‌هایی را برای جدایی دریافت کرده بودند. همه افرادی که با آنها در ارتباط بودم هنوز در تلاش بودند تا بفهمند چرا ماسک تیم سوپرشارژر را حذف می‌کند - سازمانی که برای تسلا و فروش خودروهای الکتریکی آن ضروری است. دیگران حدس می زدند که فقط ایلان و شاید رئیس سابق تیم سوپرچارجر، ربکا تینوچی ، هرگز پاسخ را بداند.

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec در kirsten.korosec@techcrunch.com، Sean O'Kane در sean.okane@techcrunch.com یا Rebecca Bellan در rebecca.bellan@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معاملات!

پول ایستگاه

یک دقیقه از زمانی که شنیده‌ایم استارت‌آپ وسایل نقلیه خودران مقدار قابل توجهی پول جمع‌آوری می‌کند – یا اصلاً حیف است، می‌گذرد. همه چیز در این هفته تغییر کرد، زمانی که موشنال یک برد اساسی چند میلیون دلاری به دست آورد، با حسن نیت از هیوندای .

کل تعهدات هیوندای یک میلیارد دلار است، اما جزئیات مهمی وجود دارد. در اینجا نحوه خراب شدن آن آمده است. هیوندای به‌عنوان بخشی از یک معامله گسترده‌تر که شامل خرید شریک سرمایه‌گذاری مشترک Aptiv می‌شود، مستقیماً 475 میلیون دلار در موشنال سرمایه‌گذاری کرد. هیوندای 448 میلیون دلار دیگر را برای خرید 11 درصد از سهام مشترک Aptiv در موشنال هزینه می کند.

پیشینه سریع: موشنال در سال 2019 به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری بین هیوندای و آپتیو شکل گرفت. موشنال چندین سال گذشته را صرف فناوری خودروهای خودران خود کرده است و در راستای هدف راه‌اندازی یک سرویس روباتاکسی با استفاده از خودروهای بدون راننده هیوندای آیونیک 5 در سال 2024 کار کرده است. با نزدیک‌تر شدن موشنال و هیوندای، این شرکت‌ها برنامه‌های خود را در نوامبر اعلام کردند تا به صورت مشترک توسعه دهند. نسخه های آماده تولید رباتاکسی تمام الکتریکی Ioniq 5 - به نظر می رسد Aptiv شروع به درک محدودیت های مالی خود کرده است. تا ژانویه، کوین کلارک، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Aptiv اعلام کرد که شرکت به دلیل هزینه بالای تجاری سازی یک تجارت روباتاکسی و راه طولانی برای رسیدن به سود، علاقه مالکیت خود را در موشنال کاهش داده و تخصیص سرمایه به این سرمایه گذاری را متوقف خواهد کرد.

این تصمیم، اگرچه برای خودی های صنعت که با آنها صحبت کردم تعجب آور نبود، اما همچنان Motional و Hyundai را در یک نقطه حساس قرار می دهد. آیا هیوندای پیشرفت می کند؟ آیا سرمایه گذاران خارجی وارد عمل می شوند؟ هیوندای به تماس پاسخ داد.

سوال من این است که آیا موشنال با برکت هیوندای به دنبال سرمایه گذاران دیگری خواهد بود؟ همه اینها به این بستگی دارد که موشنال چقدر سرمایه دارد و اینکه آیا به دنبال همان اهداف روباتاکسی ادامه می دهد یا خیر. اگر چنین است، به نظر می رسد که شرکت در نهایت به سرمایه بیشتری نیاز خواهد داشت.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

LiNova Energy ، یک استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا که باتری‌های کاتدی پلیمری را توسعه می‌دهد، 15.8 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری A به رهبری کاتالوس کپیتال جمع‌آوری کرد که توسط Saft، یکی از شرکت‌های تابعه TotalEnergies، Chevron Technology Ventures و سندیکای سرمایه‌گذاران ملحق شد.

Rivian یک بسته تشویقی چشمگیر 827 میلیون دلاری از ایالت ایلینویز دریافت کرد، بودجه ای که برای ساخت خطوط تولید نسل بعدی خودروی برقی خود، R2 استفاده خواهد شد.

Viking Holdings ، اپراتور کشتی های تفریحی لوکس با حمایت شرکت سهامی خاص TPG و هیئت سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا، 1.54 میلیارد دلار در IPO خود جمع آوری کرد.

X Shore ، یک سازنده قایق برقی سوئدی که در سال 2016 تأسیس شد، 8.5 میلیون یورو بودجه جدید از چندین حامی ناشناس موجود، از جمله بنیانگذار کنراد برگستروم، جمع آوری کرد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تحقیقاتی را در مورد سیستم کمک راننده هندزفری فورد ، BlueCruise، پس از اینکه در دو تصادف اخیر که منجر به کشته شدن چندین نفر شد، فعال بود، آغاز کرد.

NHTSA یک حرکت بزرگ دیگر در این بخش انجام داد و یک استاندارد فدرال ایمنی خودروهای موتوری جدید را نهایی کرد که ترمز اضطراری خودکار، از جمله توانایی تشخیص و ترمز خودکار برای عابران پیاده را، استاندارد تمام خودروهای سواری و کامیون های سبک تا سپتامبر 2029 ایجاد می کند. بيان کرد پیش بینی می شود استاندارد ایمنی به میزان قابل توجهی تصادفات از عقب و عابر پیاده را کاهش دهد. اکنون، NHTSA فناوری مورد استفاده خودروسازان را انتخاب نمی کند. تعدادی از شرکت‌های کامپیوتر ویژن و لیدار با من تماس گرفتند تا متوجه شوند که چگونه می‌تواند برای مدل‌های تجاری آنها مفید باشد.

وسایل نقلیه خودران

تیم استیونز ، مشارکت‌کننده TC ما را به پشت صحنه اولین رویداد لیگ اتومبیلرانی خودمختار در ابوظبی می‌برد که یک ماشین خودران را در مقابل یک راننده فرمول 1 قرار داد. برداشت او؟ بله، مبارزاتی وجود داشت. او همچنین شاهد پیشرفت زیادی بود.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

سال گذشته را به یاد دارید زمانی که هنریک فیسکر با افتخار دو نمونه اولیه را معرفی کرد که برای منجنیق کردن استارت‌آپ خودروهای الکتریکی همنام خود در جریان اصلی طراحی شده بودند؟ خبرنگار TC شان اوکین متوجه شد که شرکت مهندسی که به توسعه این وسایل نقلیه کمک کرده است از فیسکر برای 13 میلیون دلار غرامت شکایت کرده است. بیشتر بخوانید تا در مورد این دعوی به علاوه چندین مورد دیگر اطلاعات کسب کنید.

چرخ های این هفته

اعتبار تصویر: Emme Hall

من این هفته چرخ را به Emme Hall ، مشارکت‌کننده TC چرخاندم تا درایو آزمایشی Acura ZDX Type S تمام الکتریکی جدید را انجام دهم. می‌توانید کل تحلیل را در اینجا بخوانید، به علاوه پیشنهاد می‌کنم ویدیوی او را از هندزفری سیستم پیشرفته کمک راننده در خودرو تماشا کنید. برای کسانی که می‌خواهند قبل از خواندن طولانی‌تر، نگاهی کوتاه بیاندازند، در اینجا اصل مطلب آمده است.

سالن انتظار شادی و لذت را داشت. درعوض، بیشتر محرمانه بود. یکی از دلایلش اینج است. تایپ اس بیش از 6000 پوند وزن دارد. حتی اگر وزن به طور مساوی از جلو به عقب تقسیم شده باشد، برای دور زدن یک پیچ بسیار سنگین است. او فرمان سنگین را دوست داشت، اما بازخورد زیادی در کار نبود.

او نوشت: «گشتاور همیشه در خروجی از پیچ وجود دارد و چرخش بدنه کنترل می‌شود، با این حال من احساس لذت نمی‌کنم. چسبندگی، اما دیواره جانبی کم ارتفاع همراه با ترکیب لاستیکی سخت‌تر و مسطح تر به این معنی بود که سواری فقط یک لمس خشن بود.

تلاش هال برای یافتن یک SUV تمام الکتریکی که در میان پیچ و خم ها سرگرم کننده است، ادامه دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است