متن خبر

گوگل خواسته های اپیک از برد ضد انحصار خود را «غیرضروری» و «بسیار فراتر از محدوده» حکم خوانده است.

گوگل خواسته های اپیک از برد ضد انحصار خود را «غیرضروری» و «بسیار فراتر از محدوده» حکم خوانده است.

شناسهٔ خبر: 468906 -




در یک پرونده جدید، پس از اینکه دادگاه تشخیص داد گوگل در حال انجام اقدامات ضدرقابتی در فروشگاه Play خود است، گوگل از راه‌حل‌های پیشنهادی متعدد سازنده Fortnite Epic Games عقب‌نشینی می‌کند. پس از تصمیم هیئت منصفه در اواخر سال گذشته، دو طرف در مورد اینکه چگونه گوگل باید رفتار خود را با توجه به این حکم تغییر دهد، شکایت کردند. به نوبه خود، اپیک گیمز فهرست ی از درخواست‌ها را منتشر کرد که شامل دسترسی به کاتالوگ برنامه‌ها و بازی‌های پلی استور به مدت شش سال، امکان توزیع فروشگاه برنامه‌های خود در Google Play بدون کارمزد و موارد بسیار زیادی بود. بیشتر. همچنین می‌خواست به همه توافق‌ها، مشوق‌ها و معاملات و همچنین جریمه‌هایی که به Play Store یا Google Play Billing اجازه می‌دهد در مقابل رقبا دست برتر را به دست آورند، پایان دهد.

شکست غافلگیرکننده و سریع غول فناوری یک حکم تاریخی بود، به خصوص که Epic Games تا حد زیادی یک پرونده ضد تراست مشابه با اپل را که توسط هیئت منصفه محاکمه نشده بود، از دست داد. در دعوای Epic-Apple، دادگاه تصمیم گرفت اپل یک انحصارگر نیست، اما موافقت کرد که توسعه دهندگان باید بتوانند مشتریان خود را به روش های جایگزین برای پرداخت از طریق وب هدایت کنند. این پرونده در دیوان عالی کشور مورد تجدیدنظر قرار گرفت و دادگاه از رسیدگی به آن امتناع کرد و به حکم دادگاه بدوی اجازه داد.

در حالی که هیئت منصفه پرونده گوگل متقاعد شده بود که غول فناوری از قدرت بازار خود به روش‌های غیرقانونی استفاده می‌کند، نمی‌توان درباره مراحل بعدی تصمیم‌گیری کرد - این به قاضی بستگی دارد. پرونده جدید، همراه با پیشنهاد Epic، به اطلاع قاضی جیمز دوناتو در جلسه استماع برنامه ریزی شده در 23 می در مورد اقدامات بعدی برای کنترل قدرت گوگل کمک می کند.

Epic Games در ماه آوریل خواسته‌های خود را در یک دستور پیشنهادی که در اینجا یافت می‌شود، شرح داده بود. در سطح بالایی، Epic از Google می‌خواهد که به کاربران اجازه دهد بسته به اولویت خود، برنامه‌ها را از هر فروشگاه برنامه یا وب دانلود کنند. نمی‌خواهد Google بتواند OEM‌ها یا شرکت‌های مخابراتی را مسدود یا مجبور کند به نفع Google Play باشند. و نمی‌خواهد گوگل بتواند هزینه‌های اضافی را برای مسیریابی در فروشگاه Play اعمال کند، که Epic Games معتقد است که این یک عمل ضدرقابتی است.

سازنده Fortnite علاوه بر این از دادگاه خواسته است تا تغییرات دیگری را اعمال کند، از جمله دادن دسترسی Epic به کاتالوگ فروشگاه Play تا بتواند به‌روزرسانی‌های برنامه کاربران را بدون نمایشگرهای هشدار یا هزینه اضافی انجام دهد. به علاوه، Epic از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که بتوانند به کاربرانش بگویند که چگونه برای برنامه‌ها و خدمات خود در جاهای دیگر هزینه کنند و با انجام این کار چقدر می‌توانند صرفه‌جویی کنند. می‌خواهد الزام استفاده از «صورت‌حساب انتخاب کاربر» Google را که تنها یک تخفیف کوچک به توسعه‌دهندگانی که خود تراکنش‌های پرداخت را پردازش می‌کنند و موارد دیگر ارائه می‌کند، حذف کند.

البته گوگل در مورد نحوه اقدام دادگاه مخالف است.

ویلسون وایت، معاون امور دولتی و سیاست عمومی گوگل در بیانیه‌ای به خواسته‌های Epic اشاره کرد که بیش از حد و غیر ضروری است.

او گفت: «خواسته‌های Epic به حریم خصوصی، امنیت و تجربه کلی مصرف‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و سازندگان دستگاه‌ها آسیب می‌زند. پیشنهاد آنها نه تنها بسیار فراتر از محدوده حکم دادگاه اخیر ایالات متحده است - که ما آن را به چالش خواهیم کشید - بلکه به دلیل توافقی که سال گذشته با دادستان های کل ایالت از هر ایالت و مناطق مختلف به دست آوردیم، غیرضروری است. ما به دفاع جدی از حق خود برای یک مدل کسب و کار پایدار ادامه خواهیم داد که ما را قادر می سازد مردم را ایمن نگه داریم، با توسعه دهندگان برای نوآوری و رشد کسب و کار خود شریک شویم و اکوسیستم اندرویدی پر رونق را برای همه حفظ کنیم."

در حکمی که روز پنجشنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در کالیفرنیا ارائه شد، گوگل استدلال می کند که خواسته های Epic امنیت و حریم خصوصی کاربران را به خطر می اندازد زیرا توانایی آن را برای اجرای اقدامات اعتماد و ایمنی در مورد استفاده از فروشگاه های برنامه شخص ثالث از بین می برد. (اپل از استراتژی مشابهی برای مبارزه با مقررات مربوط به باز کردن فروشگاه App خود به روی رقابت نیز استفاده کرده است و گفته است که مسئول حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است. )

به علاوه، گوگل می گوید که باید به همه فروشگاه های برنامه شخص ثالث، بدون رضایت کاربر، بگوید که کاربر کدام برنامه ها را نصب کرده است. با این کار استفاده از برنامه های شخصی، از جمله در مناطق حساس مانند مذهب، سیاست یا سلامت، بدون قوانینی در مورد نحوه استفاده از آن داده ها، آشکار می شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد که Epic از آن می‌خواهد که محافظ‌های مربوط به برنامه‌های جانبی را حذف کند.

و در صورت شکست این استدلال‌ها، در تاکتیک دیگری، گوگل اشاره می‌کند که راه‌حل‌های پیشنهادی Epic مورد نیاز نیست، زیرا قبلاً با دادستان‌های کل ایالت توافق کرده بود که دیگر قراردادهای انحصاری گسترده‌ای را با توسعه‌دهندگان امضا نکند. پیشنهاد Epic علاوه بر این، Google را از همکاری با توسعه دهندگان برای ارائه محتوای انحصاری از طریق برنامه های Play Store جلوگیری می کند، که به گفته آن فرصت مهمی برای توسعه دهندگان است.

گوگل بيان کرد در نهایت، تسویه حساب ایالتی AG به هر فروشگاه اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا برای قرار دادن در دستگاه‌های اندرویدی رقابت کند، اما پیشنهاد Epic آن را از این فرآیند حذف می‌کند و رقابت را کاهش می‌دهد. بدون دخالت گوگل، فروشگاه های برنامه های رقیب قیمت پایین تری خواهند داد که بر حاشیه های OEM تأثیر می گذارد.

تصمیم آتی قاضی در مورد راه حل در این مورد، برای تماشا کردن جالب خواهد بود، زیرا زمینه را برای چگونگی انحصار فروشگاه‌های اپلیکیشن‌هایی که انحصارطلب تلقی می‌شوند باید برای رقابت بیشتر امتیاز بدهند، آماده می‌کند. اگرچه Epic در مبارزه خود با اپل شکست خورد، اما پرونده وزارت دادگستری علیه سازنده آیفون همچنان در جریان است، همانطور که شکایت آن با گوگل به دلیل ادعای انحصار جستجوی آن است. نتیجه این موارد تعیین خواهد کرد که با توجه به فقدان آشکار قانون در ایالات متحده برای حاکمیت در انحصارهای فناوری، تا چه حد قدرت غول های فناوری کنترل نشده باقی خواهد ماند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است