یک هدست جدید سامسونگ XR/VR طبق گفته خود سازنده عرضه میشود، و ما نمیتوانیم بیش از این هیجانزده باشیم تا ببینیم این رقیب بهاصطلاح Apple Vision Pro (هدست XR از اپل) در آستینهای خود چه خواهد داشت.
کوالکام تایید کرده است که تراشه جدید اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 آن هدست را تامین میکند، گوگل به نوعی کمک میکند (ما در بخش سیستمعامل/نرمافزار پیشبینی میکنیم)، و (در کمال تعجب) نمایشگرهای میکرو OLED ساخت سونی تنظیم شده تا بر اساس یک نشت اخیر مشخص شود. به احتمال زیاد مانند Vision Pro گران خواهد بود، اگرچه تا زمانی که سامسونگ به طور رسمی چیزی نگوید، ما دقیقاً نمی دانیم که چقدر هزینه دارد یا چه زمانی عرضه می شود.
امیدواریم برای دیدن هدست XR سامسونگ با آخرین شایعات مبنی بر عرضه آن در اواخر سال جاری بیشتر منتظر نمانیم – پیش از این گفته شده بود که هدست واقعیت مجازی سامسونگ ممکن است در کنار گلکسی Z Flip 6 عرضه شود. طبق شایعات در نیمه دوم سال 2024 عرضه می شود.
در زیر، مواردی از این قبیل را گردآوری کردهایم، چند نکته از اطلاعات رسمی که در اختیار داریم، و همچنین دانش صنعت خود را جمعآوری کردهایم تا شما را از قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات هدست سامسونگ XR/VR مطلع کنیم. ما همچنین تعدادی از آپشن های ی را که دوست داریم در نهایت در معرض دید عموم قرار گیرد، برجسته کردهایم.
هدست سامسونگ XR/VR: قیمت
تا زمانی که دستگاه به طور رسمی معرفی نشود، نمی دانیم هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ و گوگل چقدر هزینه خواهد داشت، اما بیشتر شایعات حاکی از آن است که مشخصات عالی دارد – پس انتظار قیمت عالی را داشته باشید.
برخی گزارشهای اولیه حاکی از آن بود که سامسونگ به دنبال چیزی در محدوده 1000 دلار / 1000 پوند / 1500 دلار استرالیا (درست مانند Meta Quest Pro ) است، اگرچه ممکن است برنامههای خود را تغییر داده باشد. پس از فاش شدن Apple Vision Pro، اعتقاد بر این است که سامسونگ به احتمال زیاد این دستگاه را به تاخیر انداخت تا آن را به رقیب بهتری از Vision Pro در چشم سامسونگ تبدیل کند - Vision Pro چشمگیر است، همانطور که می توانید از بررسی عملی Apple Vision Pro ما متوجه شوید.
اگر اینطور باشد، گجت واقعیت مجازی نه تنها ممکن است با مشخصات ویژن پرو مطابقت بیشتری داشته باشد، بلکه ممکن است قیمت اولیه ویژن پرو 3499 دلار (حدود 2725 پوند / 5230 دلار استرالیا) را نیز یا چیزی نزدیک به آن داشته باشد.
هدست XR/VR سامسونگ: تاریخ عرضه
مانند قیمت آن، ما هنوز هیچ چیز مشخصی در مورد تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی سامسونگ دریافتی نداریم. اما چند نشانه به یک اعلامیه در سال 2024 اشاره می کند - اگر نه یک انتشار در سال 2024.
ابتدا، تیزری بود که سامسونگ در فوریه 2023 فاش کرد و بيان کرد که با گوگل برای توسعه هدست XR همکاری می کند. تاریخ مشخصی برای اینکه چه زمانی بیشتر بشنویم مشخص نشده است، اما اگر این پروژه هنوز تا پایان پروژه فاصله زیادی داشته باشد، احتمالاً سامسونگ این خبر را اعلام نخواهد کرد. معمولاً یک سال یا بیشتر از تیزر یک افشای کاملتر اتفاق می افتد - پس در حدود فوریه 2024.
شایعه ای وجود داشت مبنی بر اینکه پروژه هدست واقعیت مجازی سامسونگ پس از معرفی ویژن پرو به تعویق افتاده است ، اگرچه منبع اظهار داشت که این هدست همچنان در سال 2024 - فقط در اواسط تا اواخر سال 2024 به جای فوریه - وارد بازار خواهد شد.
سپس معرفی چیپست Snapdragon XR2 Plus Gen 2 وجود دارد. کوالکام مایل بود سامسونگ و گوگل را به عنوان شرکای مورد استفاده از چیپست معرفی کند.
اگر هدست آن هنوز یک سال یا بیشتر از عرضه آن باقی مانده باشد، برجسته کردن این شرکا عجیب خواهد بود. اگر هدست XR/VR در سال 2025 یا بعد از آن عرضه می شد، ممکن است این شرکا ترجیح داده باشند با تراشه های نسل بعدی کار کنند. پس ، اگر تاریخ دقیقی در این سال نباشد، باز هم به فاش شدن سال 2024 اشاره خواهد کرد.
در نهایت، منابع متعددی نیز پیشنهاداتی مبنی بر عرضه هدست واقعیت مجازی سامسونگ به همراه گلکسی زد فلیپ 6 - گوشی تاشو سامسونگ که قرار است در سال 2024 نیز عرضه شود، ارائه شده است. به نظر می رسد در نیمه دوم سال 2024، هدست XR سامسونگ عرضه شود. ، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم.
هدست XR/VR سامسونگ: مشخصات
بسیاری از مشخصات هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ هنوز یک رمز و راز است و برخی از موارد فاش شده کمی عجیب به نظر می رسند. اولین مورد این است که ظاهرا از نمایشگرهای میکرو OLED عرضه شده توسط سونی به جای صفحه نمایش های ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد. طبق شایعات ، اندازه آن 1.3 اینچ با وضوح 3840 در 3552 پیکسل، نرخ تجدید 90 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیت خواهد بود.
برای مقایسه، نمایشگرهای Meta Quest 3 دارای رزولوشن 2064 x 2208 پیکسل در هر چشم، حالت آزمایشی نرخ تجدید 120 هرتز و حالت نرخ تجدید استاندارد 90 هرتز هستند.
فراتر از این، جزئیاتی مانند اندازه باتری، فضای ذخیره سازی و رم آن مشخص نیست. و همچنین چه طراحی را اتخاذ خواهد کرد - آیا شبیه ویژن پرو با نمایشگر خارجی، مانند Meta Quest 3 یا Quest Pro یا چیزی کاملاً جدید خواهد بود؟
اما ما یک چیز را می دانیم. (همانطور که پیشبینی کرده بودیم) روی تراشه کاملاً جدید Snapdragon XR2 Plus Gen 2 از Qualcomm اجرا میشود - نسخه بهروزرسانی شده چیپست مورد استفاده Meta Quest Pro و کمی قدرتمندتر از XR2 Gen 2 موجود در Meta Quest. 3 .
نتیجه این است که این پلتفرم اکنون می تواند از دو نمایشگر با وضوح 4.3K با سرعت 90 فریم در ثانیه پشتیبانی کند. همچنین میتواند بیش از ۱۲ ورودی دوربین مجزا را مدیریت کند که هدستهای VR برای ردیابی به آنها متکی هستند - از جمله کنترلکنندهها، اشیاء موجود در فضا و حرکات صورت - و دارای قابلیتهای هوش مصنوعی پیشرفتهتر، عملکرد GPU 2.5 برابر بهتر و Wi-Fi 7 ( و همچنین 6 و 6E).
آنچه قصد داریم از هدست جدید سامسونگ XR/VR ببینیم
1. هدست XR/VR سامسونگ برای اجرا بر روی سیستم عامل Quest
اخیراً با اعلام متا که سیستم عامل Horizon به هدستهای واقعیت مجازی شخص ثالث – که از دستگاههای Asus، Lenovo و Xbox شروع میشود – بسیار محتملتر شده است. برای کمک نرم افزار/سیستم عامل مانند گوشی های اندرویدی آن است.
اما پلت فرم Quest بسیار خوب است. تا به حال بهترین چیزی که در هدست های VR مستقل دیده ایم. تمیز، پر از ویژگیها و میزبان بهترین کتابخانه بازیها و برنامههای واقعیت مجازی است. تنها پلتفرمی که شاید بتواند آن را شکست دهد Steam است، اما این تنها برای افرادی است که میخواهند به یک رایانه شخصی متصل شوند.
با شراکت با متا، هدست سامسونگ از تمام این مزایا برخوردار خواهد شد و متا این فرصت را خواهد داشت که سیستم عامل خود را به عنوان ویندوز یا اندروید فضای محاسباتی فضایی تثبیت کند – که می تواند هم عالی و هم وحشتناک باشد.
2. برچسب قیمت (نسبتا) مقرون به صرفه
تاکنون تنها یک هدست واقعیت مجازی موفق اصلی وجود داشته است: Oculus Quest 2. دستگاه متا ساخت اکثریت قریب به اتفاق هدست واقعیت مجازی را در چند سال گذشته به خود اختصاص داده است ( که کل فروش تمام هدست های واقعیت مجازی Oculus قبلی را تحت الشعاع قرار می دهد. تنها در پنج ماه ) و این به یک چیز می رسد. خیلی ارزان است
عوامل دیگر (مانند یک بیماری همه گیر که همه را مجبور به داخل کرد) احتمالاً کمی کمک کرده است. اما اساسا، دریافت یک هدست واقعیت مجازی جامد با قیمت 299 دلار / 299 پوند / 479 دلار استرالیا یک پیشنهاد بسیار جذاب است. از نظر مشخصات میتواند بهتر باشد، اما به اندازه کافی خوب است و نسبت به دستگاههای PC-VR و هدستهای مستقل جایگزینی که با در نظر گرفتن همه چیزهایی که نیاز دارید، بیش از 1000 دلار به شما کمک میکنند، به طور قابلتوجهی هزینه بیشتری برای شما به ارمغان میآورد.
Meta's Quest Pro، اولین هدستی که بعد از Quest 2 روانه بازار شد و قیمت بسیار بالاتری داشت: 999 دلار / 999 پوند / 1729 دلار استرالیا (با قیمت 1500 دلار / 1500 پوند / 2450 دلار استرالیا عرضه شد) ظاهراً فروش بسیار بدتری داشته است. ما آمار دقیقی نداریم، اما با استفاده از آمار استیم Hardware Survey برای دسامبر 2023، میتوانیم ببینیم که در حالی که 37.87 درصد از بازیکنان Steam VR از Quest 2 استفاده میکنند (که آن را محبوبترین گزینه و بیش از دو برابر هدست بعدی میکند) تنها 0.44 است. % از Quest Pro استفاده کنید - این تقریباً 86 برابر کمتر است.
پس سامسونگ با مقرون به صرفه کردن هدست خود، احتمالاً در یک موقعیت برد-برد قرار خواهد گرفت. ما برنده شدیم زیرا هدست آن مانند 3499 دلار (حدود 2800 پوند / 5300 دلار استرالیا) اپل ویژن پرو گران نیست. سامسونگ برنده می شود زیرا هدستش بهترین شانس فروش فوق العاده را دارد.
باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ چه چیزی را اعلام می کند، اما گمان می کنیم که از نظر قیمت ناامید خواهیم شد. عاملی که می تواند این دستگاه را از تبدیل شدن به یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی دور نگه دارد.
3. کنترلرها و فضای مخصوص عینک
ما دو نقطه کوچکتر را برای این آخرین "آنچه قصد داریم ببینیم" در یک نقطه ترکیب کرده ایم.
ردیابی دست مرتب است، اما در حالت ایدهآل فقط یک ویژگی اختیاری در هدست واقعیت مجازی سامسونگ آینده خواهد بود نه تنها راه کار با آن – که در مورد ویژن پرو نیز صدق میکند.
اکثر برنامههای واقعیت مجازی با در نظر گرفتن کنترلکنندهها طراحی شدهاند، و از آنجایی که اکثر هدستها اکنون با گوشیهایی عرضه میشوند که طرحبندی دکمههای مشابهی دارند، انتقال نرمافزار به سیستمهای مختلف بسیار آسانتر است.
هنوز چالشهایی وجود دارد، اما اگر طرح کنترلی شما نیازی به اختراع مجدد نداشته باشد، توسعهدهندگان به ما گفتهاند که این یک صرفهجویی عظیم در زمان است. پس داشتن کنترلکنندههایی با این طرحبندی استاندارد میتواند به سامسونگ کمک کند تا با آسانتر کردن نرمافزارهای خود برای توسعهدهندگان، کتابخانهای محکم از بازیها و برنامهها را در سیستم خود داشته باشد.
ما همچنین میخواهیم استفاده از هدست واقعیت مجازی سامسونگ برای عینکگذاران آسان باشد. هنگامی که هدستهایی مانند Quest 2 و Quest 3 راهحل داخلی رایگانی برای این مشکل دارند – یک فاصلهدهنده اختیاری یا راهی برای کمی گسترش دادن هدست به طوری که از صورت شما دورتر باشد ، راهحل لنزهای نسخهای Vision Pro بسیار گران است.
در حالت ایدهآل، هدست واقعیت مجازی سامسونگ یک راهحل رایگان و آسان برای عینکگذاران نیز خواهد داشت.
ارسال نظر