متن خبر

صندوق GP انفرادی Andrena Ventures امیدوار است استعدادهای استارتاپی را به چالش های بعدی خود منتقل کند

صندوق GP انفرادی Andrena Ventures امیدوار است استعدادهای استارتاپی را به چالش های بعدی خود منتقل کند

شناسهٔ خبر: 468003 -




در دنیای استارت‌آپ‌ها، دیدن استعدادهای شرکت‌های موفق برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های خود غیرمعمول نیست. این امر به‌ویژه در فین‌تک در اروپا مشهود است، جایی که فارغ‌التحصیلان تک‌شاخ‌هایی مانند Monzo، N26، Revolut و دیگران، شرکت‌های جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اند.

Andrena Ventures، یک صندوق GP انفرادی مستقر در بریتانیا، می‌خواهد از این اثر گلوله برفی کارخانه استارتاپی با سرمایه‌گذاری در چنین استارت‌آپ‌های نسل دوم در مراحل اولیه و اولیه حمایت کند. برای انجام این کار، 12 میلیون دلار از حامیانی از جمله چندین VC و کارآفرین جمع آوری کرده است.

شریک عمومی این شرکت، گیدئون والکین، به TechCrunch بيان کرد که در حالی که او استعدادهایی را که ریشه در فین‌تک اروپایی و بریتانیایی دارند، تامین مالی خواهد کرد، اما آندرنا خود یک بخش ناشناس است. او انتظار دارد که بیشتر شرکت‌های پرتفولیوی خود روی دسته‌های دیگری مانند هوش مصنوعی، فناوری آب و هوا و راه‌حل‌های سازمانی B2B تمرکز کنند.

آندرنا قبلاً اولین سرمایه‌گذاری خود را انجام داده است: Nustom، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی که توسط یکی از بنیانگذاران Monzo، Jonas Templestein، که والکین در زمان کار در Monzo به او گزارش داد، تأسیس شد. Nustom هنوز به صورت عمومی راه اندازی نشده است (که وب سایت مختصر آن را توضیح می دهد)، اما در حال حاضر دارای فهرست بلندبالایی از سرمایه گذاران از جمله OpenAI، Balaji Srinivasan، Garry Tan، Naval Ravikant و دیگران است.

شرکت آندرنا در دور مهمانی Nustom، تز و استراتژی شرکت را منعکس می‌کند: بیشتر اوقات، بین 100000 تا 400000 دلار به دورهایی که توسط دیگران هدایت می‌شوند کمک می‌کند. با این حال، والکین امیدوار است که شبکه‌اش کار را برای بنیان‌گذاران آسان‌تر کند تا دوره‌های سری A را بالا ببرند، به طور بالقوه از شرکای محدود خود یا سایر سرمایه‌گذارانی که به آنها متصل است.

رویکرد GP انفرادی

والکین امیدوار است با استفاده از شبکه خود و نوشتن چک های نسبتاً کوچک، به معاملات داغی دسترسی پیدا کند که سرمایه های بزرگتر ممکن است نتوانند یا مایل به شرکت در آن نباشند.

داشتن یک صندوق کوچک به این معنی است که سرمایه گذاری های کوچک پتانسیل بازگشت تمام سرمایه سرمایه گذاری شده را دارند. برای یک شرکت بزرگتر، چنین سرمایه گذاری هایی سوزن را تکان نمی دهد یا ارزش ریسک را ندارد. والکین آن طرف معادله را می‌داند: پس از ترک مونزو، خودش یک سرمایه‌گذار فرشته شد و به عنوان سرمایه‌گذار اولیه در شرکت VC Entrée Capital که اکنون یکی از شرکای محدود آندرنا است شروع به کار کرد.

اما مدیریت یک صندوق انفرادی بدون چالش نیست، و نه فقط به این دلیل که هزینه های مدیریت به نسبت کمتر است. همانطور که همکار من Rebecca Szkutak در سال گذشته بيان کرد ، "مدیران نوظهور در چند سال گذشته همانند استارت‌آپ‌ها عمل کرده‌اند."

والکین او میگوید که دستمزدش را کاهش داده است، اما او این را یک مزیت می‌داند: بنیانگذاران می‌توانند او را به عنوان یک شریک قابل اعتماد ببینند که به همان اندازه در خطر است. او گفت: «فکر می‌کنم این ما را به خوبی هماهنگ می‌کند. پیشنهاد ارزش او این است که شبکه خود را به روی بنیانگذاران باز کند و به آنها کمک کند تا یک دور سری A را افزایش دهند، در حالی که به دانش عملیاتی او نیز تکیه می کند.

این ترکیب در ایالات متحده بیشتر از اروپا رایج است، جایی که بسیاری از VC های محلی هرگز شرکتی راه اندازی نکرده اند. اما همه چیز در حال تغییر است و سرمایه گذاری فرشته به طور فزاینده ای در میان کارآفرینان اروپایی، به ویژه در حوزه فین تک رایج است.

یکی از LP های آندرنا، Taavet+Sten، یک وسیله سرمایه گذاری است که توسط بنیانگذار Wise، Taavet Hinrikus، و یکی از بنیانگذاران Teleport، Sten Tamkivi اداره می شود. هر دو کارمند سابق اسکایپ هستند و اکنون با دو شریک دیگر به طور رسمی یک صندوق سرمایه گذاری اولیه به نام Plural را راه اندازی کرده اند.

این واقعیت که این زوج حمایت از والکین را انتخاب کردند، می‌تواند به عنوان یک سیگنال تأییدکننده برای پایان نامه او در نظر گرفته شود. با انبوهی از کارمندان اولیه فین‌تک که به دنبال چالش بعدی خود هستند، نامی که والکین برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کرد، مناسب است: آندرنا نوعی زنبور عسل است، و «در ذهن من گرده‌افشانی احتمالاً بهترین تشبیه برای کاری است که من انجام می‌دهم». گفت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است